Teken de petitie; Geen 2g!

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Bloempjelief, 13 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje35

Roosje35 Niet meer actief

Je stelt niet de vraag aan mij, maar inderdaad in mijn omgeving 0, zero, niemand… allemaal met redelijk milde klachten, of een paar dagen met flinke koorts (39,5) in bed.

2. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Misschien omdat die vaccins veel in Nl zijn toegediend? Dan is het logisch dat wij de meeste klachten gemeld hebben?

Of…het is de Hollandse Mannengriep

Huismuisie vindt dit leuk.
  3. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Wat fijn. Gek hè, dat het zo verschilt?

Whoopy en Syane vinden dit leuk.
  4. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.961
    3.844
    113
    Vrouw
    Je vroeg het niet aan mij maar ik ken niemand die echt ernstig ziek zijn geworden door corona.

Wel enkelen die zeggen dat het heel heftig is. Als je dan doorvraagt was het een dag of 2/3 met koorts en niet veel kunnen en dan nam het af. Alleen smaak en geurverlies duurde bij sommigen langer.

5. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Nee echt niet. Mijn baas is de enige die 10 dagen ziek is geweest. Zijn vrouw niks aan de hand. Mijn oom en tante een loopneus.

daarbij denk ik dat ik überhaupt maar 10 mensen ken die Corona hebben gehad. En ik woon in Brabant.

en het zijn nog meer verhalen waar door ik
    Twijfel aan het vaccin maar die staan verder weg van mij dus vind ik lastig om te delen.

maar ik hoor teveel verhalen waar het vaccin meer kwaad dan goed heeft gedaan.

6. Roosje35

Roosje35 Niet meer actief

Het is al een paar keer uitgelegd, en vervolgens belachelijk gemaakt. Daarom zal ik in het kort twee voorbeelden geven, omdat ik het idee dat het je echt interesseert. Ik weet bijvoorbeeld wel zeker dat we straks de CTB nodig hebben om te kunnen tanken, en als je dan al twee keer deze maand hebt getankt mag je niet meer. Het sociale kredietsysteem komt hier ook. Je salaris (tegen die tijd een digitale munteenheid, cash verdwijnt) zal je dezelfde maand nog moeten uitgeven anders ben je het kwijt.
    Dit zijn nog maar twee voorbeelden. Er zijn er legio, en dat gaat niet allemaal in 2022 gebeuren maar wel de komende 5-7 jaar. Corona zakt zometeen op de achtergrond, QR code blijft.

liefkleintje en Edr89 vinden dit leuk.
  7. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    O wat bizar toch? Ik woon in een provincie waar helemaal niet zoveel Corona was (behalve laatste paar weken) en hier toch echt wel mensen met nasleep van.

8. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Ik ken zo geen enkele persoon met bijwerkingen van de vaccinatie en echt veel met Corona en ook echt heftig ziek zijn en zelfs overlijden. 3 overlijdens, 2 zeer ziek zodat ze nu een jaar later nog steeds niet aan het werk zijn, 5 zeer ziek en met lange herstelperiode (half/driekwart jaar) maar nu wel weer aan het werk, 4 kort ziek maar wel lang geen reuk en smaak en mindere conditie. En dan nog tig mensen die het gehad hebben maar zonder gevolgen. En onder al die mensen enkelen die ouder waren en wat extra’s hadden qua gezondheid maar de rest gewoon jong en gezond.

Whoopy, Merlino en Maslov vinden dit leuk.
  9. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Goh, ik denk dat het niet zo is. Maar ik kan me voorstellen dat het huidige beleid en de maatregelen beangstigend zijn als je zo denkt. Ik vind het allemaal nogal ver gezocht, maar wie weet.

10. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.686
    18.762
    113
    Vrouw
    Of het is een complot en er word door anti vaxxers vals doorgegeven.
    Kan ook e :roflmao:

Merlino vindt dit leuk.
  11. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.208
    1.264
    113
    Centrum België
    165.000 meldingen van bijwerkingen uit NL op 26 mio toegediende doses
    Daartegenover staan bv voor Duitsland 130.000 meldingen voor 115mio toegediende doses

12. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.961
    3.844
    113
    Vrouw
    Ik vermoed dan weer dat er binnen 10 jaar een basisloon gaat komen. En dat je die dan mag blijven behouden zolang je je aan bepaalde regels houdt. Zoals bijvoorbeeld vaccinatie, milieubewust zijn en dat kan bewijzen,...

Ben er eigenlijk niet meer echt mee bezig dus wat allemaal precies weet ik niet.

Maar zoals ik zie hoe nu alles veranderd zie ik wel zoiets gebeuren. QR code wordt toegepast, mensen laten wennen zich te laten scannen, id te laten zien aan reguliere mensen. Alles wordt vreselijk duur, lonen stijgen niet, regels worden onmogelijk gemaakt tenzij je doet wat er gevraagd wordt,...

Maar oke, hoe en wat weet ik niet goed. Ik heb Facebook verwijderd op mijn gsm (account zelf nog niet maar kijk er dus niet meer op), mijn YouTube bestaat uit reclame van animal crossing filmpjes,....ik volg er eigenlijk helemaal niks meer over omdat ik mezelf dan helemaal gek maak.

Iedereen gaat dezelfde toekomst tegemoet. Dan kies ik er nu meer voor om me er van af te sluiten zodat ik nu meer kan genieten van het leven om me heen IPV me er weer druk over te maken. Eigenlijk mijn kop in het zand steken en hopen dat niks ervan uitkomt

Roosje35 vindt dit leuk.
  13. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Maar wat ik niet begrijp, waarom zouden ze dat doen? Dat van dat tanken cq klimaat begrijp ik nog wel. Maar basisloon? Geld kwijt aan het eind van de maand? Waarom?

14. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.961
    3.844
    113
    Vrouw
    Het geld of je leven wordt beheerd door de staat. Mensen niet, of veel minder snel rijk laten worden door ze geen bezittingen te laten hebben want wat je koopt koop je gedeeltelijk door het basisloon van hogerop, de staat.
    Alles wordt duurder, mensen geraken nu in de schulden. Komt het basisloon, dan ben je gelukkig want je kan weer leven, echt leven. Maar je moet dan wel aan regels voldoen en deze volgen anders zijn er scanties zoals vermindering van je basisloon,...en die willen de meesten niet kwijt. Zoals je nu ziet bij de mensen die geen vaccin hebben. Doe je niet wat gevraagd word, dan mag je je eigen kind afdrogen in de vrieskou of door een vreemde.

En ja het klinkt gek. Absurd zelfs dus ik weet niet of ik het geloof en wil het ook niet geloven.

Maar wat nu gaande is in de wereld. Werd 2 jaar geleden ook als absurd gezien.

bosi333 vindt dit leuk.
  15. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    En dan wat? Wat wil de overheid ermee dan? Die hebben toch wel wat beters te doen?

Ik kan me er echt niks bij voorstellen. Maar wie weet heb je gelijk. In ieder geval wel bedankt voor je uitleg. Ik had echt geen idee dat dit bedoeld werd.

16. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.961
    3.844
    113
    Vrouw
    Dat is mijn visie hè. Puur de dingetjes die ik eruit pik. Maar dus mijn visie, ik kan niet voor anderen spreken die er nu nog mee bezig zijn.

Voor nu hou ik het weer bij animal crossing. Mijn meditatie om alles te ontvluchten. :oops::roflmao:

Merlino vindt dit leuk.
  17. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Ik kan alleen nog toevoegen dat ik echt hoop dat je ernaast zit met je visie. Zou toch wat zijn.

18. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.961
    3.844
    113
    Vrouw
    Ik hoop het ook.

Merlino vindt dit leuk.
  19. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Vervelend dat zoveel mensen in jouw omgeving zo ziek zijn geworden.
    Zelf ken ik 1 iemand die de 4 maanden na corona nog snel vermoeid was en wat sneller kortademig. Verder was iedereen een paar dagen niet lekker en of hadden ze helemaal geen klachten.

Familielid is recent na de 3e vaccinatie overleden, trombose.
    Vriendin van mij had een ontstoken hartzakje na haar 2e vaccinatie.

20. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.899
    5.858
    113
    Vrouw
    Ik ken maar 1 die Corona heeft gehad waarbij ze echt goed ziek was, m’n tante van bijna 70 met flink overgewicht. Mijn oma van 86, mijn vader en vriendin van 64 en mijn oom van 62 hebben niet meer dan een verkoudheid gehad. Allemaal besmet via m’n oma die dat weer via de thuiszorg had gekregen. Verder ken ik gewoon niemand die al Corona heeft gehad. Denk dus dat je weinig kunt zeggen over of je zelf iemand kent die zwaar Corona heeft gehad/ bijwerkingen van vaccinatie. As je pech hebt een heleboel en als je geluk hebt maar heel weinig

Merlino vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina