Antistoffentest

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Loveloes, 2 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loveloes

Loveloes Niet meer actief

Vraagjes...
    - wie heeft dit gedaan?
    - hoe betrouwbaar is het?
    - Waarom zou daar niet meer naar gekeken worden? Bijvoorbeeld: veel antistoffen = qr code?

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.516
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Toevallig kreeg ik die vraag vandaag ook op het werk maar vooralsnog krijg je geen QR code als je antistoffen in je bloed hebt zitten. Dit omdat ze niet weten van hoe lang geleden de besmetting is. Ik vind het ook erg vaag maar voorlopig is het geen geldig document om een QR code te krijgen.
    Je zou toch denken antistoffen+ 1 vaccinatie moet voldoende zijn maar ook dat is niet mogelijk.
    Misschien komt het nog in de nabije toekomst maar ik verwacht het niet.

Vero0504 en Loveloes vinden dit leuk.
  3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Dat is ook weer zo'n onzin iets wat ons wijs gemaakt wordt.

Antistoffen zijn antistoffen, wat maakt het dan uit wanneer je besmet bent geraakt.

Als mijn buurman nu een herstelbewijs heeft van 4 weken terug en laat checken op antistoffen die die waarde is 33 krijgt hij gewoon een qr voor een jaar.

Maar als ik me zonder herstelbewijs zou laten testen en mijn antistoffen zijn 80 dan krijg ik hem niet terwijl mijn antistoffen 2.5 x zo hoog zijn.

Gaat nergens over. Antistoffen test zou bij mijn weten de beste aantoonbare bescherming moeten zijn en dus qr waardig.

einad, Huismuisie, Vergeten en 15 anderen vinden dit leuk.
  4. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Maar je krijgt wel een QR code als je een besmetting hebt doorgemaakt (ook langer dan een half jaar geleden) en 1 vaccinatie. Dan gaan ze er toch ook gemakshalve vanuit dat je door de eerdere besmetting antistoffen hebt. Anders hadden ze deze regel niet in moeten voeren.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.516
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja ik vind het ook krom. De smoes is dat ze bij een antistoffentest middels het bloed niet weten wanneer je het heb doorgemaakt. Ik heb zoiets van antistoffen zijn antistoffen maar dat zal te simpel zijn gedacht ;)

Biny en SAARC vinden dit leuk.
  6. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Misschien omdat dan heel veel mensen een QR code zouden krijgen en dat betekend geen vaccin. En dat betekend weer geen geld in het potje en dat willen ze niet hè

Vergeten, Kindje3, Biny en 11 anderen vinden dit leuk.
  7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.516
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nou ja dit dus

8. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Overheid krijgt geen geld voor een vaccin, maar betaalt ervoor ;)

En of ze nou pp betalen voor een vaccin, pcr testen, toegangstesten of een antistoffentest, maakt in de prijs amper iets uit.
    Al dat geld gaat uiteindelijk naar de producenten en de ontwikkelaars.

Suzy85, Maslov, nizzie86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.403
    113
    Ik begrijp zelf eigenlijk ook niet waarom hier niet meer naar wordt gekeken. Je kunt een zogenaamde titerbepaling doen. Hoe hoger de titerwaarde, hoe meer antistoffen je hebt tegen een bepaald virus. Dit wordt bijvoorbeeld ook uitgevoerd na een Hepatitis B vaccinatie om te kijken hoe goed je erop hebt gereageerd. Maar ik weet niet of er al een gestandaardiseerde test hiervoor bij Corona bestaat. Lijkt mij juist een hele goede manier om te bepalen wie er nog een booster nodig heeft of niet

maliro, nelta en Anouk2005 vinden dit leuk.
  10. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    De reden waarom dit op individueel niveau niet gebruikt wordt om bijvoorbeeld een QR code te verkrijgen is omdat de test helemaal niet zo betrouwbaar is. Er vindt veel kruisreactie plaats met andere virussen. Dus dan lijkt het uit de test alsof je antistoffen hebt, maar eigenlijk zijn die antistoffen tegen een ander virus en ben je dus helemaal niet immuun voor het coronavirus.

11. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar dat is toch een kwestie van ontwikkelen. Ik denk dat hier ook best een leuk verdienmodel in zit.

julia80 vindt dit leuk.
  12. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Ik denk dat het toestaan van antistoffentesten juist geld kan uitsparen. Als ik als ongevaccineerde antistoffen blijk te hebben en op basis daarvan niet meer continu hoef te testen voor toegang (doe ik nu ook niet, ik blijf maar gewoon thuis, maar genoeg die het wel doen), scheelt dat veeeel geld voor testen tov 1 bloedtest (of mogelijk moet die eens herhaald worden als blijkt dat je nog geen antistoffen hebt).

SAARC, julia80 en Syane vinden dit leuk.
  13. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.403
    113
    Ok en hoe kom je hierbij?

14. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij gebruiken trouwens in het ziekenhuis antistoffentesten om te kijken of patienten uit isolatie mogen in sommige gevallen voor personeel.

julia80 vindt dit leuk.
  15. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Zelfs voor mensen die gevaccineerd zijn zou dit een mooie graadmeter zijn of ze wel of geen booster nodig hebben.

julia80 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina