Hier ook tegen het programma. Net bij de update over persconferentie morgen zei Daniel van Deutekom na te denken over het nemen van juridische stappen. Ben heel benieuwd hoe dit verder gaat gaat en wie er morgen allemaal komen en of voor morgen de 100.000 handtekeningen bereikt gaan worden.
ik ben eerlijk gezegd echt in shock doordat mensen hier zo heftig op reageren... ongelooflijk... wordt er ook gewoon verdrietig van eigenlijk... Er zijn sauna's met familiedagen. Ook maar verbieden? Nudustenverenigingen, campings ? Moet dat allemaal verboden worden???? Ja - je kiest of je daar zelf heen gaat - maar je kiest hier zelf ook voor! Er zijn zóveel dingen om te bekijken op tv- dan kijk je toch wat anders? ja maar kinderen praten erover die er na kijken en dan wil mijn kind ook? Nou kinderen die naar een nudistencamping gaan, of naar de sauna gaan, kunnen daar ook over vertellen- ga je dan ook? Moet je dan ook gaan? Dat beslis je toch ook nog steeds zelf? Hoe triest allemaal dit zeg...
Precies, ik zou bijna een petitie beginnen dat dit programma moet blijven en ze meteen ook maar seizoen 2 moeten maken. Ik wil graag het recht hebben dat ik mijn kinderen op tv naar blote mensen kan laten kijken
Ik had hetzelfde. Ik vond het helemaal geen nieuwswaarde tot ik hier dit topic las en dacht petitie?! Waarom? Ik vind dit programma netjes gemaakt, gewoon informatief en passend bij hoe wij onze kinderen opvoeden. Dat bloot normaal is en elk lijf anders. Van mij mogen ze dit prima zien. Ik zou zeggen: gewoon uitzenden en als je het niks vindt dan laat je ze niet kijken. En als ze op bepaalde reformatorische scholen zitten zullen de andere kinderen het ook niet kijken en het er niet over hebben. Dus komen ze er ook niet mee in aanraking. En anders leg je ze uit dat andere kinderen andere keuzes maken en zij wel mogen kijken en die van jou niet. Ik erger mij meer aan bepaald taalgebruik op TikTok of zo...
Sorry maar het wordt nu lachwekkend. Je kunt er tegen zijn en het niet willen zien. maar juridische stappen. Alsjeblieft zeg. Wat zeg je dan tegen de rechter; “ sorry maar ik vind het niet leuk dat er een piemel voorbij komt die mijn kind kan zien op een apparaat welke meer zenders heeft en waarbij ik ZELF kan weg zappen” doe normaal zeg
Voor wie het interessant vind op het youtubekanaal en op de Facebookpagina van Daniel van Deutekom is zometeen de persconferentie te volgen. Er zijn toch meer mensen die het geen goed idee vinden want inmiddels 100.000 handtekeningen aangetikt. Wat betreft juridische stappen dat zal hij vast allemaal nog duidelijk uit gaan leggen . Mijn persoonlijke mening : Ieder moet zelf weten wat hij/zij goed vind voor zijn/haar kinderen maar laat het aan de ouders en binnen het gezin. Dus niet op scholen en ook niet in het jeugdjournaal. Mijn dochter ziet maakt als iets persoonlijke, als iemand haar naaktbeelden zou laten zien of zichzelf zou ontkleden zouden bij haar de alarmbellen gaan rinkelen en zou ze het ons direct vertellen . Ik vind dat deze grens zo uitgerekt word want dan is het dus volgens het jeugdjournaal en scholen etc normaal als iemand zich naakt laat zien en jij vragen mag stellen. Even gekopieerd van Kees van der Staaij "Wat is het verschil is tussen het tonen van geslachtsdelen tijdens een televisieopname voor kinderen en het tonen van geslachtsdelen in een speeltuin." Nogmaals ik veroordeel niemand maar vind wel dat het de keus van ouders moet zijn dit wel of niet te kijken
Ik moest zojuist even op mijn kalender kijken want door sommige reacties waande ik me even in het jaar 1920.
Nou echt hè! Ik zit hier echt met open mond naar sommige reacties te kijken. Helemaal bij bepaalde vergelijkingen. Dit is weer zo'n grote stap achterwaarts. Een stukje voorlichting kan voor sommige volwassenen ook geen kwaad.
Ik ben tegen geloof in politiek en onderwijs. Ik vind dat iets slechts. Geloof sowieso trouwens. Maar je ziet mij jou niet dwingen daar vanaf te stappen omdat ik daadwerkelijk denk dat iedereen zijn of haar eigen keuzes moet kunnen maken, ongeacht mijn mening. Ik weet wel zeker dat een petitie omtrent bovenstaande wel meer dan die 100.000 stemmen binnen zou halen. En al helemaal op het moment dat er iets speelt wat heftige gevoelens oproept. Je zegt dat iedereen de keuze zelf moet maken. Toch ben je er voor het voor degenen met een andere mening onmogelijk te maken hun eigen keuze te volgen. Jij hebt de keuze het niet te kijken terwijl anderen nu kunnen kiezen dat wel te doen. Vind je dat niet op zijn minst hypocriet? Zeggen dat iedereen het wel zelf mag weten maar tegelijk willen voorkomen dat die optie er voor hen is?
Ja en hiervoor heb je een knop op je televisie. Jij ontneemt mede met die andere 100.000 mensen de mogelijkheid om het wel te zien. Ik sta soms versteld van de egoistische aard van mensen tegenwoordig. En de bekrompenheid...echt ongelofelijk. We gaan weer terug naar de jaren 50 met de preutsheid.
En uiteindelijk is het toch weer die zendingsdrang waar ik zo verschrikkelijk veel moeite mee heb. We leven in een seculier land. Dit maakt religie in Nederland formeel een keuze van het individu en geen onderdeel van het publieke domein. Het is blijkbaar niet mogelijk voor een aantal gelovigen in dit land om te accepteren dat dit zo is en wat dit betekent in de praktijk. Ik mag van alles vinden van je geloof en hoe jij je leven leidt. Jij mag ook van alles vinden van hoe ik mijn leven leidt. En zolang iedereen die keuzes mag maken en hierbij geen wetten overtreedt, is er niets aan de hand. Maar nee, een petitie om het van de buis af te halen. Accepteer ajb het publieke domein. Ik start bijvoorbeeld ook geen petitie over het gebrek aan vrouwenrechten binnen sommige stromingen van het christendom of tegen het bijzonder onderwijs. Ik denk deze petities zo de 100.000 zouden behalen.
100.000 handtekeningen lijkt heel veel totdat je je gaat beseffen dat we in een land wonen met ruim 17.000.000 mensen. Ik zou niet weten waarom er voor die "5" personen een heel programma van de buis gehaald moet worden terwijl ze ook prima door zouden kunnen zappen. Niks moeilijks aan.
Pfffffff..... Ik denk dat Kees van der Staaij zijn kinderen nog met een kindermaaklaken er tussen heeft verwekt. Oehhh... bloot.... Edit: zijn kinderen zijn geadopteerd, dus slaat mijn reactie hierbij nergens op. Ik erken mijn fout.
Moet? Zij moet helemaal niets... Ik vind het juist goed dat @vlindermoeder haar kind leert wat ze te zien krijgt met bepaalde zoektermen te zien krijgt. Je kunt je kind niet eeuwig beschermen tegen alles wat de wereld te bieden heeft. Een kind van 10 krijgt echt veel meer te zien en te horen op school dan waar je ze thuis voor kunt beschermen.
Oh dat wist ik niet! Wat goed! Dank je wel dat je het laat weten, dan slaat mijn reactie nergens op natuurlijk
Ja ik ben voor. Geloof doet meer kwaad dan goed, ik wil niet dat mijn kind er aan bloot wordt gesteld ( pun intended ) Haal het uit de openbare ruimte, scholen en politiek. Ik teken voor die petitie. Of mag dat dan ineens niet gezegd worden?
jeetje, waarom zo vijandig die eerste zin? Ik lees dat berichtje meer als een tip zodat je kunt instellen en het niet nogmaals gebeurd.
Goede pun Ja, maar Aszz, het mag wel gezegd worden, als dit maar wel met voldoende respect gebeurt. Met meer respect in ieder geval dan mij wordt getoond, want blijkbaar ben ik zelf niet in staat om te bepalen waar ik mijn kinderen wel of niet aan tentoon stel. Dit moet voor mij bepaald worden ... [zucht]