Dat je het niet normaal vind dat je blote lijf op het internet komt lijkt me nogal logisch. Weet je hoeveel bodyshaming er wel niet heerst op het internet. Ik denk niet dat iemand het leuk vind als je viral gaat op een pagina als, ik noem maar wat, vkmag en dus iedereen, je familie, je collega's, mensen uit de buurt jou zo kan zien. Tegenwoordig reageren mensen niet meer normaal op het internet. Geldt trouwens ook voor kleding aan.
Ik denk dat je me hier niet begrijpt ofzo? Ik bedoel: vrouwen die topless zonnen hebben schijt aan wat mensen er van vinden. Als in: lekker boeiend wat die en die er van vindt, of m’n borsten nog wel puik naar voor staan, of ze te klein of te te groot staan, ik wil lekker zonnen! Niet als in: ik ben lekker egoïstisch bezig en houd met niemand rekening. Net als dat naturisten stel van Ik Vertrek er “schijt aan heeft” wat anderen wel of niet over ze zouden zeggen op internet. Ze leven zo, en andere meningen boeit ze niet.
Ja vreselijk. Maar meestal gebeurt dat met foto’s die mensen zelf op t internet geplaatst hebben toch? Niet foto’s die stiekem op t strand gemaakt zijn? Want daar ging mijn reactie allereerst over. De vraag was waarom er weinig topless vrouwen meer zijn, en t antwoord was social media. Maar begrijp nu dat de topless vrouwen daar gewoon niet meer rustig zitten, omdat zowat iedereen de hele tijd met mobieltjes in de hand zit en een foto zo gemaakt is natuurlijk. Al zie je zulke foto’s niet echt viral gaan toch? Tenminste, ik kom ze gelukkig nooit tegen.
En als iemand echt aanstoot zou nemen aan topless vrouwen op het strand. Helaas (!) zijn er landen waar ze daar ook wetten voor hebben . Misschien voelen ze zich daar meer thuis.
Ja dat komt zeker voor hoor. Nouja, niet zoveel meer van topless vrouwen op het strand omdat dat dus niet zoveel meer gebeurd. Maar dat heeft ook met het algoritme te maken denk ik of je zoiets tegenkomt. Het ligt er maar net aan welke groepen je volgt. Maar er staat een hoop bagger op en ik denk niet dat mensen zin hebben om daar tussen te zitten. In real life zijn er nog bepaalde grenzen. Op internet zijn die grenzen echt weggevaagd. En ik denk dat dat ook het grote verschil is tussen het strand, of social media.