Teken de petitie voor langer verlof!

Discussie in 'De lounge' gestart door Lilly, 5 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    LAnger verlof is dan ook een keuze he! en van de 9 maanden zijn dan 3 maanden optioneel door de vader op te nemen ;)

2. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Hier ook geen behoefte aan langer verlof. En zoals al is gezegd vind ik dat de papa's ook recht op verlof moeten krijgen.

3. Dushi

Dushi Niet meer actief

Hadden ze het laatst niet over de onbetaalde ouderschapsverlof?
    Volgens mij wilden ze daar de termijn van verlengen....

Ook ik ben van mening dat 16 weken voldoende is.
    Wat wel eens mag veranderen is dat de twee dagen voor de vader minimaal een week wordt. Nu krijgen ze die dagen om bij de bevalling te zijn en het kindje aan te geven. Verder kunnen ze eigenlijk door afwezigheid niet al te veel leren van de kraamhulp, terwijl we toch zo modern zijn dat ook de man taken te vervullen heeft in de opvoeding.
    Gelijk starten zou ik zo zeggen 8)

Groetjes,
    Danielle

4. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Ah.....nou dan teken ik gelijk!

5. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ik heb ook getekend. 16 weken is wel kort eigenlijk. Ik ga voor 9 maanden! (Of nog langer, hihihi.)

Groetjes Miep

6. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Ben het helemaal mee eens, eigenlijk zouden de vaders ook langer verlof moeten krijgen! Mijn vriend krijgt maar 3 dagen..dat is toch de moeite niet?!

7. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik had een baby die vreselijk heeft gehuild. Drie maanden lang. Na 3 maanden kwam hij nog steeds om de 3 uur voor voeding. Ook 's nachts.

En toen moest ik weer aan de slag.....

Ik kan je vertellen: dan ben je lichamelijk (en gedeeltelijk geestelijk) helemaal kapot.

Nee hoor, ik heb die petitie dan ook lachend ondertekend.

8. Niet meer actief

ik heb het ook getekend, maar je kan ook zelf extra verlof opnemen. Ik heb dat ook gedaan.... vakantiedagen opgespaard en heb en 5 weken extra genomen.... en mijn mannetje neemt ook gewoon 5 a 6 weken.

Vind het voor de papa's ook wel belangrijk inderdaad... die hangen er altijd maar bij, maar ondertussen hebben hun ookheeeeeeeeeeeel veel stress hoor....

9. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Getekend!

Deel Deze Pagina