Hee meiden, Een jaar geleden is pco vastgesteld. Vandaag zijn we weer naar de gyn geweest, omdat we willen beginnen met Clomid. Nu was dat een beetje een raar consult. Eerst kregen we het idee dat de gyn in opleiding (invaller, want onze gyn was net met spoed weggeroepen) ons te jong vond (22, 23), maar die mening moet ze maar voor zich houden. Maar vervolgens bleek dat ik nog helemaal niets over Clomid te horen kreeg.. Ze heeft ons nu doorverwezen naar de fertiliteitsarts. Voordat ik deze te zien krijg, moet ik echter eerst nog op intake... Die intake is pas op 18 mei. Vandaar de vraag: hoe ging dat bij jullie? Duurde het proces ook zo lang dat je steeds werd doorverwezen? En zijn er misschien mensen die specifiek ervaringen hebben met het MCL? Liefs, Nen
Wij zijn al iets van 6 jaar onder behandeling van de gyn's in het MCL. Ik heb zelf hele goede ervaringen met hen. Het is logisch dat je eerst een intake-gesprek krijgt, er worden eerst onderzoeken gedaan voordat je medicatie voorgeschreven krijgt: een bloedonderzoek, inwendige echo, een zaadonderzoek, enz. Helaas bestaat het hele zwanger worden traject via de medische molen hoofdzakelijk uit wachten. In een ander ziekenhuis is dat niet anders... Heel veel succes & als je meer wilt weten, dan stuur je me maar een berichtje!
Het process bestaat inderaad grotendeels uiit wachtne. Ik vind 18 mei nog behoorlijk snel. Ik ben nu onder behandeling bij een gyn en ga nu voor de 5de ronde clomid gebruiken. Maar intussen stuurt ze me wel door naar een fert. arts.....ik kan alleen pas 12 JUNI !!!! terecht. En wachten duurt zo lang ...
@ Jippie, bedankt voor je reactie. Ik ben vorig jaar april al bij een gyn geweest en die heeft al bloedonderzoek gedaan en een inwendige echo. Ook is het zaad van mijn vriend al onderzocht (vorig jaar oktober) en dat was hartstikke goed. Zouden ze dit nu dan helemaal opnieuw doen? Ik verbaasde me gewoon over deze gang van zaken, omdat ik van veel meiden hoor dat ze van de gyn gewoon het recept voor clomid mee krijgen en niet eerst doorverwezen worden.. @ lima, jee zeg jij moet inderdaad nog lang wachten! Maar mag je tussendoor wel Clomid blijven gebruiken? En waarom word je nu opeens doorgestuurd naar de FA?
Als er al onderzoek is gedaan, dan hoeft dat niet opnieuw gedaan te worden door de gyn's van de fertiliteitsafdeling. In principe had je algemene gyn een recept kunnen geven voor Clomid, alleen doen ze daarbij ook altijd follikelmetingen (inwendige echo's) om te kijken hoe je op de hormonen reageert. En omdat het voor jou beter is om over te stappen naar de fertafdeling, hebben ze er waarschijnlijk daarom voor gekozen om met de Clomid te wachten. Anders loopt alles door elkaar. Zodra je bij de fertiliteitsarts (superlieve vrouw!) bent geweest, mag je vast zo snel mogelijk met Clomid beginnen.
Okee, mooi dat ze niet alles weer opnieuw gaan doen. Al zal het me niets verbazen als ze miss toch opnieuw een echo en bloedonderzoek gaan doen om te kijken of er verschil is met vorig jaar april. Bedankt voor je info! Ik wacht nog even 'geduldig' af tot 18 mei!