Verschrikkelijke schoonmoeder

Discussie in 'De lounge' gestart door mamasuusje, 15 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

24 sep 2008
    586
    0
    0
    Hoi meiden,

zijn er hier nog meer die zo'n verschrikkelijke hekel aan hun schoonmoeder hebben? :evil: ik word echt gek van dat mens, ze bemoeit zich echt overal mee, ook met ons dochtertje denkt ze dat ze alles beter weet! ik kan daar echt niet tegen.. mijn vriend zit ook continu tussen ons in, en zei zegt weer dingen over mij en ik weer dingen over haar tegen hem, en hij word er gek van wat ik best begrijp..
    hoe doen jullie dat met je schoonmoeder? iedere keer als ik haar zie moet ik denken aan dat liedje: "gooi je schoonmoeder uit het raam" :)

2. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    hahahik heb het ook heeeeel erg..

ben van de week ook boos weggereden bij haar.
    en nu komt ze allemaal lief aan :x

ik ben ook zoboos, ze luisterd niet eens naar mij..HALLO? het is mij kind hoor!
    ze heeft nog een slaapzak van mij man van vroeger.. leuk! maar daar zit een knoop aan die ze elke keer in haar mond heeft als ik ze ga halen. ik heb al zo vaak gezegd dat ik dat niet wil. want als de knoop eraff komt... dan....?
    maar nee ze luisterd niet.
    mijn dochter spuugt heel veel. en we komen wel 3xper week bij haar.. (nu even niet meer) maar ze vind het een hele grote moeite om kleren daar weg te leggen voor ons meisje. wat is dat nou weer voor moeite? of ben ik een zeikerd?
    zegtze.moet je maar spullen in je tas doen en mee geven.. moet ik dan 10 paar kleren mee geven? is toch te gek.
    ben gewoon geirriteerdaan heel dat domwijf!

pffff zoooo amen :)

mijn moeder daar in tegen is de grootste schat van de weredld!

3. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.669
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Die van mij is dood...dus dat scheelt weer.
    Was al overleden toen ik mijn man leerde kennen,voordat jullie gekke dingen gaan denken :)

4. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Haha altijd weer die schoonmoeders...pfff weet er alles van.
    Ze bemoeien zich met dingen en behandelen ons alsof we nog kleine kinderen zijn. Men! Accepteer dat je kinderen het huis uitzijn en dat ze nu hun eigen leven hebben en hun eigen keuzes kunnen maken!
    Ze blijven vaak nog lang hangen in dat zorgelijke tijdperk.
    Moe wordt je daarvan. Mijn schoonmoeder is echt zo'n 'goed bedoeld' type...
    dat wil dus zeggen dat ze alles doet en zegt om de goede bedoelingen! Nou soms HAAT ik goede bedoelingen.. :evil:

5. henkie24

henkie24 Niet meer actief

nou die van mij is ook erg maar dan tegenovergestelde. sinds ik zwanger ben is ze nog niet 1x geweest uit zich zelf. wij moeten altijd maar naar haar toe. ze heeftnog niet 1x iets gekocht voor de kleine. nog geen rompertje van drie euro. nu ik thuis zit met bekkenklachten heeft ze nog niet 1x gebeld van hoe is het of kan ik wat doen? (niet dat ze iets hoeft te doen maar gaat om het idee) het is gewoon een grote egoist. wij wonen nu een jaar in ons huis en ze is nu 1x een uur op bezoek geweest. en dat was vorig jaar december. nou van mij kan ze van de pot pleuren! mij maakt het verder niks uit. zit niet op haar te wachten maar voor mijn vriend vind ik het rot. ik bedoel hij wordt tenslotte ook voor de eerste keer vader en helemaal gen belangstelling. NIKS! zo dat is eruit!

lucht best op.

6. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    :) ik zeg niks :)

maar de mijne kan je ook ophalen, en liever een goed tehuis en een volle portemonee :)

7. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

24 sep 2008
    586
    0
    0
    henkie24, dat herken ik hoor.. ze komt hier ook noooit langs.. ze beld niet eens.. wij moeten altijd daar heen en ik zie er altijd zoo tegenop om daar heen te gaan :(

8. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    hmmmmik heb er dus 2.... ja ja ouders vroeg gescheiden blalalala en ik vind ze allbei super tof... kan heel goed met ze overweg hoor

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

die van mij is ook overleden, maar daar baal ik vreselijk van. Schijnt een heel lief mens geweest te zijn, en nu zit ik met de vriendin van mijn schoonvader opgescheept, die denkt dat ze zich overal mee mag bemoeien. Ook zegt ze constant dat ze mijn schoonmoeder is, terwijl ik mijn man al 4 jaar kende voordat zij mijn schoonvader leerde kennen.
    Het liefst gooi ik haar het raam uit, met een paar koelkasten erachter aan :D

10. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ja wij moeten ook altijd daarheen. zelfs met kerst of wat dan ook vraagt ze nog niet eens of wij ook komen. en nee ik heb ook nooit zin om daar naar toe te gaa. het gaat altijd aleen maar over haar, en de buurvrouw en hoe duur de bloemkool is bij de appie en altijd ook over die vreselijke ziektes van dr( is zo gezond als een vis maar ja) het is zelfs een keer zo erg geweest dat ze dr verjaardag van dr eigen zoon is vergeten( mijn vriend dus) komt ze na een week: oh ja manneke, je bent jarig geweest? nou toen ws ik dus echt :evil: :evil:

11. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

ik moet zeggen dat ik heel blij ben met mijn schoonmoeder..
    ze zorgt altijd goed voor me, is heel aardig enzo..
    die verdient wel een mooi prijsje :)

dus... lekker puhhh ;)

12. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik heb zelf nooit last gehad van schoonmoeders, kon verder erg goed met ze overweg dus kan wat dat betreft niet meepraten :) Maar heb me wel altijd afgevraagd waarom het gezeik meestal tussen schoonmoeders en schoondochters is en bijna nooit tussen schoonmoeders en schoonzonen.

Groetjes Jessy

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Tja, mijn moeder bemoeit zich niet met ons, vraagt alles gewoon voordat ze iets doet. Koopt niet een hele babykamer, om vervolgens kwaad te worden omdat wij zelf al een babykamer hebben, die wij veel mooier vinden dan die van haar.
    Dus daarom heeft mijn moeder nooit ruzie met haar schoonzoon :)
    Mijn moeder heeft ons trouwens gekoppeld haha :) Dus ze kunnen heel goed met elkaar over weg :D

14. kaatje24

kaatje24 Actief lid

17 sep 2008
    132
    0
    0
    hihi die eeuwige schoonmoeders........moet zeggen ik ben er wel altijd op voorbereid geweest maar ik heb het gelukkig nooit meegemaakt.
    had er eentje kunnen hebben, 2 exen geleden maar die was gelukkig al overleden toen ik mijn toenmalige vriend leerde kennen ( maar naar ik hoorde dus geheel geen makkelijk mens en heel gelovig............mazzel!)
    en nu.........ze is heel aardig, wel heel duidelijk andere generatie, maar ach daar zit ik niet mee want ze bemoeid zich echt helemaal niet met ons leven. En ze echt helemaal dolblij dat ze nog een keer oma word. Had ze niet meer gedacht en ze heeft mijn dochtertje helemaal met liefde omarmd en is gek met haar, terwijl ik haar al had toen ik mijn man leerde kennen.

sterkte met de nare schoonmoeders allen!

15. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    Tsja... kan het ook nie ech vinden met die van mij!
    Ze vergeet mijn zoontje! das echt erg! :(

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier ook.
    Ze is aardig hoor, daar niet van maar altijd zoooo aanwezig ! met een partij humor wat totaal niet mijn humor is en nu Levi geboren is staan mijn souders onderhand 4x per week voor de deur. Heel irri als je souders maar een straat bij je vandaan wonen..

17. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ik heb ook een schat van een schoonmoeder. :D :D

18. Tinusje

Tinusje Bekend lid

Ik heb ook een superschoonmoeder! Ik kom bij mijn schoonouders echt 'thuis'.

Ik vind dat er soms ook wel heel negatief gedaan wordt over schoonmoeders hier op het forum. Je kunt het inderdaad heel verkeerd treffen, maar ik heb het idee dat er meer OVER de schoonmoeders gekletst wordt dan dat er MET ze gepraat wordt, wat misschien misschien wel een hoop misverstanden of irritaties kan voorkomen.

Ik ben het ook niet altijd eens met mijn schoonmoeder, maar dat hoeft ook niet. Het is alleen wel belangrijk dat we met elkaar blijven communiceren (wat we dus ook doen).
    Geef aan wat er in je hoofd omgaat, mensen kunnen nu eenmaal niet ruiken wat een ander van ze verwacht.

(en iedereen met een echt schoonloeder: veel sterkte)

19. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Hou op schei uit over schoonmoeders, die van mij WAS altijd super maar nu sinds de laatste tijd, grrrrrr,

9 December ga ik kerst shoppen met mijn moeder en zus, dit doen wij ieder jaar weer en dan al jaaaaaaren lang .. Ik dacht goh laat ik mijn schoonmoeder eens mee vragen misschien vind ze het leuk, dus ik bellen en ja hoor ze vond het leuk, wat blijkt heeft ze mijn schoonzusje ook mee gevraagd, geeft niet maar overleg het eerst ff met de rest voordat je zoiets gaat doen ja toch? en nou komt het, ik was helemaal vergeten te vragen of mijn schoonvader dan kan oppassen want mijn vader moet werken en mijn vriend ook, wat doet mijn schoonzusje die vraagt het snel aan mijn schoonvader en die zegt ja ( is zich van geen kwaad bewust ) dus ik hoor dat later en mijn vriend zegt tegen zijn moeder dat hij dat niet leuk vind zegt die trut '' Ja sorry pech gehad had je het eerder moeten vragen nu komen de kids van je zus al '' dus mijn vriend zegt dat hij dat niet netjes vind ( op de manier hoe het gezegd word ) en zegt dus dat ik dan niet mee kan omdat ik geen oppas kan regelen .... ( mijn vriend kan niet zo makkelijk vrij nemen ) weet je wat ze zeggen ... Tja volgend jaar beter ...... aaaaaaaaaaaaaa . WTF ik nodig ze uit en zij gaan weg :( .... nou dat laat ik dus niet gebeuren he ! gelukkig staat mijn vriend ook achter mij ... ik kan hier zo boos om worden ...

Sorry moest het ff kwijt :oops:

20. Writer

Writer Niet meer actief

mijne was super lief tot ik kind kreeg , toen wou ze de baas zijn over mij en mij kind :) ,steeds gevoel dat ik niks goed deed , en dat liet ik natuurlijk niet toe , en daar is ze nu dus minder blij met haar schoondochter ;)

Deel Deze Pagina