Teken en zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 14 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Heeft er misschien iemand ervaring met tekenbeten in de zwangerschap? Ik kom er net achter dat ik onder de teken zit na een gezellige boswandeling :( Volgens mij zijn ze allemaal goed verwijderd maar misschien heeft iemand tips waar op te letten. En of je voor de zekerheid controle moet doen. Morgen in ieder geval even zien of er niet stiekem nog ergens 1 verstopt zit :evil:

2. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

2 mrt 2008
    383
    1
    0
    getsie wat een eng verhaal... ben je niet naar de huisarts gegaan of gebeld (ongeacht of je zwanger bent of niet)?

3. Niet meer actief

Nee ben er eigenlijks net pas achter gekomen en het is al erg laat.. morgenvroeg maar even gelijk bellen dan .. ik heb zelf helemaal geen verstand van teken. Dit is de eerste keer dat ik er 1 zie.

4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    jeetje! :confused: morgen snel naar de huisarts hoor!
    Succes ermee!

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou meid wat ik kan vinden is het niet schadelijk voor de baby ook de ziekte van lyme niet

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

wel even uitkijken dat het niet rood word rond de beet

7. Niet meer actief

Bedankt voor de reacties, ik kon zelf niet echt een duidelijke site vinden.
    We hebben de teken gelukkig snel gevonden dus misschien valt het ook wel mee.
    De komende dagen maar even controleren.. bij de eerste wist ik niet dat het een teek was dus hopen dat hij er netjes uit is.. maar ik zie niks dus vast wel.

Liefs Xira

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Haal ze er wel met een draaibeweging uit en de teek absoluut niet verdoven met alcohol.

9. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    En check echt je hele lijf, en niet alleen de gedeeltes die onbedekt waren. Ik heb wel eens teken van plekken weggehaald die nog nooit zon gezien hadden ;)

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

je hoeft er niet mee naar de huisarts, tenzij je rode kringen rondom de beetplekken gaat krijgen. Dat kan duiden op een infectie en daarvoor zul je dan antibiotica krijgen van de huisarts. Die kringen kunnen overigens ook na een paar dagen nog ontstaan, dus houd het de komende week sowieso even goed in de gaten!
    Verwijderen idd, zoals devilschase al zegt: met een draaibeweging. Je kunt speciale tangen ervoor kopen bij drogisterij of apotheek: die zet je op de teek, dan draai je langzaam en dan schroef je ze er zo uit, als het ware. Nooit eraan trekken: dan kan het koppie blijven zitten, en als de teek dus drager is van een virus, heb jij het vervolgens ook te pakken.
    Overigens is de kans op besmetting pas na 24 uur, geloof ik, tot die tijd neemt de teek alleen maar van jouw bloed. Na 24 uur gaat ie jou een goedje teruggeven, en als de teek dus ziek is, word jij het vervolgens ook.
    Omdat je er snel bij was, zal er wel niets aan de hand zijn dus, maar wel goed om te checken of alle teekdelen verwijderd zijn...

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Enne...niet meer het bos in :-D

Grapje!

Ik hoop dat je ze allemaal te pakken hebt.
    De plekken inderdaad goed in de gaten houden (bij jullie alledrie!).

Succes!

12. radna

radna Bekend lid

3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    En volgens mij moet je NA t verwijderen van de teek wel met alcohol schoonmaken, maar dus wel pas ERNA

en zou voor de zekerheid gewoon even je huisarts bellen of de assisitente, beter teveel dan tewienig!

13. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    Ik heb een tekenbeet gehad in mijn zwangerschap. De hele zwangerschap geen spoor van een rode vlek of niks.
    maar toen djamai 4 weken oud was kreeg ik een rode vlek met de typische witte plek in het midden.

In eerste instantie had ik zoiets van wat is dat dan... dus ging op internet zoeken naar een soortgelijke "uitslag" daar kwam ik op de site van de ziekte van lyme.

Ik heb de huisarts gebeld en hem gezegd dat het 8 weken na een tekenbeet was ontstaan en ik mocht meteen langskomen. Hij heeft gekeken, bloed genomen en een speciaal onderzoek gedaan waarvan ik zo de naam niet meer weet. want in een gewoon bloed onderzoek vinden ze het niet altijd.

Ik had wel degelijk lyme opgelopen helaas. Ik heb 8 maanden antibiotica gehad, ben heel moe geweest veel hoofdpijnen en mijn rechterhand heeft minder kracht (de teek had op mijn rechter onderarm gezeten)

Houd het dus toch maar in de gaten, het hoeft niet zo te zijn dat je het krijgt hoor ik wil je niet bang maken, maar het kan zich tot 1 jaar na de beet ontwikkelen. en niet maar tot een paar dagen na de beet zoals ik hierboven heb gelezen.

Lyme is te genezen maar soms kan het wel heel lang duren.

Wil echt niet iemand de stuipen op het lijf jagen hiermee! maar het kan dus ook erger zijn dan men verwacht helaas.

14. BoBam

BoBam Niet meer actief

Heb je de dokter al gebeld?
    Ik zou het wel doen, mijn moeder had ook een teek en die had dus ook de ziekte van lyme er door gekregen. Gewoon voor de zekerheid, bloedprikken kan nooit kwaad

15. Niet meer actief

Ik moet donderdag toch naar de dokter dan zal ik het gelijk even vragen. Als ik het goed begrijp heeft het sowiezo geen gevolgen voor de baby?
    Het hele gezin zat onder de teken dus dat wordt toch iedereen een beetje in de gaten houden. Zin in een goede boswandeling heb ik de komende tijd denk ik niet :D

16. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Hier zal het vast anders zijn. Maar ik weet niet krijg er gewoon kippevel van na zoveel berichten op het nieuws van Turkije. Ik zou toch echt gelijk het ziekenhuis bellen. Al is het maar gewoon voor de zekerheid.

Deel Deze Pagina