Veel sterkte meid! Maar ik heb nog niet getekend, vind dat er nog te weinig bekend is op de lange termijn.
heb het niet zo op die vaccinatie, het is nog nooit zo massaal gebruikt en wie weet komen ze er achter een paar jaar achter dat je het daar net wel van krijgt net als in de begin jaren van de pil ed.
Kritische stemmen Maar er zijn kritische stemmen. Eerder al stelde dokter Herman Moeremans van het Syndicaat Vlaamse Huisartsen (SVH) dat, puur wetenschappelijk bekeken, het plaatje niet helemaal klopt. "Van de beschikbare vaccins zijn onderzoeksgegevens bekend tot vijf à tien jaar na de toediening. Het is dus misschien voorbarig om nu al een verhaal te vertellen over levenslange bescherming." Dokter Peter Van Eyken van het Ziekenhuis Oost-Limburg begrijpt niet dat er zo weinig vragen worden gesteld bij de vaccinatieplannen. Als anatoom-patholoog houdt hij zich dagelijks bezig met het onderzoek van preventieve baarmoederhalsuitstrijkjes. "Of de HPV-vaccinatie deze kanker daadwerkelijk zal voorkomen, moet nog bewezen worden. Er gaan minstens tien jaar overheen tussen de HPV-infectie en het ontstaan van kanker. Tot nu toe is alleen bewezen dat het vaccin de vermoedelijke voorloperletsels zou voorkomen. Om zeker te zijn of vaccinatie het beoogde effect zal bereiken, is dus veel meer tijd nodig. Het is in elk geval misleidend om te spreken van een 'vaccin tegen baarmoederhalskanker'."
Heb getekend. Weet niet of ik het nu al zou laten doen bij bijv mijn dochter. Door te tekenen kun je ook een signaal afgeven dat je het belangrijk vind en dat er meer onderzoek naar moet komen.
Er is ook een hyves speciaal van baarmoederhalskanker. Daar heb ik de site ook vandaan. Kan ik je wel geven als je wilt.
Ik begin het nu toch wel echt spannend te vinden. Helemaal omdat ik eigenlijk alleen nog maar slecht verhalen gelezen heb