aan de inentingen die babys krijgen zijn ook al eens kinderen overleden? hierdoor zijn een boel mensen ook gaan twijfelen van wel of niet inenten. het blijft altijd een moeilijke keuze, zeker als je weet dat er wel eens iets is misgegaan. er werd ook al gezegd dat het nog niet goed onderzocht is, ze zijn er al jaren mee bezig en ik neem aan dat andere landen er niet lichtzinnig mee omgaan. vorig jaar waren er een aantal mensen overleden na een griepprik, dat zet je ook aan het denken of je het wel of niet laat zetten. wat betrefd de onderzoeken, ik hoop dat er heel snel duidelijkheid is, en dat er wat tegen deze rotziekte te doen is. verder vind ik dat dit wel in de lounge thuis hoort, het is iets wat iedereen aangaat.
Mijn schoonzusje is onlangs met 17 wkn zwangerschap bevallen van haar 1 kindje, een zoontje, geheel onverwachts zoveel te vroeg! Na onderzoek is gebleken dat er met de baby helemaal niets mis was....mijn schoonzusje bleek baarmoederhalskanker te hebben (hpv!), na bestraling en chemo is ze aan de beterende hand... Maar kinderen krijgen zal nooit meer kunnen, NOOIT MEER! Natuurlijk heeft ze haar uitstrijkjes gehad en ja ze had wat vage klachten waar ze mee naar de dokter ging....maar de uitstrijkjes die jij en ik ook krijgen worden niet standaard onderzocht op HPV. En ja om die reden riep ik dat ik mijn dochter zou gaan laten vaccineren....nu nog niet, ze is pas 11 jaar. Overal zijn risico's aan verbonden, ook het vaccinatieprogramma voor al onze kindertjes, en ja er zal vast een enkeling zijn die daar ook niet aan meedoet....vergeet niet dat dankzij dat vaccinatieprogramma heel veel ziektes niet meer voorkomen..... Jammer dat er een discussie op deze oproep moet ontstaan, ik denk dat het al erg genoeg is wat Mupkuh moet doorstaan. Heel veel sterkte Mupkuh!
Zoals al staat,overal zitten risico's aan vast. Ik zal bv mn kind niet tegen baarmoederhalskanker laten inenten als het nog een baby of een klein kind is. Maar misschien is het wel zoiets dat het kind later zelf kan beslissen of ze het wel willen of niet. Verplicht ben iig nooit aan inentingen,ook niet als ze baby zijn. Ieder gewoon zijn/haar keus toch? Je kan er een heel discussie over aan gaan maar iedereen heeft een eigen mening. Ik heb wel getekend,puur omdat het idee niet verkeerd is maar ik zou mn kindje er niet zomaar voor laten vacineren. Ook ik wil eerst weten of het safe is e.d. Maar ze zijn tegenwoordig zo goed in de medische wereld. Mocht er een vaccinatie voor komen dan zal deze vast en zeker helemaal goed gekeurd zijn. Maar overal zitten risico's aan vast,ook bij het nemen van een paracetamol bij wijze van.
Als het maar vóór dat ze sexueel actief is begint....en dan iedere 5 jaar meen ik. Ik geloof dat er KINDEREN zijn die dan al 'actief' zijn, maar die van mij beslist niet hoor.
het zou wel erg zijn als je op die leeftijd al actief bent... 16 -17 nou ja okee, maar vroeger vind ik best schokkend soms maar als ik het goed begrijp kun je dus met de vaccinatie beginnen als je nog niet sexueel actief bent geweest? dus het is niet voor ons?
Nee klopt Loopy! Vóór je sexueel actief bent dus....en een condoom beschermt niet tegen dit virus. Voor ons al te laat
Ik vind het gewoon erg goed dát we de keus krijgen om te kiezen voor zo'n inenting. De keus heb je op het CB ook voor je kleine ukje.. Het moet gewoon aangeboden worden, aan jou de keus om het te nemen of niet. Niet dat je er eerst grof geld voor neer moet leggen want dan zijn er veel mensen die wel willen maar gewoon niet kunnen. Het aanbod moet er dus zijn, aan een ieder de keus wat je er mee doet.
Als de vaccinatie goedgekeurd is en zeker weten geen uitprobeersel is dan overweeg ik natuurlijk ook om mijn dochter(s) te laten inenten.
Ik heb ook getekend. Ik word 22 januari geholpen aan mijn baarmoeder Gaan ze een bultje weg halen die aan de buitenkant zit. Uitslag krijg ik dan 2 a 3 weken later. Dus vindt het heel belangrijk dat het er komt en vergoed word