Wat is nou een hoog inkomen? Wij hebben geen recht op extra toeslagen, maar ik zou het echt niet terecht vinden als we ook geen kinderbijslag meer zouden ontvangen. Zoveel houden we helemaal niet over iedere maand.
Heeeelemaal mee eens dus! En ik zou ook graag een acceptabele inkomensgrens zien en niet zo eentje dat mensen die weer net even een beetje lekker boven het minimum zitten en net in modaal weer net achter het net vissen... Het moet wel een dusdanige inkomensgrens zijn waarvan je dan ook echt kan zeggen: Met zo een inkomen is het geen financiële ondersteuning meer, maar een extra lekker zakcentje!
Ik heb het over de inkomens waarbij het echt niet nodig is een financiële ondersteuning in de verzorging van je kinderen te ontvangen.
Ik vraag me dan toch altijd af wat mensen in gedachten hebben als reeel bruto maandsalaris waar de lijn dan getrokken zou moeten worden?
Nou het lijkt mij als je op 5000 bruto per maand zit dat je echt geen financiele ondersteuning nodig hebt.. Toch??? (heb het nog nooit meegemaakt dus met volle zekerheid zal ik het niet zeggen, maar klinkt heeeeeeeeel luxe)
Weet je, niet alles hoeft geniveleerd te worden. Het is niet de bedoeling dat we allemaal hetzelfde verdienen en zo onderhand loont het de moeite niet meer om een vak te leren waarbij een hoger loon aan vast zit. Nog even en het heeft geen zin meer om te gaan werken, omdat de hogere inkomens zoveel belasting betalen (en geen toeslagen krijgen), maar zoveel inleveren dat ze er niets aan voer houden. Waarom zou je? Je krijgt namelijk net zoveel met minimumloon en toeslagen als dat je je een slag in de ronte werkt en alles af staat te dragen. Daarbij, we leven in een verzorgingsstaat voor IEDEREEN en dus ook voor de hogere inkomens.
5000 euro bruto voor een heel gezin. Mwoah, dat is inderdaad niet slecht, maar dat vind ik dus geen overdreven hoog inkomen.
Euhm, 5000 bruto per maand is niet zoveel hoor. Trek daar nog 52% van af en nog wat andere hogere kosten en je houdt krap 2500 euro over ... Veel?? denk het niet hoor
Nou als ik naar ons kijk zouden wij bruto op dat bedrag uitkomen, maar dat is alles behalve ruim hoor. We zitten enorm krap! Wonen in een apartementje. Nou heb ik schulden van mijn ex overgehouden, maar een ander heeft weer een dikke studieschuld enzo. Want dan krijg je al niks geen toeslagen meer. Een bedrag van 1600-1800 bruto per maand is vrij normaal vind ik. Het minimumloon zit al bijna op de 1450 euro bruto.
Voor mij is 3500 netto echt veel! Als je na gaat dat wij het nu met de helft moeten doen en dat is inclusief de toeslagen en het prima redden. Dat red je het ook prima met 3500 euro....
Niet in elke situatie hoor.. Wij moeten beide fulltime werken voor dat geld, ik zit in de schuldsarnering helaas, anders hadden we misschien eens op vakantie kunnen gaan of een paar keer een dagje uit... Maar echt luxe heb je het niet met dat loon.
Strijkkraal... wil je ruilen meid??? Mag jij mijn KB en loontje hebben... En dan lever ik mijn KB wel in hahahaah... Jeetje.. ik zit op iets meer dan 1000 euro in de maand! En die toeslagen zijn ook niet zo gek veel kan ik je melden... Waar je de grens moet trekken zou ik eerlijk gezegd ook even niet weten, omdat ik niet weet wat een normaal inkomen zou zijn waar je gewoon normaal mee rond kan komen en ook extraatjes wel kunt blijven doen. Maar neem types als een Marco Borsato of een Frans Bauer met 4 kinderen.... en een kast van een huis etc... Is dat nou nodig om daar KB aan te geven? Maris geeft het waarschijnlijk uit in de PC Hoofdstraat aan nieuwe mooie laarzen of een duur lipstickje...