Ik zie hier bedragen voorbij komen OMG!!! 5000 euro per maand is een royaal inkomen absoluut, maar zoveel om dat als grens te stellen terwijl er nog 52% afgaat? Maar het zal niet lang meer duren of de KB wordt inkomensafhankelijk, net zoals de hypotheekrente aftrek vanaf 375.000 euro komt te vervallen etc. etc. etc. waar zijn we in nederland toch mee bezig? Ondertussen pompen we wel miljarden in griekenland terwijl onze oudjes pyamadagen hebben....naja...ik ga heel erg offtopic maar kan hier zo slecht tegen. KB is voor iedereen . daarnaast krijg je kindertoeslag als je minder verdient...prima geregeld toch?
Ik vind ook dat je wel wat meer respect mag tonen. Nogmaals: Je moet niet kijken naar wat je krijgt in getallen.. je moet kijken naar waarvoor iets in het leven geroepen is! En dat doe jij kennelijk niet. Nog een keer: Kinderbijslag is in het leven geroepen om gezinnen financieel te ondersteunen in het opvoeden/verzorgen van hun kind/kinderen! Dit houdt dus in dat de kinderbijslag in het leven geroepen is voor de mensen die het alleen niet kunnen bekostigen. En aangezien kinderen wel de toekomst zijn voor een land, investeert een regering hier dus in. Alleen daar staat dan wel tegenover dat mensen die zelf voldoende verdienen het dus niet nodig hebben eigenlijk. Dat dit in Nederland nog altijd wel gebeurt nu is een gunst! Op mijn beurt heb ik gezegd dat het dus wel inkomensafhankelijk kan worden gemaakt, maar dan wel zo dat alleen mensen die meer dan voldoende verdienen er geen recht meer op hebben. Als je veel verdient en je werkt er keihard voor en in jouw ogen te hard, moet je niet lopen klagen dat je te hard werkt... maar moet je er wat aan doen! Ga minder werken zou ik zo zeggen... Ik kan ook zeggen: altijd dat gezeur van die mensen die baden in het geld, niks willen uitgeven etc. etc. Maar dat doe ik ook niet! Iedereen in dit land verdient evenveel respect (normaal gezien dan), maar we zullen het wel met elkaar moeten doen in dit land en wees blij dat we dat voor elkaar kunnen doen. Mensen die meer verdienen, zijn in staat om wat meer te betalen.. Mensen die minder verdienen zijn er minder toe in staat en mensen die maar net kunnen rondkomen of het niet kunnen betalen... daarvoor geldt dan toch echt: van een kale kip kun je niet plukken! Dit mailtje is niet hatelijk bedoeld... naar niemand niet...
Geef mij maar een hutje op de hei samen met mijn kids en ik ben gelukkig! Geld interesseert me geen RUK .. Ik heb NIET getekend..
Haleluja Wat een gezeik hier over en weer zeg.. Voor mensen die weinig verdienen is KB een extraatje, voor mensen die veel verdienen is KB een klein stukje teruggave van hun eigen zuurverdiende centjes Wat maakt het allemaal uit zeg. Wees blij dàt je wat krijgt, er zijn zoveel landen in de wereld waar ze geen nagel hebben om hun kont mee te krabben..Daar wordt dan voor het gemak nìet mee vergeleken, er wordt altijd alleen maar vergeleken met de landen die meer lìjken te hebben. Meer, meer, meer en iedereen moet daar voor wijken. Bah, wat een mentaliteit hebben we toch tegenwoordig
Kb is in het leven geroepen om mensen te stimuleren om meer kinderen te "krijgen". Dit is nodig om de staatskas gevuld te houden. Want die kinderen gaan ooit werken en betalen dan ook belastingen. Zeker door de vergrijzing moeten er kindjes gemaakt worden.
Zo'n overdreven reactie is ook weer niet nodig hoor. De reacties over en weer waren eigenlijk prima, maar dan is zo'n reactie weer erg jammer. Ach, misschien krijg jij ooit ook met een lager inkomen te maken, kijken wat je dan zegt....
Zorg toeslag is toch ook inkomsten afhankelijk Ik betaal elke maand 150 euro verzekering en kreeg geen euro van de belasting terug om dat ik net 0,30 ct meer verdien als wat ik mag verdienen om geld terug te krijgen.. Dat houd in dat ik die 150 euro pm makkelijk zelf kan betalen dat klopt.. Maar iemand die dus minder verdiend als ik dus niet en heeft dus recht op toeslag.. Ik vind idd ook dat ze de kinderbijslag salaris afhankelijk moeten maken.. En dan zal ik er waarschijnlijk ook op moeten inleveren.. So be it dan heb ik dat bedrag blijkbaar niet nodig en een ander wel..
Klopt. En als je het zo bekijkt is het bijna "dom"om niet nu al te tekenen. We gaan het namelijk over 20 jaar nog erg zwaar krijgen. Pyjama dagen worden dan pyjama weken of maanden. Maar goed. Heel veel mensen vinden het moeilijk om vooruit te kijken en leven alleen maar in het nu. Prima, maar verstandig is het niet. Dat vind ik pas jammer.
\ zo he, beetje last van je hormonen . als we geen mensen hadden die hard werkte voor hun geld had niemand een extratje gehad in nederland dus respect heb ik zeker voor deze personen. vind het ook nergens op slaan dat ik bijv voor de peuterspeelzaal 50 per maand betaal en iemand die een uitkering krijgt maar 2,50. zij toeslagen krijgt en ik weer net niet. tja het is nu eenmaal zo en doe der niks aan. blijkbaar mag hier niemand een mening geven dat anders is dan wat jij voor ogen hebt omdat je anders een reactie krijgt die echt totaal nergens op gebaseerd is
Wat betreft de peuzerspeelzaal. Dat is ook afhankelijk van je gemeente. Die heeft namelijk een potje om die kosten te drukken. Zij kunnen dan ook voor een deel die regeltjes bepalen. Hier kost de peuterspeelzaal 35 euro in de maand onafhankelijk wat je verdient. Die heeft onze gemeente zo vastgesteld. Duidelijk is dat mensen met meer inkomen ook meer kunnen betalen. Of ze nu willen of niet. En met minder inkomen is het tegenovergesteld. Moeilijk is om die grens vast te stellen. Gelukkig wordt dat voor ons gedaan. Of we het er nu mee eens zijn of niet.
ik ben gewoon blij met wat we krijgen en inderdaad dat van de kinderopvang enzo is gewoon belachelijk!
I second that. Elke cent is hier meegenomen. En bij vele anderen ook. Kijk niet naar wat je niet hebt. Kijk naar wat je wel hebt.
we mogen allang blij zijn dat we wat krijgen! waarom is het normaal dat je als je een kind hebt daar geld voor moet krijgen? en om dat bij mensen te halen die volgens een aantal hier al te veel verdienen...... deze mensen betalen al veel meer belasting dan dat de mensen die minder verdienen dat doen.
Probleem is dat wanneer de KB omhoog moet, dat dus ergens anders vandaan moet komen. Doorgaans zijn dat sigaren uit eigen doos, dus de KB gaat omhoog, maar tegelijkertijd gaat bv ook de eigen bijdragen weer omhoog. Het moet namelijk ergens vandaan komen. Of (en daar gaat de discussie nu over) de hogere salarissen worden meer belast. Er is nu al sprake van dat de inkomstenbelasting voor de hogere salarissen wordt opgetrokken naar 60%, met andere woorden voor de 5 dagen dag je werkt, sta je er dus 3 van voor nop te werken. Met andere woorden, ik kijk wel degelijk vooruit, en vind het ook bijzonder spijtig dan te moeten constateren dat er blijkbaar mensen zijn die KB als een motivatie zien om uberhaupt kinderen te krijgen ... dat is volgens mij de wereld op zijn kop.
Zow hey wat een discussies hihi nou tot nu toe hebben we de kinderbijslag nog niet nodig gehad maar ik heb t ook nog maar 1x gehad en zolang we t niet nodig hebben gaat t naar de groeirekening zodat we later iets meer te besteden hebben qua studies enz. we hebben geen idee wat ze later wilt en ik zou graag de mogelijk heid hebben dat ze kan doen wat ze wilt. daarboven sparen we per maand 50 voor haar. en daarnaast leven we niet riant omdat dat gewoon niet gaat ik ben een dag minder gaan werken en dus minder salaris, de hypotheek moet betaald worden en het kdv ook waar niet t maximale van terugkrijgen we moeten bijna 300 per maand zelf betalen verder is het niet zo hoe meer je verdien hoe meer je combinatie korting krijgt want wij hebben niets te klagen dus doe ik dat ook niet maar wij komen hier niet voor in aanmerking! dus mensen geniet aub van wat je hebt en alles wat je extra's krijgt is alleen maar mooi meegenomen de een spaart voor later en de ander gebruikt het om t leven nu wat te vergemakelijken! kortom t leven is al duur zat