Hallo, Ik hoop dat u mij wat tips of trucs kunt geven. Mijn zoontje is nu bijna 2 weken oud, in de kraamweek ging alles perfect hij sliep na het eten heerlijk in zijn eigen bedje en werd pas na 2,5 a 3 uur wakker voor de volgende voeding. Nu sinds een aantal dagen is het helemaal mis, zodra ik hem in zijn eigen bedje leg dan slaapt hij eventjes (15 tot 30 minuten) en begint dan te huilen en hij houdt niet op met huilen tot ik hem uit zijn bedje haal, dan valt hij in slaap in mijn armen en blijft vervolgens lekker slapen. (zolang hij in mijn of iemand anders zijn armen blijft) 's nachts wil hij helemaaaaal niets weten van zijn bedje en wil alleen bij mij slapen, waar ik niet blij mee ben omdat ik hem gewoon veilig in zijn eigen bedje wil hebben. Het bedje staat bij ons op de slaapkamer en ik heb ook al geprobeerd of hij misschien in de kinderwagen wil slapen zodat hij nog dichterbij mij is maar ook dat is geen succes. Wat kan ik doen? Is dit een tijdelijk iets of moet ik me nu al zorgen maken?
Hoi hoi, Ik kan me voorstellen hoor, dat je er niet blij mee bent. Het is ook echt het beste dat hij in zijn bed slaapt. Ik wil graag wat meer informatie om te kijken of ik je kan helpen. Wat voor voeding krijgt hij? Hoeveel en hoe vaak per dag? Hoe zwaar is hij? Hoe gaat het met ontlasting en plassen? Hoe is het met zijn temperatuur? Het is wel wat kouder buiten natuurlijk nu, dus dat is ook wel handig om dat even te controleren. Je kunt een kruikje in het bedje leggen tijdens het voeden, zodat hij op een warm plekje komt te liggen. Ik hoor van je! Groetjes Adrienne
Hi, Fijn dat je er naar wilt kijken! Hij krijgt borstvoeding en dit gaat erg goed, hij wil elke 2,5 tot 3 uur een voeding. Soms in de nacht zit er 4 uur tussen de voeding. De laatste keer dat hij gewogen is (was op 22 januari) was hij 4500gram (hij was bij de geboorte 4360gram) Hij drinkt een borst leeg vervolgens verschoon ik hem en dan drinkt hij nog wat uit de 2e borst. De ontlasting en plasluiers zijn volgens mij prima. Elke voeding heeft hij een plasluier en 2x per dag een poepluier. Zijn tempratuur is verder prima, rond de 37graden. De kruik gaat standaard in zijn bedje, ook heb ik al geprobeerd om 2 kruiken te gebruiken en ook eens geen kruik, maar helaas zonder goed resultaat. Ik hoop dat je hier iets mee kan!
Hallo, Dank je wel! Dat lijkt allemaal goed te gaan. Hoe is het met de bevalling gegaan? Je zou kunnen proberen of je zijn bedje iets omhoog kunt zetten aan het hoofdeind. Door telefoonboeken of iets dergelijks onder de poten van het bed. Heb je zelf het idee dat het krampen zijn? Als kinderen dan opgepakt worden, hebben ze minder last, en ze willen dan ook getroost worden. Darmkramp uit zich door het trappen met de beentjes tijdens het huilen. Soms worden ze ook even stil tussendoor. Groetjes Adrienne
Ja het gaat heel erg goed zelfs, gelukkig maar! De bevalling was lang (26uur) en zwaar. Hij is uiteindelijk met een vacuumpomp gehaald omdat het te zwaar was, hier is hij in het ziekenhuis nog wat misselijk van geweest en daar deden ze inderdaad het bedje iets schuin omhoog zetten. Ik heb alleen niet het idee dat het met zijn bedje gaat werken, hij slaapt namelijk overdag heerlijk in zijn kinderwagen en deze staat ook gewoon plat. Ik heb al geprobeerd om de kinderwagen naast het bed te zetten maar zelfs dan wil hij gewoon bij me liggen. Een aantal dames op het forum hebben het over mama-honger? zou dat kunnen dat hij gewoon domweg dichtbij mij wil zijn 's nachts? Darmkrampjes heeft hij zo nu en dan last van, ik geeft hem op nu 3 dagen infacol en het gaat een stuk beter maar het is niet totaal verdwenen. Maar het niet willen slapen in bed 's nachts staat daar los van.
Hoi hoi, Ik heb even op het forum alle berichten gelezen. Ik denk dat het heel belangrijk is, dat jij je goed voelt bij wat je doet. De ecosleep vind ik een goede optie. Dat is een halve box eigenlijk, die je aan je bed vastmaakt. De puckababe is ook erg handig, daarin voelt hij zich misschien wel veiliger. Het is wel zo hoor, dat de stilte voor sommige kinderen niet zo fijn is. Slaapt hij overdag in de kamer beneden? Verder wordt ons altijd verteld, dat we moeten adviseren om een kind niet bij je in bed te laten slapen, omdat het niet veilig is. Maar het is natuurlijk wel heerlijk voor die kleintjes, om dicht bij mama te zijn. Probeer overdag om dat beetje extra aandacht te geven. Een kind verwennen kan niet, maar gewennen wel hoor. Groetjes Adrienne
Hij slaapt inderdaad in de kinderwagen in de woonkamer waar er altijd de tv of radio aan staat. Ik zal de andere opties eens bekijken, in ieder geval bedankt voor je hulp!
Hoi hoi, Nog even een bericht terug. Het is beter om hem overdag ook in bed te leggen, dan leert hij met de stilte omgaan. En zowiezo voor de rust, hij is misschien wat overprikkeld. Succes Adrienne
Ahhh oke, dat kan het dus ook nog zijn. Ik zal er morgen mee aan de slag gaan Alleen ben ik bang dat hij dan steeds wakker zal zijn maar goed 'baat het niet dan schaadt het niet!' Dank je!