teken van tandje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mukkie11, 17 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    onze kleine is nu ruim 5 maanden en een maand te vroeg geboren. hij loopt prima qua ontwikkeling. nu is hij al een tijdje erg fan van zijn handjes :D en stopt ze veelvuldig in z'n mondje. hij begint ook te bijten (met tandvlees) en ik heb de indruk dat zijn tandjes groeien en misschien zal z'n eerste tandje niet lang op zich laten wachten...

is dit niet te vroeg? anderen in m'n omgeving zeggen dat het echt de tandjes zijn maar ik twijfel. lijkt me vroeg...wat zijn de tekenen van beginnende tandjes??hoe oud waren jullie kleintjes met het eerste tandje?

2. Boefje2010

Boefje2010 Actief lid

11 feb 2010
    350
    0
    0
    Velden
    Ahum, hier riepen ze ook al vanaf ca 5 maanden dat hij een tandje kreeg

Kwijlen, kwijlen, kwijlen op handje knauwen etc... Uiteindelijk is zijn 1e tandje pas 2 weken geleden op komen zetten :)

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Gemiddeld eerste tandje bij 6 maanden, dus echt vroeg is het niet.

Maar hier hetzelfde. Met 3 maanden kwijlde ze, beet overal op etc. Vanaf die tijd krijgt ze volgens iedereen tandjes. Met 5 maanden was het extreem en wist iedereen het zeker.
    Nou hier nog steeds een tandloos bekkie! ;)

4. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    ok, dan hoef ik het dus nog echt niet te verwachten!! hoeft van mij echt nog niet hoor! ik zit niet te wachten op een tandje want geef BV en wil nog wel ff doorgaan en geen gebijt haha!

5. StarMoon

StarMoon Bekend lid

11 nov 2009
    894
    0
    0
    Hier ook met 5 maanden kwijlen en overal op bijten.
    Sinds 2 dagen is het dan zover... een wit ribbeltje onderin :D
    En dan is hij alweer bijna 8 maanden ha ha.

Hij had vanaf die 5 maanden twee dikke bobbels in zijn tandvlees.
    Maar pas vanaf vorige week zet het door inclusief ontroostbaar huilen. (echt heel zielig eerst krijsen en daarna nog een hele tijd nasnikken :() en de beroemde tandenluiers. Mijn man noemt ze karnemelk-luiers, zo zuur ruiken en zo dun zijn ze ook.

6. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Hier dezelfde symptomen, maar ik dacht dus ook -no way, een tandje..hij was pas net 4mnd!
    Ja hoor, inmiddels is hij nét 5 mnd en al 2 tanden onder..:S
    Je kan er geen touw op trekken hoor!

7. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Ps...dacht ook al, help! Mijn borstjes!
    Maar je voelt er niks van! :D

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.238
    6.112
    113
    Het kan hoor. Mijn dochtertje had met 3,5 maand al 2 doorkomende tandjes. Nu komt nummer 6 door (ze is nu ruim 7 maand). Minder grappig zijn de gebroken nachten.
    En voor het gebit schijnt het ook beter te zijn als ze later doorkomen. Maar ja, je kan ze niet tegenhouden he ;)

9. fafje

fafje Niet meer actief

mij is ook verteld dat rond 4 maanden het kwijlen komt door de ontwikkeling van de mond en kaakspieren, die zich voorbereiden...

10. marilouise

marilouise Niet meer actief

Mijn zoontje deed ook vreselijk kwijlen vanaf 3,5 maand vanaf 4,5 maand veel op zijn knuistje kauwen en hij was 5 maanden 1 dag en hij had 7 tandjes door. dus het zou kunnen.

Inmiddels 11 maanden en 8 gewone tandjes 3 hoektandjes en 3 kiezen helemaal door, dus ik kan zeggen dat ik toch wel een vroege vogel in huis heb

11. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

:pKan makkelijk hoor.

Maar het kan gewoon ook bij de ontwikkeling horen.

Hier zijn ze door gekomen met 9 maanden en dan gelijk vier tanden boven inclusief hoektandjes en deze week ook een onder tandje.

En echt vroeg vier maanden nee hoor het kan nog gekker.

Mijn zoon is geboren met een tand dus zo snel kan het al.:p

Dus het zegt helemaal niks de een krijgt ze met z.n geboorte de ander de eerste met een rond een jaar pas zijn of haar eerste tandjes.

12. susy26

susy26 Niet meer actief

onze kleine vent kwijlt ook heel erg, en kan zooo bijten op z''n handjes! ben benieuwd wanneer t eerste tandje tevoorschijn komt...

13. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    ow het verschilt zooo erg! je kan er idd niets van zeggen, het KAN dus komen door tandjes maar kan ook dat ze pas veeeeel later komen...! na ja, afwachten dan maar. ik zie of voel nog geen tandjes hoor, dus wacht gewoon af! haha!

14. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    hier ook een meid die giga aan het kwijlen is, rode wangen, overal op bijten maar nog niks te zien.
    komt vanzelf wel zeggen we dan maar:D

Deel Deze Pagina