Heel leuk en gezellig en een goede waardering. Maarree...soms... Het is altijd tillen. En bij mama zitten. Alles wat papa doet is bijna niet goed. Als ik weg ben gaat het mis en test ze hem redelijk goed uit. Wat is dit voor een fase?
Een heerlijke 'mama is de liefste' fase Maar herkenbaar. Mijn man komt thuis en ze wil alleen maar bij mij zitten Maar gelukkig wil ze met hem dan wel weer lekker rennen en stoeien, dus dan laat ik hun dat maar doen, en doe ik zelf de knuffelsessies...
papa vind deze fase NIET leuk. Ja voor t stoeien is hij zooo goed. Maar luisteren als papa wat zegt....no way!
Als ik thuis ben heeft het weinig zin als mijn man ons zoontje corrigeert. Luisteren doet hij dan toch niet. Gelukkig is dit niet zo'n probleem als ik niet thuis ben. Wij houden toch het principe dat hij naar beiden moet luisteren dus ik steun mijn man dan ook altijd. (ook als we het niet met elkaar eens zijn, dan hebben we het erover als kind er niet bij is.) Ons mannetje zit ook aardig in de oedipeus-fase. Bij ons is zelfs stoeien met pap geen optie als mama in de buurt is. Over een jaar mag ik waarschijnlijk niks meer.
@sweet, hier ook geweest duurde best een tijdje. Niet dat Maarten niets mocht maar ze wilde altijd liever bij mij en is nu helemaal over. Als hij thuiskomt is ze super enthousiast en gaan ze flink stoeien en gek doen samen En sommige dingen komt ze liever bij mij en andersom. Nu is het vaak zo dat ze ons allebei om haar heen wil. Dus als ik met haar de deur uitga moet papa mee en andersom. Ze zegt ook vaak mama kom mee, papa ook mee Balen voor manlief nu even dat snap ik maar komt wel weer goed!
het was gisteravond zo. Ze ging in bad. Ik moest OOK mee. Maar ik wilde boodschappen doen. Uiteindelijk kwam ik terug van boodschappen. (10 min weggeweest) Kind beneden en in pyjama. Ze wilde niet luisteren naar vaders. Dus dan maar snel uit bad. Goede reden maar het voelde gewoon naar.
Heel herkenbaar! Milan zit al zo'n beetje vanaf z'n geboorte in deze fase. Voor papa is 't niet leuk, maar voor mij zo langzamerhand ook niet meer. Hij wil zelfs nog mee als ik even ga plassen ofzo . Gelukkig gaat 't de laatste 2 à 3 weken een beetje beter. Dan wil samen met mij én papa spelen, al een hele verbetering voor papa iig!
Herkenbaar! Echt een fase kan ik het niet noemen want het duurt al bijna 2 jaar . Papa mag niets.. geen drinken/eten voor hem pakken, hem niet aankleden, zelf niet praten. Zoontje roept de hele dag "nee papa niet doen!!". Alleen als ik uit beeld ben, dan is papa oke.
Hier nog helemaal niet! Kyra is wel overduidelijk een mannen-kind! Is bij mijn broer niet weg te slaan! Zit het liefste bij opa op schoot, is ook helemaal gek op een vriend van ons! Maar papa en mama........die zijn allebei even lief!
herkenbaar. als manlief dan thuis komt van het werk loopt ie wel anar de deur en gaat dan zwaaien. maar als papa binnen loopt dan rent Damian naar me toe voor knuffel (alsof ik papa's knuffel kan doorgeven ofzo weenie) ook als hij valt en papa wilt m troosten. dan blijft ie huilen en wijst dan naar mij en zegt 'die' En dan moet ik m dus troosten. heel zielig voor papa want die zegt regelmatig: waarom zou ik m troosten als ie valt, hij wilt alleen jou. ja vind het toch wel zielig voor hem maar kan er zelf weinig aan doen. met spelen is het wel heel erg leuk met papa lekekr stoeien en doen. maar papa houdt t al snel voor gezien helaas. 10min spelen is voor hem lang genoeg... maar dit moet andere reden hebben (hoop ik)
onze meid is nu 5,5 maand maar heeft ook giga "mama honger" als ik aan het werk ben en papa is thuis is er niks aan de hand maar zodra ze mij ziet dan is papa echt voor niets goed meer. als ik weg loop om alleen maar mijn jas op te hangen schreeuwd ze moord en brand. wist niet dat dat op deze jonge leeftijd al kon maar het blijkt wel weer. vind het wel heel schattig hoor maar vind het voor papa soms zo naar.