Philips airfryer XL

Discussie in 'De lounge' gestart door loetje, 2 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hallo dames.

Wij overwegen een airfryer aan te schaffen, maar twijfelen toch nog een beetje.. Ik zou heel graag jullie ervaringen, tips en trics willen lezen. Zo had ik in een ander topic al eens wat tips gelezen tegen het roken, alleen weet ik niet meer hoe en wat en kan het niet meer terugvinden. Vandaar nu dit topic om echt duidelijk de voors en tegens op een rijtje te krijgen;)

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wij hebben een goedkopere airfryer van de action. Ook een XL.

Bevalt ons prima. Sterker nog, onze frituurpan hebben wij de deur uitgedaan!

Heb er overigens alleen nog frietjes en andere diepvriesaardappelproducten ingedaan, dus nog niet zoveel ervaring. Wij hebben het apparaat ook nog niet zo lang.

Maar mijn schoonouders hebben eenzelfde airfryer van de Action en die maken er van alles mee klaar.

De mijne rookt niet, ook niet op 200 graden?

Overigens vind ik het ding qua schoonmaken na gebruik ook een verademing in vergelijking met een frituurpan.

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Tips tegen het roken is o.a niet de fryer op 200 maar 180 zetten en ook geen vlees waar veel vet in zit.

Wij gebruiken hem graag, goede koop geweest. Alleen al voor iets ninder vette frietjes of heerlijk gebakken aardappelschrijfjes. Een kroket of kaassoufle vind ik niet lekker er uit.

4. koffieboon

koffieboon Actief lid

29 mei 2016
    490
    1
    16
    Nederland
    Wij hebben de Princess goed apparaat heb ook alleen nog frietjes en snacks gebakken erin maar wat eruit komt is smakelijk :D

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    De tip over dat roken was om er 1 of ander matje(?) in te leggen om het element te beschermen? En ik meen ook ergens gelezen te hebben dat iemand een overvast schaaltje onder het mandje zette?

En gebruiken jullie van producten zoals patat de ovenvariant of ook gewoon "normale" frites.. En worden ze wel lekker knapperig?

6. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Wij hebben em en de normale frituurpan is de deur uit!
    Hij heeft 1x gerookt door loempia's.
    De temperatuur staat hier eigenlijk nooit op 200 maar altijd op 180.
    Het is even uitproberen wanneer iets klaar is maar als je het eenmaal door hebt is het ideaal :)

7. Ansji

Ansji Niet meer actief

Wij hebben hem ook, nog geen rook gezien! Maar wij hebben tot nu toch alleen nog maar friet en frikadellen gebakken. Tussendoor goed schudden en altijd even een doek over de bodem halen na gebruik. Wij vinden het ding echt geweldig!

we kopen altijd een variant friet en frikadellen die speciaal bedoeld is voor de airfryer, staat een logo op de verpakking. De friet is altijd heerlijk knapperig. Toevallig afgelopen zaterdag ovenfriet gebruikt, maar die bleven maar slap.

8. Be Happy

Dat dus. Wij kopen dus ook alleen maar patat en zo waar op de verpakking staat dat het ook geschikt is voor de airfryer.
    Je hebt in elk geval van Aviko veel varianten die geschikt zijn voor de airfryer zoals Vlaamse Frites, Ovenfrites, Hollandse frites etcetera.

9. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Wij hebben er ook een. Gebruik hem vooral voor friet en snacks. Bij vlees rookt hij ontzettend, dus dat doe ik niet meer.
    Voordelen: makkelijk bakken zonder frietvet lucht, gezonder en net zo lekker. Nooit meer frietvet verschonen!
    Nadelen: het duurt langer, niet alle snacks kunnen er in en het is een dure aanschaf.
    Maar over de snacks zijn de meningen verdeeld, ik vind een gewone kroket er uit vreselijk vies, maar las op dit forum dat andere dat weer wel lekker vinden. Maar ik mis echt lekkere snacks sinds we hem hebben.
    Broodjes afbakken gaat ook makkelijk.

10. Be Happy

Valt mee. Die van ons van de Action welke dus prima zijn ding doet, kostte "maar" 50 euro.

11. Ansji

Ansji Niet meer actief

Precies, friet van Aviko!:D

12. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou zeggen: Neem een goedkope variant, bevalt hij niet, ben je ook geen godsvermogen kwijt.
    Wij hebben die van de Kruidvat, was dacht ik 35 euro of 45 euro? Hij was in elk geval in de aanbieding.
    Ow wacht. Hij was 45 euro en met een paar 100 spaarpunten 40 euro, heb er 40 voor betaald.
    Anyway, qua frietpan wil ik nooit meer iets anders!! Heb nog geen andere dingen geprobeerd maar volgens mij is het gewoon een compacte heteluchtoven. Je schijnt er zelfs appeltaart in te kunnen bakken...
    Ik heb mijn gewone frituurpan niet weg gegooid, die gebruik ik nog jaarlijks om er met oudjaar een monsterlijke hoeveelheid oliebollen in te bakken. En oliebollen....gaat écht niet in een airfryer :D

13. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Het gaat over de Philips xl airfryer. Daar gaat het topic toch over ;).

14. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Alle airfryers werken hetzelfde ;)

15. Be Happy

;)

Dat staat in het topictitel ja. Maar in de openingspost staat:
    Wij overwegen EEN airfryer aan te schaffen....

Er zijn meerdere goede airfryers, ook goedkope en die doen vaak niet onder voor de Philips Airfryer XL.
    En aangezien TS twijfelt.........

16. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Jazeker worden die wel knapperig. Verse friet gaat ook erg goed. Eigenlijk kan alles er wel in. Hadden altijd verse friet van aviko en sinds kort staat er ook de tijden voor de airfryer op. Bij steeds meer producten.

17. AnLo

AnLo Actief lid

16 nov 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    We bakken er altijd broodjes in af (6 min op 180 graden). Heerlijk.
    Ook een stukje supermarkt appeltaart even verwarmen in de AF en je geniet van een heerlijk stukje warme appeltaart mmmmm.

18. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    OT maar: yay jij zegt ook frikadellen! :D

19. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Ze werken misschien hetzelfde, maar de kwaliteit is heel verschillend. Mijn buurvrouw heeft ook een goedkopere versie, maar qua kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid niet te vergelijken met de airfryer.

Zou toch goed vergelijken als je een goedkopere versie wil kopen.

20. Emihan

Emihan Actief lid

18 aug 2015
    474
    68
    28
    Wij hebben sinds 2 weken de XL. Hiervoor zo'n goedkopen airfryer gehad (geloof van kruidvat) maar dat is echt 1000 x niks. Frietjes bleven slap en ook de kroketten waren slappe dweilen. Maar met de airfryer Xl is alles gewoon perfect, knappe frietjes, krokante kroketten, hapjes zijn perfect. Voor mij nooit een andere meer. Prijs is best hoog maar ik vind het hem zeker waard.

Deel Deze Pagina