Verhuizen naar Amersfoort HELP

Discussie in 'De lounge' gestart door Senna82, 31 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Senna82

Senna82 Bekend lid

25 jun 2012
    747
    53
    28
    We hebben plannen om naar Amersfoort te verhuizen.
    We zijn hier helemaal niet bekend en hebben dus ook geen idee waar te beginnen.

Welke wijken zijn leuk en welke moeten we absoluut vermijden?
    We hebben 2 kindjes (3 en 1jaar).
    Mn man moet dagelijks naar zn werk in soesterberg dus aan die kant van de stad zou fijn zijn.

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik woon in Amersfoort.
    Elke wijk heeft wel iets negatiefs en positiefs.

Vathorst en nieuwland zijn vrij nieuwe wijken aan de rand van Amersfoort. Veel jonge gezinnen. Maar niet echt op korte afstand van het stads centrum.

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Je mag me ook wel een pb met vragen sturen hoor ;)

4. Ladybug85

Ladybug85 Niet meer actief

Ik heb zelf lang in het centrum tegen Amersfoort zuid (goede kant tov Soesterberg) gewoon. Leusderkwartier, bergkwartier.

Alle wijken hebben inderdaad voor en nadelen. Het ligt er ook aan wat je belangrijk vindt en welke prijsklasse.

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    En ook welk soort mensen ;) elke wijk vaak verschillende soorten mensen

6. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.364
    2.822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    #6 Suzy85, 31 jul 2016
    Laatst bewerkt: 31 jul 2016
    Ik woon zelf in het leusderkwartier sinds kort. Vind t tot nu toe geweldig. Niet ver van het stadscentrum, makkelijk bij de uitvalswegen. Hiervoor woonden we in de Koppel. Ligt tegen het centrum aan. Prachtig wonen, maar met de auto niet altijd even makkelijk.

Vathorst is voor je man niet prettig. Vind t zelf ook geen leuke wijk, maar daar zullen de meningen vast over verschillen. Schothorst heeft prima stukjes, maar ook mindere. Kattenbroek is wel oké. Hoogland en Nieuwland zijn volgens mij heel oké om te wonen. Maar allemaal niet ideaal voor Soesterberg. Soesterkwartier is aan het opknappen, maar zou er zelf niet zo snel gaan wonen. Liendert en Randenbroek ben ik echt niet zo'n fan van (terwijl er zeker wel leuke delen zitten...is een persoonlijk iets vrees ik).

Mijn favoriete wijken liggen allen in Amersfoort Zuid, maar zijn ook meer aan de prijs: Bergkwartier, Leusderkwartier en Vermeerkwartier. Zijn ook handig tov Soesterberg.

Wat zoek je? Koop of huur en in welke prijsklasse? Dat is namelijk best bepalend. PB me gerust. Door onze recente zoektocht heb ik een heel aardig beeld gekregen.

7. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Ik woon er ook! Je mag me pb'en!

8. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Los van het feit dat ik niet in het leusderkwartier woon, zou ik dit exact getypt hebben :)

9. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Kattenbroek, nIeuwland, vathorst.. Allemaal leuke en nette wijken. Maar er zitten ook wijken tussen waar je niet wilt zitten... Zoals er in elke plaats zijn.

10. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Inderdaad. Houd je van jaren 30 woningen of nieuwer? Wil je dicht bij het centrum? Wil je een jonge kindvriendelijke wijk? Wil je een groot huis met flinke tuin of is kleiner ook goed? Welk budget? Wil je een volksbuurt?

11. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik kom zelf uit randenbroek.
    De wijk staat nu vol met nieuwbouw en er ligt een prachtig park en stadsbos wat nog uitgebreid wordt de komende jaren.
    Vroeger had het een rot reputatie, maar tegenwoordig is het hier goed te doen.
    Daarbij ben je zo in het centrum, op loopafstand van Leusden en Soesterberg is ook goed te doen.

12. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Ik woon in een dorpje ernaast.
    Super dorp.
    Zelf ben ik niet zo van Amersfoort.
    Maar idd smaken verschillen

13. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Waarom dan niet iets zoeken in soesterberg? Binnen n klein kwartier ben je vanuit daar in Amersfoort centrum of zeis centrum en is voor je man zijn werk praktisch.

14. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Wat toevallig, ik had deze post 3 maanden geleden kunnen schrijven en morgen gaan we.
    Wij gaan naar Amersfoort Zuid, ivm treinstation op fietsafstand en vooral de jaren 30 huizen. De Vinex-wijken hebben vast ook hun positieve punten, maar trok ons net wat minder. Ben benieuwd wat we van de keuze gaan vinden want we komen uit de randstad en kennen de omgeving niet zo goed.
    Als iemand nog tips heeft voor leuke plekjes voor lunch of n drankje graag!

15. Ladybug85

Ladybug85 Niet meer actief

Oh jee, leuke plekjes en lunch of drankjes kan ik wel een hele waslijst van typen haha :D Veel geluk, echt wel leuke stad en zeker Amersfoort zuid!

16. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.364
    2.822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    #16 Suzy85, 1 aug 2016
    Laatst bewerkt: 1 aug 2016
    Wat leuk! Welkom in de stad ;). Zo onwijs veel leuke plekjes hier, tis gewoon een hele fijne, gezellige stad. Grote lunchfavoriet is voor mij Corazon. Voor een lekkere burger: Lekker Burgerlijk. Tsja en terwijl ik dit schrijf bedenk ik er al een hoop meer... PB gerust voor meer tips. Maar je vindt ook zo je weg in de stad. De gezellige pleinen voor een drankje op t terras zijn niet te missen in elk geval.

@TS: heb je nog iets aan alle reacties?

17. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Ja amersfoort is leuk hè? Wil er niet weg voorlopig!

18. Wish4four

Wish4four Lid

29 apr 2016
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kattenbroek! Echt ik ga hier nooit meer weg :D

19. Senna82

Senna82 Bekend lid

25 jun 2012
    747
    53
    28
    Heel verhaal getypt, is t weg.
    Dus nog maar een keer :)

Wat een leuke reacties allemaal!
    Bedankt!

We komen uit een dorp in het Noorden en zijn niet bekend in Amersfoort.
    We zitten zelf ook aan het zuiden van Amersfoort te denken ivm de reistijd naar zn werk.
    We willen graag een goede buurt voor onze kindjes met leuke speelvoorzieningen, scholen in de buurt en een supermarkt op loopafstand.

Soesterberg gaat onze voorkeur niet naar uit dit ivm toekomst van de kids (voortgezet onderwijs enz)

Ik ga pbs sturen in de loop van de dag :)

20. Senna82

Senna82 Bekend lid

25 jun 2012
    747
    53
    28
    Wat leuk! En spannend!
    Succes met verhuizen.
    Laat je weten hoe het jullie bevalt?

Deel Deze Pagina