Peuterspeelzaal en middagslaapje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Daan0201, 12 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Hoi,

Ik heb van de week een brief gehad dat Evi na de vakantie op de peuterspeelzaal mag komen. Ze gaat dan op maandagmiddag van 13.15 uur tot 15.15 uur en donderdagochtend van 08.45 uur-11.45 uur.

Ze slaapt nu nog tussen de middag van 12.30/13.00 uur tot 14.30/15.00 uur.
    Als we een keer weggaan en ze slaapt niet is ze rond 5 uur wel helemaal kapot.
    Hoe deden/doen jullie dit op zo'n dag dat ze naar school gaat maar eigenlijk nog slaapt tussen de middag?

2. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    de 1e keer 's middags naar de psz heeft ons zoontje
    geslapen op de psz! hahahahaha

je zegt al dat ze het wel kan als je een keer weggaat,
    dus een middagje psz kan echt wel.
    misschien dan even laten slapen als ze thuis komt,
    dus rond hafl 4.
    meestal gaat het vanzelf goed.
    veel plezier en succes!

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Nu redt Milan het wel zonder middagslaapje, maar in het begin zat ik met hetzelfde probleem als jij. Ik zorgde dat ik er 's ochtends op tijd uitging en lag hem dan om 11.15 tot 12.15 een uurtje op bed. Meestal ging hij dan ook lekker slapen. Dat uurtje maakte net dat hij het de hele dag trok...Lag ik hem naderhand een uurtje op bed, dus rond 16.00 uur, dan was hij 's avonds tot een uur of 22.00 aan het spoken, dus dat was geen optie..

4. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    ja ook ik legde me dochter dan vaak rond 11.00 ff weer op bed en soms slaapte ze soms niet, maar dan rustte ze toch wat.Na een aantal keren was ze gewend aan de peuterspeelzaal en wou ze niet van te voren slapen en toen ging het ook gewoon goed.

5. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    mijn dochter ging meestal ook even van tevoren slapen, maar mijn zoontje was blij dat íe op mocht blijven 's middag! :) Maar hij sliep dan wel om 3.30 op de bank ;)

Het is toch een voorbereiding op de dag doorkomen zonder dat middagslaapje he.
    Ik help zelf op een psz en de kleintjes die net beginnen zijn in het begin nog wel eens een beetje moe, maar ze zijn nog nooit in slaap gevallen hier! Zijn ze veel te druk voor met spelen! ;)

Deel Deze Pagina