Tekenbeet, of toch iets anders?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by BLiS, Jul 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Tijdens onze vakantie in Frankrijk kreeg onze jongste zoon van de één op de andere dag een vreemde kleine vlek op zijn linkerbil.
    Het leek wel een beetje op een muggenbeet, klein en rood maar wel een randje erom..
    De volgende dag werd de vlek alleen maar groter, totdat er een grote ronde rode plek ontstond met een opvallende dikke rand rond de plek.
    De rand was dik en opgezet en leek wel blaasjes te bevatten, er kwam ook vocht uit.

Na een week kon ik het niet langer aanzien en ben ik met onze zoon naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis gegaan.
    De artsen daar denken dat onze zoon gebeten is door een teek en een allergische reactie heeft laten zien...ik heb daar mijn twijfels over.
    Ik heb dat ook uitgesproken en vertelde dat ik meer dacht aan ringworm, zij vonden dat onwaarschijnlijk.
    Maar ja ik in mijn gebrekkig Frans, leg dat maar eens goed uit.

Nu heeft hij een AB-kuur gekregen en het advies de plek te laten zien bij de eigen HA na terugkomst. Ook om de plek te evalueren.

Wie komt deze plek bekend voor?

De 1e foto is van een paar dagen nadat we de plek ontdekten.
    De 2e foto is van vandaag, bijna 3 wkn later...

Attached Files:

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik vind het ook meer op ringworm lijken. Even naar je eigen huisarts toe met die foto's? Tekenbeet is de huid niet zo schilferig en krijg je een hele andere rode kring.

3. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

Mar 8, 2009
    1,354
    271
    83
    Female
    Ik ben natuurlijk geen expert, maar op basis van de foto's zou ik eerder denken aan ringworm dan een tekenbeet.
    Ook omdat de AB blijkbaar geen effect heeft.

4. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Morgen heb ik een afspraak staan bij onze eigen HA, ik neem de foto's mee om te kunnen vergelijken.
    Dat leek mij inderdaad wel zo handig.

De plek is wel minder rood en dik geworden, maar nog vind ik de plek nog vrij duidelijk.

5. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

Jan 1, 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Lijkt idd op ringworm. Krijg je een zalfje en is het zo weg. Wees wel bedacht op vlekjes die er op lijken, want het is besmettelijk.

6. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    Ik denk ook gelijk aan ringworm.. Mijn vriend heeft het een paar jaar geleden ook gehad. Heeft hij maar 1 zo`n plek?

7. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    alhoewel als ik google op ring na tekenbeet en dan afbeeldingen zoek kom ik toch wel e.e.a. tegen wat hier wat op lijkt..

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik zou ook zeggen ringworm (als ringwormspecialst) Dat is indd met een zalfje zo over. niet aankomen, het is besmettelijk.

is hij in aanraking gekomen met dieren? Daar zou hij het vandaan kunnen hebben.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,206
    16,542
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Lijkt inderdaad op ringworm.Mijn buurmeisje had het een keer en zag er ook zo uit.

10. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Dan is het dus niet zo gek dat ik dacht aan ringworm :)

Besmettelijk dus, daar had ik even niet aan gedacht..
    Morgen maar eens goed navragen bij de HA ivm mijn zwangerschap en dat hij er zelf ook veel aan heeft gezeten omdat het in het begin erg jeukte.

Hij heeft alleen deze plek, verder nergens zo'n plek te ontdekken.

Hij is destijds niet in aanraking geweest met dieren, daarna pas met de hond van de buren. Dat was bijna een week later.
    Wel kan hij misschien zijn gestoken door een mug of een steekvlieg, daar hadden we veel last van in Frankrijk.

11. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Ik denk ook eerder aan ringworm hoewel de "erythema migrans" als reactie op een tekenbeet ook weken tot maanden kan blijven, zelfs na antibiotica. Je zou dan echter verwachten dat de plek in het begin groter werd, ik vind dit een klein plekje.

12. miepje

miepje Actief lid

Oct 24, 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toevallig: wij zijn ook net terug uit Frankrijk en ik heb zo'n zelfde plek! Volgens mijn moeder die huisarts is, is het schimmel, maar dat is beoordeeld vanaf een foto. Morgen zie ik haar, dus dan laat ik het ook live zien, want gebruik nu een paar dagen een anti-schimmelzalf maar heb niet het gevoel dat het helpt!

Ik dacht in eerste instantie ook dat het een muggenbult was!

13. miepje

miepje Actief lid

Oct 24, 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu met foto!

Attached Files:

14. miepje

miepje Actief lid

Oct 24, 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    En zo zag het er uit voordat ik met de zalf begon

Attached Files:

15. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Een tekenbeet is in mijn ogen ook veel vlakker, de vlek dan.
    Die zijn mij ook wel bekend.
    Deze plek bij mijn zoontje is niet vlak maar bevatte o.a. blaasjes en nu soort van korstvorming.

We zullen het straks zien bij de huisarts.

16. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

Jan 24, 2014
    1,689
    110
    63
    En? Al nieuws?

17. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    De huisarts denkt ook aan ringworm gezien de plek eerst en hoe deze nu is.
    We hebben een hydrocortison zalfje meegekregen.

18. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hopelijk werkt het zalfje snel en heeft er geen last meer van.

19. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    De plek wordt gelukkig aanzienlijk minder, erg fijn!

Share This Page