13 weken, klachten ineens weg en onzeker daardoor

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door misscoco, 17 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misscoco

misscoco Actief lid

29 sep 2015
    233
    10
    18
    Hoi hoi,
    ik ben nu 13 weken zwanger en een week of 7 heel erg misselijk en beroerd geweest. Laatste 3 weken zelfs halve dagen gewerkt omdat ik het niet volhield. En sinds een week is het over, in de avond voel ik me wel heel moe en ook licht misselijk, maar verder overdag nergens last van. (slik nog wel emesafene ter voorzorg)
    Bij mijn oudste heb ik t/m week 19 gespuugd en was ik zo ziek..met dat in mn achterhoofd ben ik nu dus heel onzeker.
    2 weken geleden laatste echo gehad ivm combinatietest, die was helemaal goed. Maar volgende controle is pas over 4 weken. Ik voel het kindje nog niet, klachten zijn weg..half jaar geleden miskraam gehad waardoor ik nu in alles onzekerder ben en ik vind deze periode heel lastig.
    Ben zo bang dat het misgaat, het is zo frappant dat ik nergens meer last van heb. Als je er middenin zit wil je dat het over gaat, nu is het over en maakt het je onzeker.

Is dit herkenbaar? Ik vind het ook zo knullig om de vk te bellen.

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan gewoon even de vk bellen, vaak mag je dan tussendoor wel even het hartje luisteren. Ik ken het van mijn vorige zwangerschap, voelde me ineens weer goed, was even onzeker erdoor. Voelde gelukkig al snel mn dochter.

Bij deze zwangerschap aangegeven bij de vk dat ik wat onzeker was als er heel lang tussen zat qua controle. Mag nu een keer extra tussendoor komen, hartje luisteren, even horen en dan weer weg

3. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    Anders kan je mss een Doppler kopen/lenen ? Dan kan je naar het hartje luisteren ...

4. misscoco

misscoco Actief lid

29 sep 2015
    233
    10
    18
    Dat durf ik eigenlijk niet. Ik ben bang dat ik hem niet goed gebruik ofzo, of dat ik het hartje niet kan vinden en dan maak ik me extra zorgen

5. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Gewoon bellen, hoor.

Klachten komen en gaan en vaak is het wel normaal dat je rond dit termijn een stuk fitter word en de klachten dus wegblijven

6. Marobo

Marobo Lid

19 mei 2016
    53
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bij mij waren de klachten na 14 weken ook ineens weg. De weken ervoor hing dagelijks boven de wc en was ik gewoon hondsberoerd. Ik hoor dit vaker dus het is niet direct iets waar je je zorgen om moet maken. Gezien je voorgeschiedenis snap ik wel dat je dat doet. Ik zou gewoon de VK bellen zodat ze even kunnen kijken.

Ik zou niet zomaar een doppler gebruiken, vooral niet als je al zo onzeker bent over de situatie. Dadelijk hoor je het hartje een keer niet en dan raak in paniek.

7. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Wat de rest ook zegt.

Dat je klachten weg zijn is op zich niet gek. Bij mij gaan ze op en af. Woensdag had ik een hele slechte dag, nu gaat het 2 dagen iets beter.

Mijn vorige zwangerschap was ik 2 weken niet lekker en verder zo fit als een hoentje.

Maar ik herken de onzekerheid heel erg, ik heb in april ook een mk gehad en de eerste weken was zo'n beetje elke toiletbezoek genoeg om me gespannen te maken.

Ik denk dat ik toch gewoon eventjes zou bellen.
    Desnoods zeg je het ook gewoon, zo van; ik voel me heel knullig dat ik je bel maar door de miskraam ben ik zo onzeker, en al mijn klachten zijn opeens weg....

Dan wil ze vast even kijken/luisteren en dan ben je weer gerust gesteld.

Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap ook een keer gebeld toen ik een hele dag geen leven voelde en ook al was het al eind van de middag en kon ze waarschijnlijk gewoon naar huis mocht ik komen en heeft ze alle tijd voor me genomen. Uiteraard klopte het hartje prima.
    Ik was gewoon erg druk en gestressed geweest.

Maar in ieder geval gaf ze me geen enkel moment het idee dat ik me aanstelde of wat dan ook. Sterkte en succes.

8. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Op dat termijn komen er gaan de klachten. Gelukkig maar anders krijg je opeens alles te gelijk. En als je je zorgen maakt even je VK bellen.

Meeste zijn misselijk tot een week of 12/14. En tot die tijd ook vermoeiender.
    Zelf was ik tot week 18 dood ziek daarna ging t beter ook qua energie.

9. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Allereerst: gelukkig maar dat je je niet meer zo beroerd voelt. Bij 12, 13 weken zit bij veel vrouwen het omslagpunt tussen misselijk en weer beter voelen (had ik zelf ook). Bij onzekerheid gewoon even langs de vk gaan hoor, daar zijn ze voor. En in het begin zit er idd best veel tijd tussen de controles. Dus de behoefte om even bevestiging te krijgen dat het goed is, is heel logisch.

10. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Hoihoi!

Volgensmij kan het rond jou termijn geen kwaad:)bij de een worden de symptonen langzaam minder bij de ander is het ineens verdwenen. Ik merk dat ik me ook ineens een stuk beter voel. Gelukkig maar want ik vertrek dinsdag naar Tenerife ! Maar als je blijft twijfelen gewoon bellen!

X

11. linkydink

linkydink Actief lid

29 dec 2015
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op zich is 13 weken wel een 'normale' grens dat de misselijkheid minder word. Ik ben tot week 11/12 ook heel misselijk geweest en veel moeten spugen, vanaf 13 weken ging het veel beter. Alleen bij vermoeidheid kwam de misselijkheid terug en dat is nu nog zo.

Maar bij zorgen kun je altijd bellen natuurlijk. Hoop voor je dat het gewoon weggetrokken is net als bij mij :)

12. lovelylife

17 aug 2015
    18
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik heb precies hetzelfde, ook 13 wk zwanger en minder pijnlijke borsten en minder misselijk. Lees ook overal dat het wel normaal is dat het nu afneemt.

13. LdV

LdV Lid

31 mei 2016
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook, na 14 wekenwas vermoeidheid en misselijkheid ineens over :) en geen klachten meer gehad tot ergens week 28.

14. misscoco

misscoco Actief lid

29 sep 2015
    233
    10
    18
    Bedankt voor jullie reacties! Ergens ben ik uiteraard blij dat ik me weer goed voel. Alleen de zwangerschap van m'n oudste houd ik steeds aan als leidraad en daar was ik ziek tot 19 weken. Bij mijn miskraam daarna had ik geen enkele klacht dus ik heb het wel of niet hebben van klachten gekoppeld aan een goede/foute zwangerschap. Ik weet ook dat elke zwangerschap anders js.

Ik bel straks toch de vk even bellen, als ik het hartje hoor ben ik wel een stuk gerustgesteld. 4 weken wachten vind ik net wat te lang.

15. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verstandig, dat snapt je vk echt wel!

Zelf luisteren met dopler zou ik persoonlijk nooit voor kiezen. Dat luistert zo nauw, ik zou er flink van in de stress schieten als ik het niet kon vinden of als het anders klinkt dan ik gedacht had of iets

16. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat is heel normaal en probeer niet met je vorige zwangerschap te vergelijken, want geen enkele zwangerschap is hetzelfde.

Probeer ervan te genieten dat je je nu weer een stuk beter voelt.

En bij twijfel kun je altijd de vk bellen. Die zijn dat wel gewend. ;)

17. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Gewoon bellen. Daar zijn ze voor.
    Hier ook al twee keer xtra controle gehad. Snappen ze echt wel!

18. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Hier ook hoor, ben nu 14 weken maar de klachten zijn wel een stuk minder. Gewoon de vk bellen en vragen of je langs mag komen, ga ik zo ook doen! Even die bevestiging weer nodig:)

Succes!

19. misscoco

misscoco Actief lid

29 sep 2015
    233
    10
    18
    Zit nu in de wachtkamer bij de vk :) ze snapten het helemaal en werd er dus heel fijn tussen gepland.

20. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    AH fijn. Succes

Deel Deze Pagina