Vrijwilligerswerk wat lijkt jou leuk om te doen.

Discussie in 'De lounge' gestart door pnirmal, 26 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

:) ja weer een topic. Aanstaande vrijdag ga ik naar het uwv en heb een gesprek met de arbeidsdeskundige.

En denk dat het rustig aan gaat uit draaien op vrijwilligerswerk.

Mijn vraag is wat lijkt jou leuk vrijwilligers werk.

Ik zou wel wat meer contacten willen op doen niet te veel oude mensen wel leuk voor een week maar niet voor langere tijd. Vorig jaar op een kantoortje vrijwilligerswerk gedaan dat vond ik te zaai. Was niks te doen.
    Wil wel iets te doen hebben dus mijn vraag wat lijkt jou leuk vrijwilligers werk wie weet doe ik er nog een idee mee op.

;)

2. Nosam

Nosam Bekend lid

28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Speel-O-Theek, Bibliotheek, Kinderboerderij..

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Zo, jij bent goed bezig vandaag met nieuwe topics :D

Wat lijkt me leuk om te doen: iets creatiefs omdat ik graag creatief bezig ben. Denk dat ik me dan wel zou aanbieden in een school of opvang om te knutselen met de kinderen.
    Wat me veel voldoening lijkt te geven maar volgens mij niet te onderschatten is, is met gehandicapten werken. Je krijgt er enorm veel dankbaarheid van terug maar denk dat het er soms behoorlijk inhakt...

Hier in B is het wegen en meten op Kind & Gezin (cb) ook door vrijwilligers. Dat lijkt me ook wel tof :) En bij ons op het werk, in de bibliotheek hebben ze vrijwilligers die alle boeken terugplaatsen.

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik lees zelf voor bij kinderen waarvan de ouders niet goed Nederlands kunnen. Vind dit erg leuk om te doen, is 1 avond per week. Ga meestal ook om de twee weken een keer met de kindjes naar de bieb om nieuwe boekjes uit te zoeken.
    Je leert alleen niet zoveel mensen kennen.. Misschien dat je iets kan doen bij de daklozencentra of kinderboerderij?

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Mij zelf lijkt het eigenlijk wel leuk om iets in de catering te doen van een school of iets. Eten bereiden kassatje draaien zo iets.

Ben wel blij met de adviezen kan ik er eens goed over na denken.

Misschien kan ik overblijf moeder worden of iets maar tegenwoordig hebben ze ingehuurde krachten. Dat lijkt mij ook wel leuk op de school van dochter bijvoorbeeld.

6. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik doe ook vrijwilligers werk bij de Speelotheek. ( elke dinsdag avond)

En hier in het dorp zit een grote organisatie voor mensen met een beperking. En die hebben het Uitburo gezet.
    Omdat de begeleiding geen tijd heeft om leuke uitjes te doen. Doen wij dat nu met de mensen. Dus gaan na de film, pretpark voetbal wetstrijd.
    Erg leuk, en dit is ook erg vrijblijvend. Kun je niet dat kun je niet.

Misschien is er bij jouw ook zo iets.

7. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    TSO mederwerkster is ook erg leuk. Heb ik ook gedaan.
    Alleen leer je hier ook niet veel mensen kennen. Alleen de kinderen en je collega`s. Ouders zijn dan aan het werk.
    Ik kreeg toen een vergoeding van 10 euro per keer. Was van half12 tot 13:00 uur.

8. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Ik ben vrijwilligster op de dierenambulance en ik draai ook de meldkamer voor de dierenambulance ! Ik vind het erg leuk :D Doe het al jaren !

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Weet niet of het kan en hoe het vrijdag af loopt maar mij lijkt het ook wel leuk om in een winkel achter het brood en zo te staan of achter de vlees waren maar dat zijn betaalde banen.

Buurtsupertje of iets lijkt mij ook leuk. En vooral overdag in de avond is het een probleem. Maar kan lat wel in schakelen voor de avond of weekend in dien nodig. Dan ben ik niet beperkt tot alleen de school uren.

Vorig jaar bijdoel geweest voor mensen met een beperking ook op zich niet erg maar ik wil niet alleen met mensen werken die ook bij het ggz lopen niet omdat ik mij schaam zeker niet en snap het ook van andere maar wil ook ( gezondere en normale mensen wat meer tegen gaan komen) mijn horizon verbreden. Niet omdat het mij te min is vorig jaar op kantoor kaartje af geven rondje lopen kopje koffie afwassen peuk buiten roken drie uur op een bureau stoel zitten en voor de rest was het zo saai. De tijd moet wel verder tikken en niet zo langzaam gaan dat het niet meer leuk is ja toch?

Net zo als met echt werk. Ga het vrijdag met het uwv bespreken echt werk zal een stap te groot en te zwaar zijn. Maar elk begin heeft een begin. Ja toch.

10. Sifra

Sifra Niet meer actief

Vrijwilligerswerk in een zorginstelling!

Er zijn overal hard vrijwilligers nodig, maar gezien alle bezuinigingen binnen de zorg, kunnen vrijwilligers een zeer waardevolle bijdrage leveren aan het welzijn van cliënten die binnen een zorginstelling wonen.

11. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Ik ga na de vakantie in gesprek met de directrice van de school van mijn dochter. Ik ben ook aan het kijken of ik vrijwilligerswerk zou kunnen doen en op school lijkt me leuk. Raak ik ook meteen meer betrokken. Ik ben benieuwd wat mogelijk is.

12. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Misschien bij het dierenasiel... Is een tante ook gaan doen omdat ze onder de mensen wilde zijn en die vind het erg leuk. Succes vrijdag!

13. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    echt vrijwilligerswerk is t niet maar wij hebben ons opgegeven bij europa kinderhulp om een kans arm kindje uit t buitenland een leuke vakantie te geven

verder hebben we zelf zo weinig tijd door de weeks dat we blij zijn als we eens een avondje tv kunnen kijken:)

14. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb jarenlang geholpen met paardrijden voor gehandicapten. Super leuk om te doen en het is meestal in het weekend.

15. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik ben vrijwilliger bij stichting earlybirds en sinds kort de bijbehorende stichting *vlinderkindjes.

ik doe veder ook nog vrijwilligerswerk op een zorgboerderij :)

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dat is heel leuk! Heb dat als weekend werk gedaan en deed dat super graag! Maar gaat misschien idd alleen betalend zijn. Dat is geen optie voor jou?

Bij ons op school vragen ze ook ouders om het toezicht tijdens de middagpauze te doen. Vrijwilligerswerk maar tegen een kleine vergoeding.

Oh en in het zh was er een mobiele bieb, dat waren ook vrijwilligers. Die kwamen dan 2x per week langs met een rekje boeken. had je speciale wensen, dan brachten ze dat de keer erop voor je mee (als ze het hadden tenminste).

17. rums

rums Niet meer actief

Vrijwilliger in de zorg. Omdat er zo ontzettend veel bezuinigd worden.
    Wij zijn altijd erg blij met een vrijwilliger die met een client iets gaat doen.

Of bijvoorbeeld of vakantie mee gaan met mensen die een verstandelijke beperking hebben. De reis word voor je betaald ;)

18. violetta

violetta Niet meer actief

Ik ben vrijwilliger 1keer in de week om met meervoudig gehandicapten te "zwemmen" (vooral ontspannen in het water en de mensen vast houden zodat ze boven blijven) ik vind het heerlijk. Werkte eerst in zorg maar nu even niks. Zo blijf toch beetje bezig bij de doelgroep en goede afleiding. Hier dan wel wekelijks zelfde mensen maar is flinke groep van medewerkers en cliënten dus wissel daarin wel en spreek zo verschillende personen.

19. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Slachtofferhulp Nederland. Krijg je nog een aantal cursussen dus staat ook goed op je cv.

Ik heb het zelf ook een tijdje gedaan. Erg indrukwekkend werk en je leert veel!

20. SDonya

SDonya Niet meer actief

#20 SDonya, 26 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 feb 2014

Google eens op resto van harte. Is echt super leuk, werkt ook met vrijwilligers. Zij zorgen voor een goedkoop avondmaal voor buurtbewoners die 'geïsoleerd' leven (die dus weinig contacten hebben) op deze manier willen ze alle buurtbewoners bereiken om nieuwe contacten op te maken! De avondmaaltijden zijn echt maar 3 euro voor een 'drie gangen menu' met een gemeentepasje. zo bereiken ze dus ook de mensen die het niet breed hebben ;) als vrijwilliger eet je sowieso gratis mee en als er eventueel nog eten overblijft dan mag je dat mee naar huis nemen. Ook kan je meedraaien op evenementen etc :)

Werkzaamheden zijn dan met z'n alle de avondmaal bereiden voordat de gasten komen (er is sowieso een kok die hiervoor geleerd heeft bij) of de tafels dekken. Daarna ga je het eten serveren en gezamenlijk eten. Na afloop even schoonmaken..

Oja en alle mensen kunnen er eten. Er word echt met iedereen rekening gehouden. Sowieso is al het vlees halal en als je bijvoorbeeld Hindoestaans bent en geen rund mag dan maken ze voor jou apart iets anders of vegatarisch.

Heb er vorig jaar stage gelopen en echt een hele leuke tijd gehad!!

Deel Deze Pagina