tekenbeet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mississippi, 29 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ja, inderdaad nog ongeveer zo klein (ergens tussen de twee kleinsten in). Ik voel altijd even als mijn zoon een verdacht plekje heeft, en teken veeg je niet zomaar weg, maar ze bewegen wel. En inderdaad wat @Treez al zei: ze worden echt wel een stuk groter als ze zich volzuigen, plus dat het niet een kwestie is van even bijten en weg. Ze zitten er echt wel een poosje.

Manque en Treez vinden dit leuk.
  2. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Hier hetzelfde. Ik vergat vorig jaar de kat te behandelen voor de zomer, hij was goed te grazen genomen: op zijn kop, bij zijn oog (!) overal zaten die krengen. Op onszelf valt het juist wel mee de laatste tijd.

Manque vindt dit leuk.
  3. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    @Bioluun toch wel hoor google er maar op (is bij 10 muggen soorten vast gesteld)

4. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Besmetting van de mens door een mug is nog nooit vastgesteld. Bijna 100% van de artikelen wordt gedeeld door instanties als Lymenet. Lekker betrouwbaar. Maar als jij het wil geloven moet je dat natuurlijk gewoon doen.

Bioluun vindt dit leuk.
  5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Maar er is nog geen enkel geval bekend van overdracht van Lyme naar mens door een mug.

6. Hommeltje

Hommeltje Niet meer actief

#46 Hommeltje, 30 jun 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jun 2018
    Oei,ik heb de 2e keer ook geen kring gehad maar het was wel Lyme! Lyme is zo moeilijk te testen dat veel mensen maar naar de doe het zelf huisarts gaan/gingen omdat ze niet geloofd werden. Zelf 6 ziekenhuizen/artsen gehad en ik word dus niet meer beter. Ik kreeg die ring op mijn 9e en die heeft er zeker een aantal jaren gezeten en werd steeds groter. Ik hoop dat de foto van ts een allergische reactie is.

7. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Ik zou het toch niet helemaal uitsluiten zijn ook mensen met lyme die nooit naar hun weten een teek gehad hebben. Dus zou de kring goed in de gaten houden ook al is het waarschijnlijk een muggebeet

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.241
    16.615
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    99,9% een muggenbeet en vooral in combinatie met alle andere beten. De muggenbeten bij mijn jongste dochter zien er precies hetzelfde zo uit.
    Vorig jaar had ze zeven zulke kringen op haar arm :(
    Altijd wel in de garen houden maar ik zie er geen tekenbeet in

9. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Nou ladies, de kring was gisterochtend alweer weg en de plek veel kleiner. Helaas werd ze die nacht wel weer enkele keren geprikt en zat er dus weer zo’n plek met kring vlak naast die andere plek. Ook die is nu weer weg gelukkig! Heb die mug eindelijk gevonden gister en ze is afgelopen nacht niet meer geprikt. :) Het zijn denk ik dus wel echt muggenbeten geweest. Bedankt allemaal voor het meedenken! Heb iig weer wat geleerd over teken en tekenbeten... waar zp al niet goed voor is! ;)

Gizzie1983, PenK, JisL en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina