kinderfeestje 4 jarigen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Rosao, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoi,

Heb even een paar kinderfeestje vragen :)

Thijmen is uitgenodigd voor een feestje bij een vriendje, maar wat is nou gangbaar om uit te geven voor een kadootje?

Daarnaast is Thijmen zelf ook jarig binnenkort en dan wil ik ook een paar kindjes uitnodigen. Zat zelf aan 3 a 4 vriendjes te denken. En dan van 2 tot 4 op een zaterdag of zondag. Is dit te kort? De aandachtspanne van die kinderen is nog zo kort dat ik het gevoel heb dat 2 uur al mooi is. Wilde dan taart eten doen (uiteraard :) ), kadootjes uitpakken en wat spelletjes. Denk ik nu te simpel? Wat hebben jullie gedaan voor een verjaardag voor een 4 jarige? En zouden jullie zaterdag of zondag doen?

Groetjes

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik zou iets voor zo'n 5 euro doen, is mans zat. En 2 uurtjes vind ik wel kort. Maar heb er zelf (nog) geen ervaring mee.

3. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Had ergens de tip gelezen om een aantal vriendjes uit te nodigen naar leeftijd.
    Dus 3 jaar, 3 kindjes, 4 jaar, vier kindjes. Zo houden de kindjes (en jijzelf) nog redelijk goed het overzicht!
    5 euro vind ik een mooie bedrag voor een feestje.
    In het weekend zou ik persoonlijk niet doen. Voor de veelwerkende ouders ook fijn als ze die twee dagen met hun kindje(s) hebben.
    Woensdagmiddag lijkt me oke toch?
    van 2 tot 5 ofzo?

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Woensdag is geen optie. Hij gaat nog niet naar school. Wij moeten ook werken en Thijmen gaat op woensdagen naar de creche. Zijn vriendjes trouwens ook :).

Vind 5 euro ook wel een mooie, ga ik daar maar eens voor zoeken!

5. murizzz1

murizzz1 Niet meer actief

Twee uur voor een kinder feestje is echt meer dan lang genoeg.
    Ik zou het echt niet langer laten duren om het leuk te houden.
    Idd de aandacht is er zo lang echt niet bij. Na verloop van tijd gaan ze klieren en dan is het niet meer leuk. Beter om op het hoogte punt te stoppen met het feestje dan dat je huilende,vermoeide kids hebt die je nog een poos moet vermaken.

€5,00 vind ik ook een mooi bedrag voor een kadootje voor een vriendje.

Ik zou persoonlijk ook niet voor een feestje in het weekend kiezen.

En ik zou kiezen vor in totaaal 4 kinderen. Dus drie kindjes en dan je eigen kindje er bij. Is ook meer dan zat.;)

6. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik zou ook zo rond de 5 euro doen. Zelf zou ik eerder naar een indoor speeltuin gaan met 3/4 kindjes. Overigens doen wij met 4 jaar nog geen kinderfeestje. Dat zal volgend jaar wel komen.

7. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Toen mijn dochter 4 jaar werd, heb ik ook een paar vriendinnetjes met hun moeder uitgenodigd. Was niet echt een kinderfeestje, maar ze had wel veel plezier met haar vriendinnetjes. Ze hebben gewoon buiten gespeeld.

Meestal zoek ik kadootje rond de 5 euro.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn jochie heeft net een feestje gehad, dat vriendje werd 5. Zaterdagmiddag van 1 tot 4. Dat was lang genoeg. Ze hebben geknutseld, gedanst, buiten gespeeld, koek gehapt en spijker gepoept. Naast de taart en cadeautjes. Dus dat clubje van 6 kinderen was heerlijk uitgeput daarna.
    Voor een 4-jarige zou ik zaterdag van 2 tot 4 lang genoeg vinden, met 3a4 kindjes.

Qua cadeautje had ik 7,50 in mijn hoofd. Maar ik wist dat hij iets specifieks leuk vond, dat was 10 euro. Dus dat maar gedaan. Liever iets leuks dan een prul ;)

Zondag zou ik niet doen. Er zijn toch altijd ouders die dan een rustdag willen, of op familiebezoek moeten..

9. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Toen Joris 4 werd, had hij een feestje op woensdagmiddag van 2 tot 5, dus 3 uurtjes. De kids allemaal geschminkt, spelletjes stonden klaar, maar ze deden allemaal wat anders, maar ja dat is op die leeftijd. En om half 5 stonden frietjes met frikandelletjes klaar. Die 3 uur was ook echt meer dan genoeg!

Qua prijs voor een kadootje. Ik vraag altijd wat het kind leuk vind en kom dan meestal uit tussen 5 tot 10 euro voor een kadootje.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou op zaterdag van 2 tot 4 of juist van 10-12 mooi vinden (dat is nog wel een lekkere tijd voor andere ouders om even wat te doen zonder hun kind - even boodschappen ofzo) of van 10 tot 13.00 uur - als je nog wat wil eten met de kindjes - frietjes kan ook als lunch.

spelletjes: koekhappen - zakdoekje leggen - stoelendans ?

prijs kadootje : ik vind 5 euro ook wel genoeg...

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Denk dat de ouders er wel bij zullen blijven :) Als ik ook naar Thijmen kijk, die wil echt niet alleen naar dat feestje van zijn vriendje gaan :)

Denk idd dat ik zaterdag van 2-4 doe. Kan evt een uitloop zijn als het heel leuk is.

Zat ook te denken om ze allemaal een cupcake te geven die ze mogen versieren en opeten ipv taart. Al geeft dat natuurlijk wel veel troep :)

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hihi - ik ging al uit van een feestje zoals op school... en ik ben het nu al gewend denk ik: Mijn dochter gaat naar peutergym en dat is hier ook zonder ouders (1 uurtje) .

Deel Deze Pagina