Ben nu 38 weken zwanger en voel me super goed! Kan goed slapen, dus heb overdag genoeg energie om het huishouden te doen en af te spreken met vriendinnen. Dus mij hoor je niet klagen. Maar ik wacht op een voorteken dat de bevalling gaat beginnen, ik vind het best spannend om te bevallen en heb zo'n zin om onze kleine hummel te knuffelen. Omdat ik me zo goed voel, heb ik het idee dat ik niet uit mezelf aan de gang ga... (ja onzin ik weet het). Wat waren jullie tekenen dat de bevalling ging beginnen?
Ik heb me totdat de weeen begonnen keigoed gevoeld, die dag nog wezen shoppen en pakjesavond gevierd. Ik had dus ook geen tekenen dat de bevalling zou gaan beginnen en was het ook nog helemaal niet zat ofzo. Toch verloor ik al een dag of 2 wat deeltjes van de slijmprop en deed mijn buik anders. Niet pijnlijk maar beetje raar... hahaha moeilijk uit te leggen. Maar ineens begon het (precies bij 40 weken) zonder dat ik er erg in had. Dus tja, hier niet echt tekenen van te voren gehad..... je zult het vanzelf moeten merken! Maar top dat je je zo lekker voelt joh! Hopelijk blijft dat dat aan de bevalling!
Niets, ik zat een paar uur daarvoor nog op een terrasje, me af te vragen wanneer het eindelijk zou beginnen, of dat ik misschien voor altijd zwanger zou blijven (met 40+4 weken) We komen thuis, ik ga koken en AU, opeens begonnen de weeen. Rommelen, voortekenen of dat soort dingen heeft niet iedereen Overigens was ik ook nog heel actief, was de dag ervoor ook nog een dag keukens wezen kijken en uit eten geweest. Hopelijk blijf je je zo goed voelen en kan je snel je kindje vasthouden!
Ik had zelfs met een inleiding geen tekenen dat 't zou beginnen! Het wilde maar niet doorzetten, hoeveel hormonentroep ik ook kreeg. Op woensdagavond had ik 'een kleine kans dat ze de volgende ochtend misschien m'n vliezen zouden kunnen breken'. Ik superzenuwachtig natuurlijk, want ik was dat ziekenhuis helemaal zat, maar ik moest er 'vooral niet teveel op rekenen'. En toen braken mn vliezen snachts ineens spontaan!
ik heb ook nog geen idee.. Zou zomaar kunnen dat t al bezig is en ik zo mutsig ben t niet door heeft .. en gewoon denkt "ach.. tukkie doen gaat t wel over.." LOL morgenochtend weer naar de gyn.. hoop dat ie van de week al wil inleiden ipv volgende week.. want ff bij t aanrecht staan is geen lolletje ( kleine dingen doen als aardappels schillen is al te veel voor de rug).. voeten blijven dik ( zelfs met matras omhoog) prikkende/pijnlijke vingers...
Hoi, Bij mij was het de onrust. Ik was altijd graag bij mijn moeder en nog steeds, En die dag wilde ik zo graag naar huis, maar vriend moest perse nog een lamp daar ophangen, en ik maar, gaan wenou, moet dit nog doen, dat nog doen, enz. Toen zei mijn moeder: Nou, volgens mij ga jij bevallen vandaag.... En savonds, 21.00 uur braken mijn vliezen en hij is de volgende dag 15.25 uur geboren, op mijn verjaardag nog wel, hahahaah!
Wat grappig om te lezen Amanda! Dus toch een teken van onrust dat je naar huis wilde. Valhalla bij jou ook echt heel onverwacht, zonder voortekens. Ik ga morgen toevallig naar het terras, dus wie weet daarna
Bevalling 1: begon met weeën Bevalling 2: gebroken vliezen Bevalling 3: veel harde buiken paar dagen lang en toen zette het opeens door Bevalling 4: ingeleid (dagen ervoor ook veel harde buiken gehad) Vier keer totaal verschillend dus, geen peil op te trekken Overigens dat goed voelen zegt niks, het kan echt zomaar opeens zover zijn . Geniet er maar van dat je je zo lekker voelt, tenslotte kan het ook nog best een paar weken duren!
Tink wat leuk dat je mama van 4 kids bent!! Inderdaad echt elke keer een heel ander begin. Mijn vk zei vandaag hetzelfde, geniet gewoon dat je je zo goed voelt. Dat doe ik ook zeker! Maar ze verwachte zelf niet dat ie deze week al geboren zou worden. Ach we wachten maar rustig af!
Bij Kyra ineens weeën zonder enig voorteken. Bij Dinja hele avond en nacht harde buiken en die gingen over in echt weeën om 3.45 uur. en om 6.27 uur is ze geboren.
Hoi hoi! De avond voordat m'n bevalling 's ochtends begon, hadden we door dat mijn buik erg laag hing... Niks van gevoeld, wat ik had me nog een energie Verder helemaal niks... 's Ochtends om 7 uur wakker geworden van wat lichte weeën en een uurtje later bij het plassen m'n slijmprop verloren. 's Avonds om 21.40 uur was Damiën er! Succes meis, je kleine komt vanzelf als het hem/haar uitkomt haha! Geniet er van! Vond het geweldig om de geboorte van mijn kind mee te mogen maken!
ik had al een week van te voren dat ik delen van de slijmprop verloor. Toen was het op een zaterdag middag. En ik alleen maar huilen en ik voelde me niet lekker. Zondag morgen om 04.00 uur braken mijn vliezen. Maar helaas geen weeen. Toen ben ik opgenomen in het ziekenhuis en heb pillen in gekregen om mijn baarmoedermond rijper te maken. Maandag avond was het zover, mijn baarmoedermond was rijp genoeg voor inleiding. Die zou de volgende dag om 9 uur sochtends plaatsvinden. MAar om 21.00 uur savonds kreeg ik weeen. Hele erge om de 5 min die 1 minuut duurde. De volgende dag dinsdag is rené geboren om 14.20 uur.
ik ben erg onverwachts met 38+1 bevallen. ik verloor met 37 weken een heelll klein beetje roze slijm, heel klein beetje maar. verder de laatste 3 dagen van week 37 bijna aanhoudend last van voorweeen in benen, liezen en buik. maarja, goed....je denkt gewoon dat het bij die laatste weken hoort! en ineens breken mijn vliezen uit het niets met 38+1.. half uur later begonnen de weeen. 5 uur later was ik ineens mama... moest echt ff wennen!
Helemaal niets. Ik voelde mij heel mijn zwangerschap top, de laatste weken voelde ik mij nog beter. Had veel energie, deed veel. Met 41 weken en 5 dagen (2 dagen voordat ik ingeleid zou worden) nog lekker uit eten geweest en nog lang op een terrasje blijven plakken. Ik ging er helemaal vanuit dat ik ingeleid zou worden. Die nacht werd ik wakker omdat ik buik pijn had, naar de wc geweest en zag dat ik slijmprop verlor. Toen wist ik zeker dat het begon. Een dag later was ik bevallen.
Ik zit in hetzelfde schuitje als jij, Erikaatje, dus ik lees even mee! Ik ben wel heel erg benieuwd hoe de andere meiden dit ervaren hebben! Wel grappig dat het bij iedereen weer anders gaat!
Hoop dat t mij ook zo vergaat.. Als ons kindje volgende week dinsdag nog niet geboren is, krijg ik ook een "inleid-date" Dat zal dan woensdag/donderdag zijn.. Ik tel de dagen af, hoop zo dat de natuur op tijd zijn werk doet!
Spannend Annemarie! Hoop heel erg dat je deze week jullie baby in je armen hebt. Hou je het nog een beetje vol? Lees wel 2 verhalen van mensen die op het terras hebben gezeten en daarna de bevalling begon, dus misschien moet je daar eens lekker gaan zitten !
Hier ook geen voortekenen, liep tegen iedereen te zeggen dat ik verwachte overtijd te gaan lopen, want ik voelde me nog prima en ik 'tekende' ook nog niet. 2 dagen voor de uitgerekende datum braken 's ochtends mijn vliezen spontaan.. 3,5 uur later was Thije er. Succes met de laatste loodjes, geniet nog even van je buik!
Ik had 2 weken voor de bevalling elke avond last van voorweeen. Elke dag dacht ik, oke vandaag is het zover.. maar tevergeefs. De vk zei nog meerdere malen tegen mij dat ik het op een gegeven moment echt wel ga herkennen. En ja hoor, gelijk dat ze had. Het begon al op de vroege avond te rommelen maar ik had geen flauw idee dat dat een begin was. Ik ging namelijk nog gezellig wandelen met manlief, maar op een gegeven moment kon ik eve geen stap verder zetten. Op straat een beetje puffen. Maar bij thuiskomst ging het wel een beetje over. In de nacht gebeurde het echte werk, ik dacht dat ik dood ging vd pijn. Ik wist wel: dit moet het zijn. Het was in ieder geval heel anders dan de zogenaamde voorweeen die ik had. Je herkent het gewoon meteen!
@Mommy2b, wat was bij jou dan dat rommelen? Ik heb al bijna 2 weken last van regelmatig harde buiken. Sinds gister zijn ze ook soms een beetje gevoelig, niet pijnlijk.