Hoi ladies Vandaag was ik bij de bekkenfysio en vertelde dat ik te druk ben geweest de laatste dagen, maar dat ik dit gewoon niet kan laten door de onwijze nesteldrang. (Een nieuw fenomeen voor mij, bij m'n oudste nooit gehad) toen zei ze dag het haar niet zou verbazen als ik snel zou bevallen omdat die schoonmaak woede een teken is dat het snel zal beginnen. Ook vond ze m'n gezicht voller en ook dat zou volgens haar wijzen op een naderende bevalling. Morgen ben ik 36 weken en wil voorlopig nog het liefst NIET bevallen, volgens gyn vanochtend ook nog helemaal geen sprake van. Ga er dus vanuit dat het een baker praatje is Uit nieuwsgierigheid: Zijn er nog meer van dit soort bakerpraatjes? Of hebben jullie zelf signalen opgepikt vlak voor de bevalling begon waaraan je het kon merken? (En dan bedoel ik niet slijmprop etc, die kennen we wel )
Ik lees mee! Hier ook een sterke behoefte om spullen telkens opnieuw te schiften.. Ruimte maken, schoon maken etc.. Heb al een lange tijd steken/druk beneden en de kleine ligt volledig ingedaald. Maar vanmorgen voelde ik een behoorlijke zware druk op mijn schede..Veel zwaarder dan normaal, ook ineens last van mijn onderrug wat ik bij mijn menstruatie ook heb. Af en toe harde buiken.. Dus vroeg me ook af... zou het?? Betekend het iets?? Heb er wel echt zin in.. al is het wel iets vroeg. 37 weken
Ik denk dat het vaak toch een toeval is ofzo hoor. Ik bedoel, mijn gezicht is ook voller en heb ook al een paar keer echt heel erg die nesteldrang gehad en het huis van top tot teen schoongemaakt maar hier is (gelukkig) ook niks begonnen Vaak is het denk ik dat mensen achteraf zeggen 'ja die dag was ik wel wat onrustig', maar dat waren ze misschien drie dagen eerder ook wel en viel het hun toen niet op Hoop voor je dat je meisje nog even blijft zitten meid!
Ik had de dagen voor de bevalling een enorm rode plofkop, maar het was dan ook een hittegolf van 36 graden dus tja. Wat verder opviel op de dag voordat het begon is dat ik zoooooo boos was op alles en iedereen, want ik wou shoppen, vrouwelijke mooie kleren kopen, make upje erop, naar de kapper, mezelf weer een beetje normaal voelen! Maar dat kon niet!! Dus was ik BOOS echt heel boos haha. Ik was het compleet zat. En verder uh tien minuten voor mijn vliezen braken kreeg ik een mega bloedneus. Meer kan ik eigenlijk ook niet bedenken ben trouwens bevallen met 39.2.... Ben enieuwd hoe het dit keer gaat. Die rode plofkop mag van mij achterwege blijven, al begint mijn gezicht ook steeds voller te worden. Hoort erbij he!
Ik had al vanaf 30 weken enorme nesteldrang. Door bekkenpijn kon ik er niet veel aan toe geven, maar mijn huis was nog nooit zo schoon! Rond de 37 weken was ik er ook nog niet klaar voor. Wilde nog veel doen in huis, kledingkast uitzoeken en kleding wegbrengen naar zo'n container voor de derde wereld. Had wel veel indalingsweeën, steken daar beneden, zeurende buikpijn. Iedereen dacht dat ik vroeg ging bevallen, mijn buik was enorm en hing laag. 40 weken en 4 dagen: ik was het zat! Ik wilde niet meer zwanger zijn, ik wilde NU bevallen. Alles irriteerde mij. Manlief en ik gingen friet halen en brachten gelijk even de zakken met kleding weg (eindelijk de kledingkasten uitgezocht). Nu was álles klaar. 's Avonds een ENORME opruim- en schoonmaakwoede. Tot 23.00 uur 's avonds stond ik de keuken te soppen. Ik ging moe maar voldaan slapen. 40 weken en 5 dagen: het was 5 uur 's ochtends en ik voelde de eerste wee! Helaas voor mij duurde het nog 32 uur tot de daadwerkelijke geboorte, maar dit was wel officieel de start van mijn bevalling...
Bij mn dochter heb ik geen voortekenen gehad. (Behalve 3weken voorweeen) Bij mn zoon kon ik die dag niks aan mn buik verdragen, niemand mocht eraan komen. Snachts na een ontzettend noodweer braken mn vliezen en kreegn ik weeën. En weer 3weken lang voorweeen gehad. Ben dus heel benieuwd hoe het deze keer zal gaan. De indalingsweeen heb ik al gehad.
De dag dat mijn bevalling begon was ik op de verjaardag van mijn nichtje waarbij mijn tante riep dat het niet lang zou duren omdat ik aan "het tekenen was" schijnbaar een verandering in mijn gezicht. Zag het zelf totaal niet maar de dag later was ze er wel. Mocht ook want ze is met 41 weken geboren... Verder geen enkel voorteken.
Ik had al nesteldrang bij de eerste en tweede met 34 wk maar oudste is met 42,2 wk gehaald en de tweede met 40.0 wk.
Inderdaad het "tekenen" in je gezicht, dat werd mij ook gezegd. Wij waren op de hondenclub van mijn vriend, ik kwam daar voor de eerste keer zelfs!!! de kantinebeheerder is beroepshalve ambulance-chauffeur... die vertelde me dat het géén 48 uur meer ging duren voor onze dochter er zou zijn..... die nacht ging het "los" en nog geen 24 uur na die opmerking was onze dochter er. (ik was toen 40+3) Hij gaf aan dat mijn gezicht een bepaalde kleur had, waardoor hij die opmerking maakte. Aantal weken later kwam ik weer op de club "Ik heb t je toch gezegd, het zou geen 48 uur meer duren" was direct de opmerking van de kantinebeheerder.
Haha, jij ook de kledingkast uitgemest? Ik had ook vlagen van nesteldrang hoor. Ik wilde per se dat er beneden nog gedweild zou zijn voor de bevalling en een schoon bed. Met 40+3 stond ik als een malle te soppen en te boenen beneden. Wat later op de avond moest en zou ik het bed nog verschonen en ineens had ik de behoefte om ook het kraammatrasje erop te doen, dat moest ook van mij (eerder niet gedaan, erg he). Alle was was verder aan de kant, huis was schoon en toen had ik zoiets van: nu mag het wel. Moe maar voldaan op bed en de volgende ochtend begon het en 's middags had ik een dochter in mijn armen.
Hier een partner met nesteldrang ik had al aardig sterke weeën en wilde wel naar het ZH voor de bevalling... toen moest hij eerst nog de honden uitlaten (okay logisch we wisten niet hoe lang die beesten alleen moesten blijven) maar hij wilde toch ook nog stofzuigen.... wat moest de kraamzorg wel niet denken