Heb vannacht een paniekaanval gehad! Kreeg er ook erge harde buiken bij! Is dat nu schadelijk voor t kleintje? Voel t nu weer bewegen, ben nog helemaal gesloopt ervan en overal spierpijn! Zijn er hier meer bekend mee tijdens de zwangerschap?
Wat trickerde de paniek aanval? Ik heb ook wel eens angstaanvallen en meestal bouwde dat zich op. Vannacht nog vanwege minder leven voelen (beweegt nu wel weer goed overigens, maar dat stemmetje in mn hoofd hè) Stress is niet goed voor de kleine maar dan heb ik het over constante stress. Dus een keer een paniekaanval of een ruzie of wat dan ook is niet schadelijk. Als je veel paniekaanvallen hebt zal ik als ik jou was naar de ha gaan of de vk, die kunnen je ondersteunen en wellicht door verwijzen naar een psycholoog
Wat vervelend dat je een paniekaanval hebt gehad, weet je de oorzaak ervan? Volgens mij heb jij vaker deze klachten gehad zonder dat je zwanger was toch? Volgens mij heb ik jou daar toen over gesproken.... Is het wel helemaal weg gegaan met de therapie? Kreeg je de aanval wel snel onder controle nu? Ik zou het wel even in de gaten houden als ik jou was en als t vaker gebeurd zou ik dit zeker even met de Vk bespreken. Emoties komen nu eenmaal harder binnen tijdens de zwangerschap en ik zou dan ook zo vroeg mogelijk aan de bel trekken als ik jou was. Des te eerder je geholpen wordt, des te minder stress je gaat opbouwen wat natuurlijk beter is voor je zwangerschap! Dikke knuffel en succes ermee!
Ja klopt! Ik heb er ervaring mee! Alleen een echte paniekaanval was al zeker een jaar geleden! Ook in de kerst vakantie! Ik denk dat het Door de drukte komt! Ben nog steeds onder behandeling van een psych, dus weet wel dat ik er niet in moet blijven hangen omdat t dan erger word! Maar oh, wat moeilijk!
Ik heb er zelf gelukkig geen last meer van gehad, maar ik kan me er wel een beetje een voorstelling bij maken! Maar het is denk ik wel handig dan om het even bij je psycholoog te bespreken als je daar nog onder behandeling bent! Weet niet meer zo goed of jij nou ook de cognitieve gedragstherapie hebt gehad, maar ik zou dat zeker proberen toe te passen tijdens den aanval en vooral weer goed erover praten meis!
Ja, heb die therapie nog steeds 😉, ik weet dat je er door moet en vooral geen dingen moet vermijden! Maar vind vooral heel mogelijk nu!
Door verleden met oa paniekaanvallen zit ik bij de gyn in een pop team. Zo noemen ze dat. Misschien ook iets voor jou? Ze geven je extra tijd en begeleiding. Ik vind het erg fijn! Je hebt meer controles. Je kan van alle hoeken hulp krijgen als je daar behoefte aan hebt. Ik kreeg via de huisarts een verwijzing. Hij kwam zelf ermee.
Ja, ik denk ook gelijk bij het lezen van je berichtje aan de pop poli, Dat staat voor zwangerschap en psychiatrie, Ik ben daar zelf ook bij allebei mijn zwangerschappen geweest, tegenwoordig heeft bijna elk ziekenhuis binnen de gynaecologie een pop poli, ik ben toen gewoon verwezen door mijn psycholoog, Ik vond het superfijn, je hebt een heel team achter je staan om je te begeleiden met je angsten en evt paniekaanvallen of andere psychische problemen, En in mijn geval wanneer ik weer in paniek was over mijn kindje, in de vorm van , klopt het hartje nog wel? Gaat het nog goed? Of na een paniekaanval, kon ik gewoon bellen, en mocht ik die dag nog langs komen voor een extra controle, of om gewoon even naar het hartje te luisteren of soms kreeg ik zelfs gewoon een echo! Ook tijdens je bevalling word je begeleid door iemand van dit team, van mij niets dan lof over de pop poli, Dus misschien een overweging waard?
Taartje, fijn dat jii ook zon goede ervaring hebt met het pop team. Ik heb alleen maar echo's gehad. Dat gaf zoveel rust. Je hoeft idd alleen maar te bellen en te zeggen dat je in het pop zit en je krijgt diezelfde dag nog een echo. Of ze nemen je angsten echt serieus en zorgen ervoor dat het minder word op dat moment. Qua bevallen weet ik nog niet. Hopelijj kan ik dat zo snel mogelijk delen.
Ik ga eens navraag doen binnenkort bij mijn gynaecoloog. Heb ook last van (nu niet meer zo ernstig) psychische klachten: depressie en paniekaanvallen. Ben onder behandeling bij een instantie, maar zou het fijner vinden als ik overgeheveld kan worden naar het team van het ziekenhuis, omdat daar ook onze gynaecoloog is en die mis ik nu in het hele rijtje... Goed dat ik dit lees!
Heb er in het verleden ook veel last van gehad. Door middel van gesprekken met psychiater alsook medicatie is het bij mij voor een heel stuk verminderd. Wat bij mij ook énorm geholpen heeft, is ademhalingstherapie. Dat hielp mij heel goed. Dat gaf me echt het gevoel dat ik die aanvallen onder controle kon hebben. Zalig! Had in het begin van mijn zwangerschap ook bang om die paniekaanvallen te krijgen, puur omdat ik weet dat stress e.d niet goed is voor een zwangere vrouw/baby. Enkel de gedachten dat stress en angsten niet goed zijn, kan genoeg zijn om mijn hoofd op hol te laten slaan en die paniekaanvallen nét uit te lokken. Nu ik moet zeggen dat ik tijdens mijn zwangerschap weinig tot geen last gehad heb. Had er thans bang voor, met die hormonen. Nu, ik had 't wel allemaal goed onder controle voor de zwangerschap, dat kan er ook mee te maken hebben. Hoewel die periodes van paniekaanvallen soms onvoorspelbaar kunnen terugkomen. Als je je teveel zorgen maakt, zou ik idd eens verder gaan. Een goed gesprek kan al wonderen doen en geruststellen. Veel succes
Hier ook wel eens paniek gehad tijdens de zwangerschap. Daar buiten ook veel last van gehad maar tijdens de zwangerschap maakte ik me daar ook wel eens zorgen om. Stress is natuurlijk niet heel goed voor je bebi maar dan bedoelen ze idd continue stress. Een paniekaanval gaat meestal weer over dus heel slecht kan t niet zijn zei mn gyni altijd.