5 dagen naar Italie, zorgen maken om zika?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door littlesunshine, 26 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littlesunshine

3 jan 2016
    57
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Hi iedereen,

Ik ga volgende maand voor 5 dagen naar Italie. Nu zegt de 1 dat het virus sowieso daar aanwezig is. De ander zegt weer dat het allemaal op zich wel meevalt... Nu was ik van plan wel te gaan maar dan een muggenspray van CarePlus met 50% DEET mee te nemen en evt. een kleine muggenlamp. Mijn vraag is... mag je eigenlijk wel DEET gebruiken tijdens zwangerschap? En zouden jullie je zorgen maken om eventuele Zika in Italie?

2. anglca

anglca Actief lid

14 okt 2015
    175
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Heerlen
    Volgens mij is het zika virus alleen in delen van zuid amerika. Ik zou eens contact opnemen met de GGD en je Verloskundige hierover.

En als blijkt dat her Ziks virus wel in Italie is, zou ik absoluut niet gaan.

3. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Kijk de aflevering van RTL late night van gisteravond terug. Daar is alles uitgebreid aan bod gekomen. Een paar dingen die mij bij zijn gebleven:
    -alleen deet en eucalyptus olie werken. DEET niet boven de 20% omdat dit opgenomen wordt in je bloedbaan. Of dit tijdens zwangerschap gebruikt kan worden weet ik niet.
    -er zijn besmettingsgevallen bekend buitenom zuid-Amerika, maar geen nieuwe gevallen. Zij hebben deze elders opgelopen.
    -zika is seksueel overdraagbaar. Dus ook zonder mug kan je besmet raken. Na vakantie in zika-gebied moet men een half jaar veilig vrijen.

Maar ik zou het even terugkijken.

4. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Wij gaan in juni 2 weken naar Italië.. Maar ik heb er nog geen moment aan getwijfeld of ik wel zou moeten gaan. Tuurlijk, als het gevaarlijk zou zijn dan zou ik thuisblijven.. Maar volgens mij is het risico daar niet veel groter dan in Nederland.

5. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Wij gaan volgende week naar Spanje en ik heb er ook over nagedacht. Vorige zwangerschap heb ik Deet gebruikt en kwam er toen later achter dat dit wordt afgeraden. Ik had ook 70% gebruikt maar gelukkig is alles goedgekomen. Ik zou het niet of een lage concentratie gebruiken. Verder is de verwachting dat in mei en de maanden erna de kansen toenemen doordat het warm wordt. Ik ga alert zijn maar wel op vakantie dus

6. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw
    Maar hoe kun je alert zijn op zo'n mug? Een prikje is snel gegeven toch door zo'n beestje?

7. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Als die mug er is zou ik geen enkel risico nemen en niet gaan. Maar volgens mij is die mug (nog) niet in Europa. En anders DEET gebruiken; het risico van DEET is natuurlijk vele malen lager dan die van het zikavirus. Tot 20% mag je gewoon gebruiken als je zwanger bent.

8. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
  9. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Oh super. Bedankt!

10. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik ga over twee weken naar thailand en ik heb er ook over nagedacht, maar volgens de informatie is de kans zeer klein daar, dys ik heb wel besloten om te gaan.

11. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw
    In welke weken vd zwangerschap is het gevaarlijk? Of alle?

12. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Mijn man gaat vrijdag naar Texas, voor z'n werk. Moet ik me zorgen maken? Heb er helemaal niet over nagedacht...

13. littlesunshine

3 jan 2016
    57
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Dat vroeg ik mij dus ook af... Of het na 5 maanden nog steeds voor een te klein hoofdje kan zorgen...?

14. littlesunshine

3 jan 2016
    57
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Mmm nee, zou me er in jouw geval geen zorgen over maken hoor.

15. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw

Ja precies! Voor m'n gevoel zijn juist de eerste paar maand kritiek.. Maar weet het echt niet. Kan dat ook niet echt vinden op internet!

16. littlesunshine

3 jan 2016
    57
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Heb ook al een paar keer geprobeerd dat op te zoeken, maar kan t niet vinden, jammer dat er zo weinig info over is eigenlijk! Ik ga morgen voor de zekerheid maar ff bellen met de vk!

17. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw

Ja jammer! Lees overal hetzelfde! Ze weten vast net zoveel als wij..
    Ja goed idee! Laat je het weten?

18. littlesunshine

3 jan 2016
    57
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
  19. littlesunshine

3 jan 2016
    57
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    VK zei dat je voor Italie geen zorgen hoefde te maken zolang het niet op RIVM staat. Al vind ik het wel vreemd dat op Rtl latenight Italie helemaal in het rood stond (en dus gevaarlijk)

Deel Deze Pagina