Entertaintips voor baby 6 mnd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 11oktober, 8 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 11oktober

11oktober Actief lid

28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wandelen in de draagzak (kinderwagenwieg past hij niet meer in en de buggy is nog te groot), in de box spelen met activity centers, op het speelkleed, gekke bekken trekken/liedjes zingen/spelen met papa en mama, lekker in bad spetteren of douchen met papa of mama, in het wipstoeltje in de tuin... Ik zit een beetje op het punt dat het een sleur begint te worden. Iedere keer maar hetzelfde. Ik weet wel dat kleintjes niet veel nodig hebben maar ik ben een beetje bang dat onze zoon het straks niet uitdagend genoeg vindt ofzo.

Wat doen jullie allemaal met een baby van 6 maanden?

2. theeleut

theeleut Actief lid

19 aug 2008
    314
    2
    18
    Precies hetzelfde... En hem ook gewoon zelf bezig laten zijn.... Je hoeft hem immers niet elk moment van de dag entertainen :)

Je kunt ook regelmatig de speeltjes wisselen, of eens iets anders aanbieden... Zoonlief (8 mnd) is hier helemaal weg van bakjes en dozen. Dus een aantal blokjes in een klein doosjes en hij is weer een half uurtje zoet

3. theeleut

theeleut Actief lid

19 aug 2008
    314
    2
    18
    Plastic flesje met een beetje water / rijst is ook erg interresant

4. adi

adi Niet meer actief

Ik denk dat eerder jij uitgekeken bent op zijn speeltjes dan hij. Een baby van 6mnd heeft helemaal geen drukke speelgoed nodig.
    Eigenlijk is de beste uitdaging om hem telkens op de vloer te leggen op zijn buik, met wat leuke dingen om hem heen.
    Dat is een goede stimulans om de buikspieren te oefenen en leren tijgeren en kruipen. Op die manier wordt zijn wereld vanzelf groter en kan ie op ontdekking4reis gaan door het huis :)

Deel Deze Pagina