Tekenen van naderende bevalling?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door meisjex, 13 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisjex

meisjex Actief lid

9 aug 2008
    128
    0
    0
    Hallo dames,

Sinds een dag of 10 heb ik iedere dag last van harde buiken, het begint meestal tegen een uur of 5 en dat gaat dan tot halverwege de nacht door.
    Alleen vandaag is het zo dat ik het gewoon al de hele dag heb, en daarbij ook lichte krampen in mijn dijbeen.
    Is dit een teken dat de bevalling er begint aan te komen? Ik heb namelijk echt geen flauw benul.

2. Whisper

Whisper Lid

27 jul 2008
    70
    0
    0
    Hoi meisjex,

Ik wil je niet ontmoedigen, maar het kan zijn dat je 'gewoon' last hebt van de zogenaamde voorweeën of oefenweeën. Dit hoeft dus niet te betekenen dat de bevalling er binnenkort aan zit te komen (kan nog wel weken duren als het inderdaad om dit soort weeën gaat), al zeggen ze wel dat dit er voor zorgt dat alles hierdoor al wel wat weker wordt...zodat dat ontsluiting tijdens de 'echte' weeën straks wat sneller vordert.

Ik herken de beschrijving van jouw pijnen namelijk wel. Ik had hier bij m'n vorige zwangerschap vanaf week 32 al last van en ben uiteindelijk met 40 weken en 2 dagen bevallen. Ook nu heb ik er alweer ruim 3 weken last van en ik ben nu 34 weken zwanger.

Maar als je echt twijfelt, dan kun je natuurlijk altijd de vk of gyn bellen. Je weet maar nooit!

Succes in ieder geval!

3. Ellen1982

Ellen1982 Actief lid

18 jun 2008
    363
    0
    0
    Verzorgende ig
    Eindhoven
    Succes!

4. Whisper

Whisper Lid

27 jul 2008
    70
    0
    0
    En, heeft het doorgezet? Ik ben benieuwd!

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ja, hoe is het nu met je?

6. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Ik heb ook al 1.5 week voorweeën en het word met de dag vaker op een dag & snachts..
    Voel ook egt druk van onderen & heb het gevoel dat ik "lek", kramp in me heupen, steken/krampen in me buik die een half uurtje aanhouden & dan weer weg gaan..
    Harde buiken kan ik niet egt een verschil uit houden, omdat mijn buik al aardig gevoelig is sinds ie is gaan groeien & heel strak is.. Kheb niet egt een megabuik & je kan de lijnen van de beeb gewoon volgen aan de buitenkant.. Je kan precies het ruggetje zien zeg maar.. Hij staat vrijwel altijd strak & is gevoelig, dus ik kan niet egt wijs worden of verschil maken of ik een harde buik heb of niet..
    Ik las ook iets over je stoelgang,, van te voren, dat de vrouw zich helemaal leeg maakt zeg maar..
    Nu heb ik al 3 dagen de hele dag het gevoel dat ik een grote boodschap moet doen & kan wel bijna 3 keer per dag.. De laatste 2 keren is dan ook egt heel weinig gewoon, omdat er gewoon dan niks meer zit :oops: maar het gevoel van dat ik "moet" blijft wel steeds..
    Gister was ik ook voor het eerst in mijn zwangerschap egt misselijk, moest er bijna van overgegeven & dat heb ik nog geen 1 keer gedaan in mijn zwangerschap..
    Heb vorige week ook aardig een dikke prop verloren.. Nou hoeft het allemaal natuurlijk niks te zeggen, maar kvoel gewoon egt een megaverschil in mn lichaam..
    Zo moet ik ook sinds vorige week rond 2 uur smiddags egt ff gaan liggen om te slapen, als ik dat niet doe, dwingt me lichaam me wel om te gaan liggen, want dan is het gewoon helemaal op..

7. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Ik heb jou klachten ook en ben nu bijna 36 weken in verwachting.....

Hopelijk zet het door, dan heb ik ook goede hoop dat het niet nog 6 weken op zich laat wachten.

8. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Jah, ik word denk ik wel egt gek als ik dit nog 2 weken (of misschien langer) vol meot houden.. Het is niet egt super vervelend allemaal, maar ik denk togg iedere keer van: oh, zal het nu zo ver zijn ?? Zal het doorzetten?? Dat maakt me wel heel erg gek eigenlijk..
    Okkaay, de voorweeën ensow voelen ook niet egt prettig, maar klaat et steeds maar een beetje aan me voorbij gaan, maar nu het vaker komt op de dag, denk ik niet dat ik dat nog +/- 2 weken volhou..

Khoop dat die van jou nog wel ffies blijft zitten, want 35 weekjes is nog wel iets vroeg.. Als je 37 weken bent, mag je van mij wel bevallen haha! :) want ksnap dat je het niet ziet zitten om zo nog 6 weken te blijven rondlopen..

Deel Deze Pagina