pijnlijke onderkant

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Bizzy, 9 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hallo meiden,

Ik ben 17 dagen geleden bevallen van me mooie ventje.
    Ben gescheurd en geknipt dus net als de meeste hier hechtingen.
    De eerste dagen was het blauw en behoorlijk pijnlijk helemaal met je billen in wasmiddel gaan zitten is geen pretje :confused: maar de pijn werd minder... :)
    Nu heb ik enorm last van me schaamlippen vooral als ik moet plassen lijkt wel of ik me blaas eruit plas en ze zijn erg gevoelig met afvegen :oops: .
    Al geprobeert te gaan verzitten en smeer me gek met vaseline weet iemand wat dit is of moet ik me echt zorgen gaan maken?
    Mijn nacontrole is pas over een maand :cry:

Liefs Bizzy

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    je kan eens proberen badedad (de dure versie met 30% kastanje extract in badje) dat werkt verzachtend en heeft mij enorm geholpen wie weet helpt het jou (mijn kraamverzorgster kwam ermee)

3. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Je onderkant is beurs en er is natuurlijk een ongelooflijke druk op geweest... Ik heb er ook last van gehad en soms als ik met buikkramp op de wc zit , voel ik nog wel eens een drukkende pijn beneden, maar het wordt steeds minder!

4. Chantico

Chantico Niet meer actief

Veel bekkenbodemoefeningen. Ik doe m'n best, maar vergeet het overdag vaak en vind het ook niet motiverend omdat ik alles nog zoveel minder goed voel dan toen ik ze oefende aan het eind van de zwangerschap. Maar er zit vooruitgang in en het helpt mij echt!

5. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Bekkenbodemoefening helpt idd en ik gebruikte ook Calendulan creme van VSM. Die verzacht de brandende gevoel op mijn hechtingen.

Maar het wordt steeds minder. Het gaat sneller als je jouw bekkenbodemspieren oefent.

6. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Oh gelukkig ik hoor in mijn omgeving er echt niemand over dus was al bang dat ik een verzakking had ofzo ...
    toevallig moet ik morgen naar de fysio voor me bekken dus kijken wat zij zegt idd
    Bedankt voor alle tips !

Liefs Bizzy

7. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik ben ook ingeknipt tijdens de bevalling. Ik had ook veel last van mijn schaamlippen, net zoals jij omschrijft: een enorme druk.
    Ik heb er nu nog last van als ik ongi moet worden en ben en bij weersverandering. Ik moet dan altijd ff terug denken aan de bevalling :).

8. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Ik heb ook een scheur en een knip gehad tijdens de bevalling. Ik had Calendulan en Arniflor gelei in huis. Bij iedere wisseling van het verband allebei flink op je verband smeren (handiger dan op je onderkantje, zit je met vieze vingers enzo en je nieuwe verband is natuurlijk schoon). Na 2 wk was het bijna verdwenen.

Deel Deze Pagina