Ons meisje spuugt veel, vandaag heeft ze ook weer 3 voedingen er uit gespuugd. Ik gebruik al johannesbroodpitmeel, dat hielp vandaag dus niet. Erg vervelend allemaal want ze heeft wel honger. Nu is het zo dat ze heel moeilijk boert, ik denk dat daar wel eens een oorzaak kan liggen. Als ze moet boeren dan slaapt ze vaak. Op ruggetje kloppen al geprobeerd, rechtop houden.. Wat kan ik nou nog doen. Infacol gebruiken we al. We hebben zo'n onrustig meisje en huilen na de voeding. Meestal houden we haar tot een half uur na de voeding bij ons maar als ze dan niet geboerd heeft dan leggen we haar wel neer.
Heb je weleens aan reflux gedacht? Ik denk dat het spugen niet samenhangt met boeren, bij boeren komt vaak juist wat voeding omhoog. Ik weet niet hoeveel ze spuugt en hoeveel last ze ervan heeft, maar je zou allicht eens een bezoekje aan de ha of ka kunnen plannen, zeker als je al jhbpm gebruikt en hierbij geen verschil merkt.
Hier ook een meisje dat niet kon boeren, ik dacht dat daar de onrust vandaan kwam. Maar ze bleek last van erge reflux te hebben. Of het iets met elkaar te maken heeft, ik denk hier van wel en bij jullie zo te lezen ook.
Onze zoon boerde eerst ook niet goed. Ik kreeg toen het advies hem rechtop te zetten en dat de armen omhoog te houden. Zo komt het middenrif wat verder omhoog en boeren ze wat makkelijker. Hier werkte ook om soms even van houding te wisselen: even op de zij en dan weer rechtop. Wat ook hielp was wrijven van onderrug naar boven ipv kloppen. Succes!! Bij ons is het helemaal goed gekomen met dat boeren
hier ook slechte boerder voordat ie medicijnen kreeg tegen reflux....nu boert ie wel goed, soms zit er ook nog ene boer dwars als ie slaapt...of als ik em uit bed haal, kotm er nog een grote uit... even lopen helpt bij mij, als het kloppen op de rug niet helpt....en idd baby over je schouder met armpjes eroverheen..
mijn dochter boert ook niet altijd. Soms komt de boer meteen en soms na een half uur. Ze boert niet als ze een kleinere fles heeft gedronken of in slaap is gevallen