tekening maken?hoe goed is jouw kind erin?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kelly1771, 27 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle is 6,5 en die begint nu pas herkenbaar te tekenen. Waar Jitte van 4,5 al een jaar koppoters tekent, heeft Jelle er welgeteld 1 hetekend ooit, en dan nog alleen omdat ik vroeg of hij een poppetje wilde tekenen. Hij tekent nu op het niveau van een gemiddelde 5 jarige, zeg maar.

De juf op school zegt ook dat Jelle over het geheel genomen gewoon niet creatief is aangelegd. Hij kan wel goed lezen en rekenen, daar ligt gewoon zijn interesse meer. De juf laat hem nu wat extra creatieve dingen doen, gewoon omdat dat ook belangrijk is voor ruimtelijk inzicht en dergelijke. Nu hij er wat beter in word, begint hij het ook leuker te vinden en gaat hij met sprongen vooruit.

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Tekenen, tja daar zitten geen wielen op :p.

Mijn zoons houden niet van tekenen. Op school maakt mijn oudste wel tekeningen "omdat het moet". Zo kan hij dus kennelijk wel wat poppetjes maken, een auto, trein, boot. Niet gedetailleerd, zonder interesse en afgeraffeld. Een kleurplaat daar gebruikt hij sinds een paar weken ook meerdere kleuren en krast dan redelijk veel.

Mijn jongste die krast 2x met een potlood over het papier en dan is hij klaar.

Deel Deze Pagina