toch even showen hoor mirel niet als vergelijk met jouw spruit overigens.. maar wie weet komt er nog een 4jarig poppetje bij
mirell, nou vast niet hoor, de foto's die ik van je zag waren rimpelloos (of heb je een goed cremetje) leuk om al die tekeningen en knutselwerkjes te zien. mamavanmeisje, erg leuk gedaan zeg!!
saskia, gek dat je daar een discussie over krijgt, vonden zij dat ze moest tekenen dan?? Van een leerkracht verwacht ik toch wat meer kennis op dat gebied. Voor een kleuter is het helemaal niet gek dat ze krassen, dat is nl meer een soort schrijven voor hun en dat zou de juf/meneer toch ook moeten weten??? Ik krijg ons moppie ook niet aan een fatsoenlijke kleurplaat, dan zegt ze: ik wil niet kleuren, ik moet toch letters schrijven!!! En dan met zo'n hoofd erbij: duhhh Je herkent niks natuurlijk, maar zij vind het geweldig.
@tulip: oh ze schrijft hele boeken.. maar dit waren echt 6 krassen per blaadje echt nouja.. peuterkrassen. en dat vonden ze niet stroken met ons idee van slim als ze nou even wat hadden gezegd... maar nu zitten we weer op hetzelfde spoor dus niks meer aan het handje wel bnieuwd nu wat andere kinderen van haar leeftijd tekenen trouwens.
Hahaha, Saskia, inderdaad, wie houdt wie nou voor de gek! Hier wordt echt wat afgetekend en "geschreven". We krijgen vaak briefjes met krabbeltjes er op. Ik heb wel eens geprobeerd haar naam met haar te schrijven, maar dan krijg ik te horen dat IK het niet goed doe, hahaha!
Wauw!! Hier echt alleen maar gekras en rondjes. Ze 'schrijft' af en toe wel wat, vooral de V (van haar naam). Inkleuren kan ze nu wel een beetje, als ze er zin in heeft. Maar het liefst raffelt ze 10 blaadjes vol met elk 3 strepen En tja, momenteel zit ze op haar lippen te tekenen met potlood (lippenstift). Niet echt een artistiek talentje dus!
Mamavanjuul, ik zag je foto al op FB en ik vind dat ze heel goed tekent! Zo doet Danique het echt nog niet. Ze probeert nu wel vormen te maken, wat meestal eindigt in een 'sikkul" Hier wordt wel veel gekrabbeld en gepriegeld wat dan letters schrijven is.
Wauw wat goed zeg, van jullie kinders! Hier worden alleen nog grote vlakken gekrast/ingekleurd. Ach ja, Karel Appel heeft er ook zn brood mee verdiend hihi.
hee, leuk onderwerp. Luca tekent ook al aardig. hij is meer van de tussendoor even gauw wat tekenen en dan weer verder met iets anders. zo heeft hij dit eendje in twee minuten getekend, uit het niets opeens, en de tweede, een piraat, ook even zo aan tafel. Op school krabbelt hij alleen maar, trouwens, dat vind ik wel jammer.
Ja maar dan moet ie nog wat beter binnen de lijntjes gaan kleuren, (of uberhaupt op het papier blijven)
Leuheuk al die kunstwerkjes Echt en die rimpels...geweldig!!! Oog voor detail @Arevinol: zo is het hier ook begonnen! Hup 3 krasjes en klaar! Nu gaat ze er echt voor zitten, punt van haar tong uit haar mond en heel geconcentreerd. Was wel grappig, want ik roep al vanaf baby af aan dat ze links is, maar iedereen zei tegen mij dat het nog wel kon wisselen, maar ze is dus ook echt links. Nog meer linkshandige kindjes hier? Soms maken we ons wel eens een beetje "zorgen", want ik kan me die vulpen nog wel herinneren en die kindjes die links waren, zaten onder de vlekken. Bestaan vulpennen uberhaupt nog wel...eigenlijk?
Robyn is ook zo gek op tekenen en kleuren. Laatst moesten we een inenting halen en daar moesten we een formulier ondertekenen (vriend en ik, allebei een apart blaadje). Robyn denkt, hee dat is leuk. Dus terwijl ik de prik kreeg en vriend naar mij keek hoorden we wel iets met een giraf ofzo. Had ze dus naast mijn handtekening een giraffe getekend (leek ook nog haha) en op die van mijn vriend had ze een olifant gemaakt.
M heeft deze getekend voor T's verjaardag, ze was toen net 4 jaar. M tekende met nog geen 2 jaar haar eerste 'poppetje' (rondje met heel veel ogen en mond en paar benen en armen), dus zit ook wel in haar. Heb wel even haar naam verwijderd
Wat een leuk topic! Prachtige tekeningen komen voorbij! Mijn oudste dochter (net 4) kan ook al mooi en gedetailleerd tekenen.