Dochter bijna 4 maar nog steeds niks gehoord van basisschool.

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door naouall, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naouall

naouall Actief lid

17 okt 2011
    193
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochter wordt 7 Januari 4 jaar.
    Ze is al ingeschreven op een basisschool en ze hebben me een aantal maanden geleden verteld dat ze welkom is als ze 4 wordt alleen ik heb nog niks gehoord. Hoe ging dat bij de eerste schooldag van jullie kind?
    Werden jullie een tijdje van te voren gebeld?

Gr.

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij kregen 1 maand van te voren een uitnodiging om een afspraak te maken om te komen oefenen.
    In jouw plek zou ik maandag even bellen om te informeren.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou inderdaad ook even bellen. Hier beginnen ze al ruim van tevoren met wennen.

4. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Onze dochter wordt eind februari 4 en een maand geleden kreeg ik toch al een stapeltje papieren.
    Ik zou even bellen, misschien is er met de post wel iets kwijt geraakt!

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Overigens is er nu nog 1 week school en dan de kerstvakantie en dan beginnen ze pas weer 7 januari .

6. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    gewoon even bellen, bij mijn oudste hoorde ik ook helemaal niets. zelf gebeld en toen pas info gekregen. bij mijn jongste ging het wel prima en kreeg een week of vijf van tevoren een kaartje met uitnodiging

7. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Het kan zijn dat ze niet gaat wennen, omdat de periode zo voor de kerstvakantie niet representatief is voor hoe het gaat op school.
    Desalniettemin zou het wel netjes zijn als ze je in elk geval even hadden laten weten hoe of wat. Je wilt toch weten bij welke juf ze komt, wat je mee moet nemen e.d.?
    Ik zou maandag even bellen!

8. naouall

naouall Actief lid

17 okt 2011
    193
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reactie's. Ik ga maandag even bellen. Ik vind het erg raar dat ze nog geen contact hebben opgenomen.

9. knap

knap Niet meer actief

Misschien is er iets niet goed gegaan? Maar denk ook in verband de drukte voor kerst dat ze daarom nog niks van zich hebben laten horen. Maar zou in elk geval morgen even bellen einde van de week kan niet meer de meeste scholen zijn tot donderdag open of hebben kerst viering ect ect dus erg druk.

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

gewoon even bellen.

in het ergste geval is de reactie dat ze net op het punt stonden om wat te laten weten... nouja dat kunnen ze dan mooi meteen doen :)

maar hier nog 3 dagen school voor de vakantie.. dus ik zou wel even opschieten met bellen :)
    Denk dat het gewoon in alle decemberdrukte vergeten is.

11. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Inderdaad even bellen! Hier wordt zoonlief 8 januari 4 en hij is al volop aan het wennen. Morgen voor de laatste keer, dan vakantie en na de vakantie gaat hij echt starten.

12. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Hier begint mijn dochter ook op 7 januari met school, maar ze is op 3 en 17 dec al een ochtendje gaan wennen.
    Dus ik denk dat het inderdaad wel handig is om even contact op te nemen.

Succes.

13. naouall

naouall Actief lid

17 okt 2011
    193
    0
    0
    NULL
    NULL
    heei,

Ik had vandaag nog een keer gebeld naar de directeur want ik had nog niks te horen gekregen wanneer mijn kind nou kon komen om haar klas te leren kennen. Pas een uur later belde de aanstaande juf van anissa en zei dat ze het heel druk had en geen tijd had om te bellen. Ik vind dit heel ongepast. Ik ben benieuwd naar de jufvrouw. Anissa mag a.s. vrijdag langskomen voor maar 5 minuten om kennis te maken met haar klas en juf..
    Ik breng Anissa nog liever naar de crech a.s vrijdag want daar hebben ze een feest. Hoe de aanstaande juf van anissa erover sprak door de telefoon vond ik niet echt fijn. Ik snap dat ze het druk hebben, maar ze horen mijn kind wel aandacht te geven want ze moet na de vakantie al beginnen.

bedankt voor al julie reacties,
    Fijne kerstdagen en een fijne vakantie allemaal!

groetjes Naoual

14. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    wel heel vreemd, je gaat toch niet voor 5 minuten naar de school om te kijken en kennis temaken.
    hopelijk gaat het in januari beter op school.
    maar blijf het een rare sytuatie vinden ook hoe de juf reageerd, ja ok het is druk deze periode maar je hebt heus wel ff tijd (na school tijd) om even te bellen.

15. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ws was het Beleid van school om kindjes die meteen na de vakantie starten niet te laten wennen en mocht je omdat je er naar vroeg even 5 minuten komen. De december weken zijn druk en rommelig dus kan me voorstellen dat ze hiervoor gekozen zouden hebben. Hier werkt dat overigens ook zo. De oudste is in de zomer vakantie jarig en ik kreeg een brief dat de juf de week voor school zou bellen om het een en ander af te spreken, wellicht was deze juf dat ook van plan? De vrijdag voor de vakantie is ook niet echt een handige dag overigens. Hier hoefde ze alleen in de ochtend naar school en was het spelletjesochtend. Alle klassen waren kaal en saai alle werkjes al naar huis.

16. tuc

tuc Niet meer actief

het is iig niet netjes dat ze niks hebben laten horen en dat je uiteindelijk zo'n antwoord krijgt als je zelf belt. Het is zeker een drukke tijd voor een juf in deze tijd, maar desalniettemin is het voor een nieuw kindje en ouders heel belangrijk die eerste schooldag en mag dat niet vergeten worden vind ik. Hopelijk kunnen ze straks de slechte eerste indruk goed maken met je.

17. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben zelf leerkracht geweest in het basisonderwijs en ik heb sinds september zelf een kind op de basisschool. Ik vind het raar van de school en zeker van de juf. Niks druk in december als excuus. Is ieder jaar druk, dat is haar werk!!! Jij gaat daar na de kerstvakantie je allerkostbaarste bezit naar toe brengen, zou leuk zijn als dat een beetje op basis van wederzijds vertrouwen kan. Ik zou er na de vakantie zeker wat van zeggen.

18. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ik zou er ook wat van zeggen ...........Eerst een kennismakingsgesprekje met de juf en papa of mama ..en daarna wennen en wat heb je nu aan 5 minuten , de meeste kindjes zitten dan nog die aap uit de boom te kijken .........

Ik zou je kindje zelfsnaar het feest op de creche laten gaan en haar naar school brengen als ze langer mag ..

19. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    8 a 6 weken van tevoren moeten ze je wel bellen voor wenafspraken ja!

20. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Hoe gaat het nu op school?

Deel Deze Pagina