Tekort aan kustmatige zuigelingenvoeding.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Dieuwke86, 29 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Waarom zou ik me er wel druk om moeten maken:(:(

Genoeg voeding te koop hoor dan maar geen nutrilon of friso;)

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik snap juist niet dat jij, medinalil, zo panisch bent

3. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik maak me zeker niet druk, waarom zou ik. Voeding die ik gebruik staat er altijd voldoende. Grijp nooit mis. Dus kun jij mij even vertellen waarom ik mij druk moet maken?:)

4. knap

knap Niet meer actief

zou me er ook niet druk om maken hoor.

Ten eerste zal ik altijd zorgen dat ik voorraad heb ten tweede ben ik toen kruitvat gaan gebruiken en prima voeding ging goed en gewoon goed.

Maak me pas druk als er helemaal geen voeding te koop zijn zijn. Ook de B merken dan maar die kans acht ik zo ontzettend klein.

5. Islah

Islah Niet meer actief

Ik ook niet, er zijn ten eerste altijd nog genoeg vrouwen die bv (kunnen) geven... Mocht dat helaas niet het geval zijn, kan je altijd een huismerk kunstvoeding kopen. Als je dat vanaf het begin gebruikt is er niks aan de hand hoor. Mocht je in het ziekenhuis moeten bevallen en je geeft vanaf het begin bv (omdat je aan de medicatie zit bijvoorbeeld) dan kunnen zij daar ook rekening mee houden, door een flesje kruidvatmelk te geven i.p.v Friso die gebruikelijk is in ziekenhuizen. Zo hoeft je kind ook niet steeds opnieuw aan een ander merk te wennen. Het is dus onzin om te stellen dat je kind dan maar dood gaat van de honger als er geen Friso of Nutrilon meer is.

Als ik me hier druk om zou moeten maken dan zijn er wel 1000 andere dingen waar ik me eerder veel drukker om zou maken hoor... Kinderen in Afrika die dood gaan van de honger/dorst, mensen die niet meer veilig in hun eigen huis kunnen wonen om maar wat te noemen.

6. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    We zitten nog altijd in een luxe positie. Je favoriete merk kunstvoeding is niet altijd te krijgen, dat is alles. In China is nergens betrouwbare kunstvoeding te krijgen.

Zie je echt niet het verschil?

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Acht van de tien kinderen kunnen probleemloos meerdere merken door elkaar drinken, bijvoorbeeld Nutrilon op het kdv, Kruidvat thuis en bij oma Etos. Dus voor die kinderen is het echt niet erg als mama's favoriete merk een keertje niet in de winkel staat.

8. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Waarom proberen de moeders die er zich wel erg druk om maken geen huismerk dan? Zoveel verschil zit daar niet in. Het is allemaal prima voeding hoor! Een enkeling is misschien merkgebonden. Maar volgensmij kunnen de meeste het prima met een huismerk af.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Even los van of het zo ernstig is of niet, maar denk niet dat het lukt om het nog op voorraad te krijgen in veel plaatsen. Mijn zoontje dronk eerst Friso en die heb ik in 4 verschillende winkels bijv 3 weken achter elkaar niet kunnen krijgen.

10. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Kruidvat deze week, eigenmerk voor op de site en alle! Friso 15% korting..te kort,korting, handel?? Let op, als de oude zooi op is hoor je niets meer over Chinezen, betalen we gewoon weer meer voor een ander kleurtje op de verpakking.

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Even gekopieerd:

HEILO - Nederlandse zuivelproducenten zijn zelf verantwoordelijk voor de schaarste aan babymelkpoeder. Grote multinationals leveren liever aan snelgroeiende markten als China, India en Indonesië, en vergeten hun thuismarkt. Dat zegt retailexpert Paul Moers.

Dat Chinezen die hier melkpoeder opkopen om naar China te versturen, verantwoordelijk zijn voor de lege schappen in Nederland noemt Moers een „kletskoekverhaal”.
    Volgens hem valt er voor fabrikanten als Nutricia, Nestlé en Unilever gewoonweg meer te verdienen door veel melkpoeder te leveren aan landen in Azië. Er worden daar veel meer kinderen geboren dan in Europa. Sinds het melamineschandaal in 2008 zijn consumenten daar bovendien bereid meer te betalen voor Europees melkpoeder, aldus Moers maandag.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Er waren al meer mensen hier ook die opperden dat het meer met commercie te maken heeft dan met een echt tekort. Ik weet niet wie die Paul Moers is. (Retailexpert?? Is dat ook een beroep?) Maar ik ben benieuwd naar de (ongetwijfeld beledigde) reacties van Nutrilon & co naar aanleiding van deze berichten.

Deze Engeltjes hebben absoluut alleen maar het welzijn van onze babytjes voor ogen en winst is natuurlijk van ondergeschikt belang.

Ik ben blij dat ik bij mijn vorige borstvoeding heb gegeven en hoop dat bij de volgende weer zo lang te doen. Dat is voor mij dan weer een reden om me er (persoonlijk) niet druk om te maken. "Mijn" melk is altijd voorradig.
    Hoewel ik me er dan wel kwaad om kan maken als dadelijk misschien blijkt dat dit soort bedrijven inderdaad (weer) over de rug van jonge kinderen zit te liegen en te bedriegen uit eigen belang.

13. rums

rums Niet meer actief

14. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ja ik vind het ook grote onzin hoor, ik heb nog nooit een Chinees weet ik hoeveel pakken babyvoeding zien kopen, jullie wel?

@Tupp, niet iedereen kan natuurlijk borstvoeding geven... Ik wilde het zelf heel graag, maar door omstandigheden (keizersnede, niet genoeg voeding, baby niet goed drinken) en na talloze pogingen (lactatiedeskundige, afkolven etc.) toch over moeten gaan op flesvoeding.. Heel zuur dus in mijn geval als ik geen voeding meer voor mijn kleine man zou kunnen krijgen....

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Staat toch op de verpakking? Is na genoeg hetzelfde als nutrilon. Thuis kreeg de mijne KV voeding en op het dagverblijf nutrilon.

16. NYmama80

NYmama80 Actief lid

16 apr 2013
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    Melkpoederoverleg met China - NOS Nieuws

Ben benieuwd of het overleg ervoor zorgt dat bepaalde merken weer goed verkrijgbaar zijn.

Ik snap overigens de discussie over het 'druk maken' niet. Natuurlijk zijn er altijd nog de B merken en komen de baby's in Nederland niet om van de honger, maar je mag toch wel verwachten dat een levensmiddel/product niet 4 van de 5 keer uitverkocht is? En het is toch een vrije keus om te kiezen voor een A merk? Ik maak me er dus niet enorm druk om, maar het is wel vervelend.

Overigens snap ik de Chinezen ook wel in deze: je wilt gewoon het beste voor je kind. Voor de zwarthandelaren uiteraard geen begrip.

17. rums

rums Niet meer actief

#238 rums, 6 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 mei 2013
    Ja, maar dan moeten de schepen wel gelijk zijn. Dat 1 kv schep 1,5 schep nutrilon is.
    Maar ik laat het nog bij nutrilon.
    Ben wel benieuwd of ze de prijs verhogen.

Net op NOS Journaal een heel stuk over de schaarste. Productie kan nog niet opgevoerd worden.

18. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Wow, dat jij je zo druk maakt!
    Je kan altijd met bv beginnen, anders donor melk, anders kunstvoeding van een heleboel verschillenden merken.
    Ik zie echt het probleem niet.

19. Islah

Islah Niet meer actief

Het schepje van kruidvat en friso is in ieder geval even groot.

Deel Deze Pagina