Tekort aan kustmatige zuigelingenvoeding.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Dieuwke86, 29 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tappie

tappie Lid

19 mrt 2008
    99
    0
    0
    Uiteraard kun je als je bv krijgt ook allergieen oplopen het is niet zo dat bv alles tegenhoudt. Allen door borstvoeding kun je de allergieen beperken. Hier hoor ik ook vaak dat alle 4 mijn kinderen toch allergisch zijn en de bv dus voor niks was. Mijn visie is juist dat ik niet wil weten hoe veel erger het had kunnen zijn als ze kv hadden gehad.
    Ik heb wel kv gehad en ben heel erg allergisch zodanig dat mijn darmen onhestelbaar zijn beschadigd door bv te geven hoop ik mijn kinderen dat te besparen.

2. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Wat jammer dat dit topic weer uitloopt op een pro-bv/anti-kv en pro-kv/anti-bv gedoe. Heb respect voor de medemens. Als ik mijn dochter geen BV wil/kan geven (om welke reden dan ook), dan maakt mij dit geen mindere of slechtere moeder (en andersom).

Het hoeft echter niet zo te zijn dat wanneer ze KV hadden gehad, de allergieën ook erger waren geweest. Het zou kunnen, maar het hoeft niet.

Daarnaast is het enorm vervelend (ik vermoed dat ik het dan nog licht uitdruk) dat je zo allergisch bent en dat je darmen onherstelbaar beschadigt zijn, maar het hoeft echt niet te komen van het feit dat je KV hebt gehad.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Tja hier was alles net andersom.. Mijn dochter heeft best een redelijke tijd borstvoeding gehad (9 maanden) maar was enorm allergisch voor van alles en nog wat. Zijn we dus ook mee op de spoedeisende hulp beland vanwege een anafylactische shock.

Mijn middelste heb ik maar 3 maanden bv gegeven en die was ook allergisch, wel een stuk minder en had voldoende aan de pepti.

Mijn jongste heeft helemaal geen bv gehad en reageert helemaal (nog) nergens allergisch op.

4. Islah

Islah Niet meer actief

Niet onhandig, maar kwetsend voor veel mensen.

5. rums

rums Niet meer actief

Ik vind het gewoon storend dat DM zegt dan neem je toch gewoon een pilletje.
    Dit topic gaat over kunstvoeding die op rantsoen lijkt te zijn. Ik vind het dan hoogstens ongepast om dan toch nog even een soort van trap te geven en over allergiën en obesitas te beginnen.

Vrouwen die hun kind fv geven weten ook wel dat bv beter is. Dan hoeft dat toch niet extra benoemd te worden.

6. knap

knap Niet meer actief

Dit zinnetje snap ik eigenlijk niet helemaal. Of juist wel.

Moet het niet zijn fv?

Iemand met bv veroordeel jij niet. Maar als ik dit zinnetje zo bekijk veroordeel jij wel fv moeders. ??

7. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ach...laat dat mens maar. Ik reageer bewust nooit op dr. Gaat het niet over bv, dan zijn er nog duizend dingen die ze beter weet. En ipv normaal te reageren tegen mensen doet ze dat altijd op een heel belerend toontje. Beetje zielig eigenlijk. Ze zal het wel nodig hebben.

Zullen we het misschien weer over de tekorten hebben? :D

8. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Vind het heel erg dat er een tekort aan kunstvoeding is!
    Snap heel goed dat je daar als moeder zorgen om maak.
    Geef zelf bv maar heb er toch in de winkels op gelet en hier in Friesland zitten de schappen nog redelijk vol en er staan ook geen bordjes met hoeveel er per persoon mee genomen mag worden.

9. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Dames,

We begrijpen dat bij onderwerpen als deze, de emoties hoog kunnen oplopen.
    Toch willen we jullie vriendelijk vragen fatsoenlijk en inhoudelijk te reageren.
    We willen geen persoonlijke aanvallen of denigrerende opmerkingen, in welke vorm dan ook. Doe je dit wel dan is het exit.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

10. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hahahaha, sorry, maar hier moest ik ff om lachen. :D

En die eeuwige discussie over bv en kv...
    Laat mensen toch gewoon in hun waarde! Iedereen moet het toch zelf weten?
    Ik geef mijn tweeling kv, en ik voel me daar no way schuldig over. Mijn kindjes groeien goed, en zijn tevreden. Dat is alles wat telt.

Maar idd, over de tekorten. Ik ga 3x per week naar de Jumbo, en dan neem ik altijd een pak mee. (je mag maar 1 pak per klant) Ik zorg altijd dat ik 2 pakken op voorraad heb, zodat ik nooit meteen zonder zit.
    Maar het is wel irritant dat het zo moet.

11. tappie

tappie Lid

19 mrt 2008
    99
    0
    0

In mijn geval helaas wel, het gaat bij ons om een koemelk allergie. In die tijd was kv nog niet wat het nu is en werd er ook anders bijgevoed. Ook dat zal meegespeeld hebben. Dus de beslissing om bv te geven was snel gemaakt.

Maar je hebt wel gelijk dat het een welles nietes bv/fvwordt. Daar draait het altijd op uit....

En ja ik doe er ook wel aan mee, onlangs zag een kennis mij kolven en merkte op dat ze toch blij was dat ze geen " melkkoe" was, al dat gedoe....nee een fles maken was wel zo makkelijk, kon me toch geen vrouw voelen met dat ding aan mijn borst.Kon het ook niet laten om op te merken dat als ik wegging die middag ik mijn vriezer open zou trekken en daar voldoende melk zou vinden voor een week terwijl zij twee dorpen verder mag bedelen of daar nog een pak Friso te krijgen is....ik beken en ben er niet trots op. Het is nl niet altijd de bv- maffia die steken uitdeelt andersom hoor ik het geregeld, meestal hou ik mijn mond alleen die keer niet.

12. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    het is te belachelijk voor woorden dat je er een bordje ophangt hoeveel fv je mag kopen (door de chinezen!)
    we zijn helaas wel in NL, en NL pikt zoals deze dingen altijd!
    erg jammer

13. tappie

tappie Lid

19 mrt 2008
    99
    0
    0
    Medinalil, misschien zit ik er wel helemaal naast maar ik denk dat de kunstvoedingsproducenten zelf ook hiervoor verantwoordlijk zijn, heb het idee dat ze zelf het ook tegen een mooie prijs( meer winst) verkopen aan china voor hte hier de winkel ziet. Het gaat uiteindelijk nl altijd om de knikkers....

14. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Je kindje moet nog geboren worden toch? Weet niet of je bv gaat geven. Maar zo niet dan begin je toch met fv van een huismerk. Deze zijn er nog voldoende namelijk.
    Je maakt je zo ontzettend druk terwijl jij je nog niet echt druk hoeft te maken!?;)

15. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    wij krijgen een kindje d.m.v. een draagmoeder en wegens mijn hartkwaal is het voor mij niet haalbaar om te proberen bv op gag te brengen. ik moet dus mijn kindje straks fv gaan geven. ik had voor de nutrilon willen gaan omdat familie die kinderen hebben daar hele tevreden over waren/zijn. maar ben u aan het twijfelen of ik toch niet voor een huismerk moet gaan. overigens heb ik del laatste tijd de schappen bij de AH, Etos en DA in de gaten gehouden en is de standaard 1 hier nog prima verkrijgbaar evenals de Friso.

16. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik geef h.a. Van AH merk. Hij doet het er heel goed op! Mijn zusje geeft comfort van AH aan haar dochtertje en is ook supertevreden.

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.792
    18.980
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Heeft niks met NL te maken hoor. In GB is het ook al 'op ratsoen'.

18. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    ik maak me eigen wel druk want ik hou niet ik,ik,ik en dat een ander dalijks niks meer heeft. en de brutaliteit om meerdere keren te gaan op een dag omdat ze maar 1 pak mogen kopen per keer.
    ik ga bv geven, maar zodra ik weer ga werken fv en dan wil ik uiteraard beginnen met nurtilon, waarom zou ik een huismerk moeten kopen en de chinesen nutrilon????????

19. Islah

Islah Niet meer actief

Best onrechtvaardige regel als je, zoals jij, een tweeling hebt.

20. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Waarom "uiteraard" Nutrilon als ik vragen mag? Wat vind jij dan het grote verschil met een huismerk dat het voor jou bij voorbaad al nutrilon moet zijn?

Deel Deze Pagina