Tekort aan kustmatige zuigelingenvoeding.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Dieuwke86, 29 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    het gaat erom waarom ik mijn kind een ander merk zou moeten geven omdat de aanbevolen melk (uitverkocht wordt) naar het buitenland voor de kinderen daar?!
    waarom kopen hun geen huismerk??

2. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Omdat de merken daar niet te vertrouwen zijn.
    Maar ik reageerde vooral op het punt dat je zei dat je je kindje straks uiteraard Nutrilon gaat geven. Heb je ze zelf al eens bekeken? Daarom vroeg ik ook. Welke wezenlijke verschillen zie je? Of is het de naam?

3. Islah

Islah Niet meer actief

Ik zou juist eerder "uiteraard" een huismerk-kv geven, net zoals bij mijn dochter (mocht ik weer kv moeten gaan geven). Want waarom zou ik een aantal euro's per pak extra moeten uitgeven terwijl het huismerk even goed is als A-merken...

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.792
    18.980
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Door wie wordt nutrilon aanbevolen? Door nutrilon, denk ik zo. ;) Als jij nutrilon wil kopen is het je goed recht. (Net zoals het ook het recht van de Chinezen is om zelf een merk te kiezen.) Maar ik geloof niet dat er tegenwoordig nog verschil in kwaliteit is tussen de verschillende merken babyvoeding.

5. Islah

Islah Niet meer actief

Inderdaad, Nutrilon (dus nutricia) zelf is het toch die al die reclame maakt. Volgens mij hebben ze die niet eens in ziekenhuizen, tenminste hier hebben ze Friso in het ziekenhuis dacht ik.

6. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    ik bedoel waarom ze uiteraard geen huismerk van hier naar daar brengen ipv nutrilon???

7. Delta

Delta Niet meer actief

Omdat zij niet weten dat onze huismerken ook net zo goed zijn als nutrilon! Dat denk ik.. Daar word erg geknoeid met hun babyvoeding..

8. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Omdat de huismerken daar niet bekend klinken en als er al zoveel slechte voeding daar is koop je liever iets waarvan je de naam kent he. Logisch.

Maar hier in NL speelt dat niet dus ik snap niet dat jij je zo ontzettend druk maakt.
    Ik zou er de zenuwen van krijgen als ik zo zou denken als jij, waarom 'uiteraard' nutrilon? Andere voeding is net zo goed hoor

9. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Vind het gewoon echt belachelijk dat het gebeurd...

Ik wil juist geen huismerk geven omdat ik niet aan 1 winkel vast wil zitten.. Hier zit een. Kruidvat alleen in de stad om nou iedere keer verplicht naar de stad te moeten en parkeer geld te moeten betalen word ik daar toch niet echt vrolijk van. Nutrilon was altijd overal te krijgen, dat vind ik toch wel een belangrijk iets.

Maar hoop dat het snel opgelost is, voor ik het zelf echt nodig ga hebben ;) heb nu wel 1 pak kunnen bemachtigen.

10. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    xd24, hahahaha gelukkig krijg ik geen zenuwen ervan:D

11. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    ga jij nou maar huismerk geven en ik nutrilon dan zijn we allebei blij :D

12. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Zijn we zeker blij. En ik grijp iig nooit mis:D
    Maar je komt nogal paniekerig over met de vraagtekens en uitroeptekens;)

13. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    hahahahaha

14. Islah

Islah Niet meer actief

Nou wij hadden ook kruidvat kunstvoeding, maar is een kwestie van eens in de maand er naartoe gaan en een paar pakken tegelijk kopen, niks moeilijks aan. Idem met Etos of AH (je doet toch al je boodschappen...).

15. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik doe het ook met boodschappen doen. Gelijk een paar pakken mee. Ze hebben altijd genoeg voorraad.
    Ik schrik dan vervolgens wel altijd van het bedrag wat de cassiere opnoemt terwijl het lijkt alsof ik zo weinig boodschappen heb :D

16. Islah

Islah Niet meer actief

Haha. Hebben ze bij de AH trouwens ook kv van Nestlé of alleen bij drogisten?

17. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ja ze verkopen ook Nestle. :)

18. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik heb alleen maar nutrilon gegeven, omdat mijn zoontje van bv Kruidvat zijn reflux niet onder controle kreeg en vreselijk uitslag ontwikkelde. In het ziekenhuis kreeg hij nutrilon, en binnen een dag zag hij er stukken beter uit. Thuis weer over gegaan op huismerk, en het gedoe begon weer van voor af aan. Dus hier ook alleen nog maar nutrilon hoor.

19. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
  20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou medinalil, je hebt nog een paar maanden de tijd voordat je kind geboren is en je weer aan het werk gaat.. je zou nu toch best al kunnen gaan hamsteren wanneer je zo angstig bent.

Deel Deze Pagina