Dat vraag ik me ook af Er is mij nooit geadviseerd om te beginnen met nutrilon. Wél is mij geadviseerd ( dit omdat S. prematuren voeding kreeg van nutrilon ) Rustig over te gaan op een ander merk mocht ik dat doen. Maar dat gold ook voor de Nutrilon 1. Ik heb gewoon AH eigen merk gegeven en het is een prima opgroeiend knulletje die niks mankeert dus eigen merk is echt niet slechter als de nutrilon met zn weerstand praatjes en peutermelk reclame
Ik moet altijd zo lachen om die vrouw die dan dat schema aanwijst. 'kijk..hier staat het!' whahahaha Nee...nu gaan we allemaal peutermelk aanschaffen natuurlijk
In Belgie is er nu ook een verbod op het inslaan van babymelk. Ik kocht gister peutermelk en zelfs daar mocht je er maar 3 van kopen, wat best bizar is aangezien je ze ook in pakken van 6 kan kopen. Ik las hier dat babyvoeding in apotheken worden verkocht maar ze verkopen het hier ook gewoon in de Kruidvat en supermarkten.
Ja, daar zit ik ook altijd nee-schuddend naar te kijken. Een vriendin van mij, die mondhygiëniste is, vertelde dat het zelfs slecht voor de tandjes is, die mierzoete melk zo lang geven.
Ik zou dat echt nooit doen! Je weet toch nooit wat die andere vrouw heeft gegeten of gedronken enzo. Plus zou ik mijn kind gewoon echt geen melk van een andere vrouw geven. Ik vind dat een ranzige gedachte, op de een of andere manier. Maar voor wie dat wel wil, is het idd fijn dat het bestaat.
Ik werk ook in de tandheelkunde. Het gaat niet zo zeer om de melk zelf -hoewel laten wennen aan water als drankje natuurlijk het beste is voor het gebit- maar om hoe die wordt aangeboden. Gewone melk zit ook vol suikers. Die opvolgmelk is gewoon een truc om je nog langer aan hun merk te binden. En.. geef ze eens ongelijk. Elke consument is er één
Maar gewone melk is lang niet zo zoet als die Nutrilon toch? Als ik met een vorkje heb geroerd in het flesje, en ik laat dat vorkje toevallig ff op het aanrecht liggen, plakt het vol aan het aanrecht vast.
Eerste melk is heel zoet ja. Opvolg melk veel minder. Maar laten we eerlijk zijn.. ranja is nog veel erger en lusten peuters erg graag. Alles met mate dus..
Zou ik ook niet willen. Ik krijg er ook de kriebels van! Als het nu echt een laatste redmiddel zou zijn, ja natuurlijk, dan wel. Maar ik zou toch eerst alle andere registers opentrekken.
Ja oké, als het een kwestie van leven of dood is, dan zou ik dat ook doen ja. Maar anders écht niet hoor.
Alle zoetigheid is slecht voor tandjes. Ook een banaan of een lekkere zoete kiwi bijvoorbeeld. Dat hoef je toch niet van een mondhygiëniste te horen ? Het toverwoord is zoals altijd "met mate". Er zitten overigens wel meer vitamines en mineralen in opvolgmelk dan in koemelk. Of je kind deze (extra) vitamines daadwerkelijk nodig heeft is een tweede natuurlijk, maar feit is dat het niet helemaal onwaar is dat het gezond is.
Klopt. Dat van die vitamines geloof ik wel. Maar zou niet nodig moeten zijn als je in de gaten houdt wat je kindje binnenkrijgt
Waarom ranzig?? (echt serieus) mijn kinderen drinken nu melk dat uit uiers van koeien en geiten komt. Daar komt de kunstvoeding ook vandaan. Ik vind een vrouw echt een stuk schoner als een koe hoor..
Laten we het proces tussen koe en poederpak maar niet verder beschrijven... Dat moedermelk iemands ding niet is, prima, haar keuze...maar ranzig...nee toch? In elk geval niet ranziger dan bloeddonatie...
Ligt aan de vrouw. Nee, maar ik laat mijn kinderen ook geen melk rechtstreeks van de koe drinken. Voordat het in een pak komt, is er nog wel wat mee gedaan hè. Ik zou zelf echt nooit melk van een andere vrouw drinken, dus laat ik dat mijn kindjes ook niet doen. Hey, maar ieder zn ding hoor. Ik vind het een ranzig idee zeg ik alleen.
Bloed hoef je niet op te drinken hè... Plus, bloedtransfusie is noodzaak. Is vaak een kwestie van leven of dood. Das wat anders hè.
Van bloed weten we iig zeker of mogen we 100% verwachten dat het "schoon" is, geen ziektes, geen vreemde dingen e.d. Koemelk is ook behandeld en schoon. Moedermelk van iemand anders gebruiken is het nog maar de vraag of het schoon is.