Ik heb een mail van Nutricia ontvangen: Beste ouder en/of verzorger, Vanochtend heb je wellicht berichten in de media gelezen over de export van Nutrilon naar China. Ik begrijp dat dit je kan verontrusten. Ik wil daarom graag persoonlijk benadrukken dat Nederlandse baby's en hun ouders onze eerste prioriteit zijn. De hoeveelheid Nutrilon die Nutricia inmiddels levert aan de Nederlandse winkels is veel meer dan alle baby's in Nederland aan flesvoeding normaal gesproken nodig hebben. Wekelijks stuurt Nutricia 25% meer Nutrilon naar de Nederlandse supermarkten en drogisterijen dan nodig is om alle flesgevoede Nederlandse baby's in Nederland van voeding te voorzien. Het feit is dat ondanks deze enorme volumes de schappen in de winkels regelmatig worden leeggekocht door opkopers, voordat ouders uit Nederland hun aankoop kunnen doen. Dit komt doordat de vraag naar Nutrilon van consumenten in China nog steeds toeneemt. In maart van dit jaar hebben wij de media al verteld dat we zijn gestart met het produceren van Nutrilon, specifiek voor de Chinese markt en afgestemd op de Chinese wet en regelgeving. Ik vind het belangrijk om te zeggen dat deze productie geen effect heeft op de levering van Nutrilon aan winkels in Nederland. Sterker nog: sinds begin van dit jaar hebben we onze leveringen met bijna 50% verhoogd. Daarnaast zijn we in overleg met de Nederlandse overheid om te onderzoeken welke andere mogelijkheden er zijn om het probleem aan te pakken. Tevens blijven we samenwerken met onze retailpartners in Nederland om maatregelen te nemen om het kopen van grote hoeveelheden Nutrilon door opkopers te bemoeilijken. Ik en iedereen bij Nutricia doen er alles aan om ervoor te zorgen dat Nutrilon voor ouders en verzorgers in Nederland beschikbaar is, zowel in de winkels als online. Houd onze website www.nutriciavoorjou.nl of onze facebook pagina in de gaten voor het laatste nieuws over de verkrijgbaarheid van onze voeding. Ook is onze Nutricia Kindervoeding Service 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar via telefoonnummer 0800 022 26 26. Met vriendelijke groet,
Maar wel shockerend! Waarschijnlijk ben ik gewoon naïef, maar dit vind ik wel heel erg en had ik niet eens aan gedacht dat dat ook gebeurt. Belachelijk gewoon :x
Zeker belachelijk!! En wij maar moeite doen en elke winkel afstruinen voor voeding! Ik zie steeds meer lege schappen overal,dat moet toch gewoon niet kunnen :x Ik bestel wel bij de wehkamp,ze bekijken het maar in die winkels
Nou heel Nutrilon kan de bouten krijgen van me Bij 6 maanden moesten we toch overstappen naar nr. 2 en meteen maar een ander en tevens goedkoper merk genomen en met volle tevredenheid. Geen spuitluiers meer iig. en dat alleen al vind ik een genot. Hier komt Nutrilon de drempel niet meer over Die mail hierboven van Nutrilon is zo'n standaard blabla marketing verhaaltje maar feit blijft dat de schappen nog altijd volledig leeg zijn Afgelopen zaterdag toen ik mijn blikje Nestlé pakte zag ik dat het Nutrilon schap helemaal leeg was. Die extra produktie gaat allemaal linea recta naar China waar ze 28 euro voor een blikje vangen
Hier zie ik Nutrilon ook nog steeds helemaal leeg staan. De Friso blijft trouwens wel netjes aangevuld.
lege schappen was mij nog niet echt opgevallen, maar dat komt denk ik omdat we het niet meer nodig hebben. Tja, wellicht over een poosje. Vandaag was ik bij een AH filiaal en ik moest ontzettend lang wachten bij de klantenservice, er stonden 2 mannen (van buitenlandse afkomst) met een kar vol en daarin allemaal pakken nutricia en friso! Ze betaalden contant. Al met al vond ik het een beetje apart. Weet niet zo goed wat ik er van moest denken, maar ik dacht wel. Dit is niet voor hun kinderen!
wow! Ik geloof je hoor, maar het is ongelooflijk. Tot zover 3 pakken per persoon Ik vraag me nu trouwens af hoe kinderdagverblijven aan voldoende Nutrilon komen. Kunnen zij ook inkopen bij de groothandel, net als een AH of Etos?
Ook de AH heeft bij ons nu ook een maximum van één pak per klant. Volgens mij sinds verleden week ofzo..
Wat een schoften bij de AH. Volgens mij kan je dus beter bij de achterdeur aanbellen, daar krijg je genoeg mee
Kdv's hebben vaak een eigen leverancier speciaal voor kdv waar ze dingen als luiers, doekjes, voeding en dergelijke bestellen.. ik denk dat die wel voorang krijgen. En zo niet, dn sturen ze gewoon een paar medewerkers voor een paar pakken. En in het uiterste geval zullen ouder misschien zelf voeding mee moeten geven denk ik
Wij wonen meteen aan de duitse grens, daar is het hetzelfde. Lege schappen en maximaal 1 pak per klant. Ligt er ook aan dat iedereen nu probeert te hamsteren
en alle chinezen in de supermarkt volgen en ze zodra ze bij de babyvoeding blijven staan, vuil aankijken nee even alle gekheid op een stokkie, ik had dit ook eerlijk gezegd niet verwacht van de supermarkten zelf, al klinkt het achteraf wel heel voorspelbaar. Ik was vorige week nog in de Etos, en daar stond een heel groot torentje met Friso peutergroeimelk. ikke erg blij! (heb niet gelet of er ook een maximum aan zat, ik sla voor zoonlief toch al geen voorraden meer in aangezien hij hooguit nog 1 fles per dag krijgt.)
Vanmorgen bij Kruidvat waren de vakken van Nutrilon voor het eerst sinds lange tijd helemaal vol. Alleen bij Standaard 1 stond nog een bordje dat je een medewerker moet vragen. Wel nieuwe verpakkingen volgens mij?
Begint in belgie nu ook, sinds een paar week significant meer verkoop van poedermelk. Gelukkig heb ik mijn hele voorraad al ingeslaan totdat ze 1 jaar is. Hier proberen ze uit te vissen hoe het komt: chinezen die het opkopen, nederlanders die naar hier komen of belgen die beginnen te hamsteren uit schrik.