Het is een handelsproduct (!), mensen verdienen daaraan, jij koopt het ook van een tussenhandelaar en die plust er ook een behoorlijke marge op. Chinese ouder heeft een extra handelaar tussen zitten + verzendkosten. En gezien de reacties lijkt het bijna een commerciele hype, wedden dat de prijzen binnenkort omhoog schieten? En daarnaast ontstaat er geen 'schaarste' als een bepaalde merk van iets uitverkocht is. Gelukkig beseffen de meeste hier niet wat dit begrip inhoudt.
Adi, jij zou er zeker niet mee zitten als het stukken duurder wordt? want ja de chinezen moeten ook eten hebben? je denkt eerder aan een ander land en de kinders dan aan je eigen land en de kinders.
Je denkt niet dat zodra de A-merken op zijn, dat de huismerken aan de beurt zijn? Dat is toch wel een beetje naïef als je dat niet mijlenver aan ziet komen ... Primair hadden de producenten hier adequater op moeten reageren, had de Chinese overheid hun verantwoording moeten nemen, want we hebben her niet over een arm land.
en waarom zou je meer moeite moeten doen om eten voor je kind te krijgen omdat de chinezen het dubbel in slaan? succes met het extra moeite doen,je werk zeker niet?dan heb je zeeen van tijd ja.
Ik heb het niet over de Chinese ouder die het koopt, ik heb het over de handelaren die er grof grof op verdienen.
Nou poe poe even naar een medewerker lopen en vragen is ook zoveel werk. Je probeer nu gewoon je gelijk te halen door dingen te roepen die er niet toe doen. Maar succes met aan jezelf denken, gelukkig woon jij in een welvarend land. Stel je voor dat anderen ook zo dachten als jij en je woont daar, dan had je wel anders gepiept.
Ja, toevallig wel. Ik probeer daar zoveel mogelijk bij na te denken. Neemt niet weg dat ik er nog altijd van baal dat hier de schappen leeg staan. Het is niet moeilijk om ook aan anderen te denken, ik heb laatst ook nog een pak voeding uit mijn mandje aan een ander gegeven, ik had de laatste 2. In dit geval ook puur toeval, de Nutrilon is meer gewild dan de Friso tegen krampjes en spugen. Dat heeft in mijn geval niets, helemaal niets te maken met een superieur gevoel. Voor mij toont dat weer aan dat mensen ontzettend egoïstisch kunnen zijn, daar heb ik nog de grootste moeite mee. En de frustratie dat iemand weer naar een volgende winkel kan op zoek naar de juiste voeding, terwijl op de parkeerplaats iemand met een kofferbak vol staat. Dat gezegd hebbende, ben ik het helemaal met je eens. Er gebeurt niets illegaals, de verkoop loopt als een tierelier en wat is de moeite om te vragen of je wekelijks een pak kan reserveren?
Ik vind dat iedere baby recht heeft op goede voeding, waar ook zijn/haar wiegje staat. Maar zoals iemand het hier terecht opmerkte, ik ben ertegen dat die melk gesmokkeld wordt. Niet omdat ik vind dat een in Nederland wonende baby meer recht heeft op een pak melkvoeding uit de schappen van de Kruid-vat dan een Chinese. Maar omdat het gewoon zwarte handel is. In principe mag de in Nederland gekochte babyvoeding helemaal niet op de Chinese markt aangeboden worden. Reden is dat de verpakking en daarmee de gebruiksaanwijzing voor Chinese ouders niet leesbaar zijn en daarmee juist gebruik moeilijk wordt. Ook omdat diezelfde smokkelaars er niet voor terugdeinzen om de in Nederland gekochte melkpoeder aan te vullen met van alles en nog wat. Tenslotte omdat de voeding daar vaak na de houdbaarheidsdatum wordt verkocht. http://www.boerenbusiness.nl/melkmarkt/artikel/item/10825519/Babyvoeding-in-China-gewilder-dan-heroine Het is gewoon smokkelwaar en te vrezen valt dat al die Chinese ouders die extreme bedragen neertellen voor een pak babyvoeding uit Nederland een kat in de zak kopen. Alleen de smokkelaars zullen er dan beter van worden.
Dit dus. China is voor een groot deel verantwoordelijk voor bestaande ellende in de wereld. We hebben het hier over een groot macht. Het zal ze echt totaal worst wezen wat wij hier in Europa over hun denken. Ik kom regelmatig in Centraal Azie en kan daar met eigen ogen de ellende zien die de Chinezen daar aanrichten. En ik vermijd inderdaad het kopen van Chinees voedsel. Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. Ik probeer zoveel mogelijk lokaal te kopen en dat kan ik in Duitsland gelukkig goed.
Stiekem voor de aandacht die nu op hun voeding wordt gelegd? Nee, wat al gezegd is, dit is wel de kans voor hun om de omzet eens flink omhoog te laten schieten. Geen capaciteit misschien?
Omdat iemand anders een product eerder koopt als jij, onder dezelfde omstandigheden (dus loopt naar een winkel, koopt het en betaalt). Maakt het werkelijk iets uit of deze persoon uit Nederland komt of niet? Dit probleem loopt al jaren, en groeit inderdaad. En de huismerken zijn niet bekend in China en zullen dus ook niet zo rap lopen daar. Ze kopen het namelijk niet alleen in Nederland, maar in alle Europese landen, en alleen de Nutrilon-versies in betreffend land (en Friso dan). In Duitsland wordt Hipp bijv niet opgekocht.
Het viel mij toevallig op toen ik aan het teruglezen was en Sophie ineens aan Agter werd gekoppeld. Er werd steeds gerefereerd aan een bericht van Sophie en daar was ik nieuwsgierig naar, en hoppa, geblokkeerd. Zullen we vast niet achterkomen
Maar ze is wel geblokt ipv zelf opgezegd, mmm Sophie was idd Agter, dat bleek volgens mij in het topic over oude bekenden
Het viel mij juist op dat er bij de Kruidvat en Albert heijn weer behoorlijk wat pakken Friso 1 stonden.Friso 2 zag ik niet zo snel maar ik blijf voorlopig toch nummer 1 gebruiken. Pasgeleden stond er ook een artikel in de krant dat pakken Friso via Heró werden doorverkocht naar China en dat het idd allemaal melk was die over de datum was.Het zou ook wezen dat de melkpoeder van Friso/Nutrilon werd vermengd met Chinese melkpoeder die over de datum was. Zijn dan ook lekker bezig die Chinezen,Draait echt alleen maar om geld. Ik hoop wel dat ze een oplossing hier voor gaan vinden.Voor mijn part in de vorm van een strippenkaart die op naam staat en waarop geregistreerd wordt wat en hoeveel je koopt.
Ah, dat topic heb ik even gevolgd en daarna eigenlijk vergeten, terwijl het een heel leuk topic was. Ontopic weer China maakt er een rommel van, zo'n grootmacht en alles is mogelijk, dat blijkt maar weer. Wie weet wat die handelaren weer allemaal toevoegen om nog meer te kunnen verkopen en dus verdienen.
Esmeralda - China IS een welvarend land. Ze kunnen met hun hele cashflow de US opkopen als ze willen! Het is zo corrupt als de neten, en dat is een ander verhaal. Het gaat mij niet om of ze wel of geen nederlandse melk mogen hebben, er zitten mensen tussen die het ALLEEN om de centen gaat. Zwarte markt hebben we het over. Die dus chinese ouders DIEP in de buidel laten tasten om het te kopen. Ze doen het echt niet om al die chinese kinderen te helpen hoor ... ze doen het enkel voor het spekken van hun eigen portomonee! Ik zou er minder moeite mee hebben denk ik als Tante Ping iedere maand 4 pakken opstuurt om haar nichtje in Bejing van voedsel te voorzien. Zonder extra kosten gewoon omdat het familie is. Maar zo is het dus echt niet.
dus jij kunt volkomen leven dat die mensen die pakken kopen voor 10 euro in NL, en ze dan vervolgens voor 25 a 30 euro (of meer) verkopen in China, puur en alleen om hun eigen zakken te spekken??