Hier raakte mijn zoontje van het huismerk hier in de supermarkt helemaal verstopt. Mijn andere zoontje kon het huismerk overigens heel goed hebben. Ik denk trouwens dat het ook met de verkrijgbaarheid te maken heeft, dat je bijv niet perse (helemaal) naar Kruidvat of Albert Heijn moet om het huismerk te kunnen komen en bijv Friso of Nutrilon praktisch overal verkrijgbaar zijn.
Wat betreft de discussie over goedkope kleding. Het is niet zo dat dure kleding verantwoorder geproduceerd is. Bij chocolade was bijvoorbeeld Cote d'or, een van de duurste merken absoluut niet verantwoord. Bij kleding in Nike, ook niet goedkoop, ook berucht. Vaak is het zo dat de tussenmarges bij de duurdere merken gewoon groter is,dus dan kun je net zo goed H&M kopen. Het enige wat echt werkt is eisen van de grotere merken dat ze zich beter gedragen. Bij koffie en chocolade zie je dat de norm nu toch veel meer fair trade is.
OffT: Er bestaat ook nog iets als; Baas over je eigen lijf. Zou een mooie zijn, dat mijn arts voor mij gaat beslissen of ik BV of KV moet gaan geven. Dat mijn arts voor mij beslist of ik mijn lichaam dat door laat maken. Of ik daar geestelijk (of lichamelijk) sterk genoeg voor ben. Ik ben niet anti-bv. Integendeel, maar ik vind dat soort voorstellen een beetje te ver gaan. Ik beslis altijd nog wel wat ik doe en wat ik het beste vind voor mijn kind. Dat gaat geen enkele arts, verpleegkundige, cbmedewerker, lactatiedeskundige of iets in die richting voor mij beslissen. Overigens ben ik hier toen van friso forte met grote tevredenheid overgestapt op kruidvat forte. Het schijnt zelfs dat kruidvat qua samenstelling eng veel overeen heeft met Nutrilon. Zelfs zo erg dat Nutrilon een rechtzaak heeft aangespannen tegenover kruidvat. Ik snap het aan de ene kant wel. De chinese vrouwen willen ook het beste voor hun kind. Al zou ik naar China moeten om dat te krijgen, dan had ik het ook nog gedaan ja.
Wat is dat nu weer voor achterlijke opmerking. .... En met je opmerking over dan moeten de moeders maar relacteren....dat moet ook wel kunnen he. Het is niet voor iedere vrouw weggelegd.....
Als je in de winkel een recept moet laten zien om kunstvoeding te kopen dan bemoeit niemand zich toch met of jij wel of niet baas over je eigen lijf bent? Het voorkomt wel dat kunstvoeding niet op de verkeerde plekken (lees postzakken naar China) terecht komt. Gewoon een standaard recept van het CB (daar kom je toch al regelmatig), en geen Chinees die er nog met Butrilon vandoor gaat!
Pffff wel eens op het CB geweest? Gewoon standaardbriefje van CB, met stempel, handtekening en datum en de dokterassistentes kunnen zich gewoon bezighouden met wat ze anders al doen.
Ik zeg nu al steeds dat moeders in China dat moeten doen...het is makkelijker dan vaak gedacht wordt.
Ja tuurlijk....... Het is niet voor iedere vrouw weggelegd om te kunnen voeden. De ene heeft niet de topproductie als een ander.....
Pepti, neocate en nutramigen zijn ook gewoon voeding. Met een recept gaat er geen pak meer naar China en staat er geen moeder meer met lege handen. Wat is je probleem dan?
Ik denk dat dat voor heel veel extra werk en ruimte gaat zorgen in een apotheek. Ik geloof ook niet dat dit probleem een eeuwig durend probleem zal zijn.
Nee pepti etc haal je in de apotheek. Maar reden ook dat ze dit in de apotheek halen is omdat het vergoed word door de verzekering.