Precies...ik ga om voeding voor mijn baby naar de winkel. Niet om medicijnen. En om dan met een briefje van cb alleen mijn melk mee te krijgen....moet niet gekker worden
En als je nou niet op het CB komt? Dan moeten toch de doktersassistentes het bij de HA uitschrijven en worden die dus ook extra belast met werk wat gewoon niet nodig hoeft te zijn. En dan moet je het alsnog in de winkel gaan kopen op recept. Dacht dat je voor vrije verkoop ( dus alles wat zowel in de winkel als apotheek te koop is ) geen recept nodig had. Dan word het straks alleen nog maar bij apotheken verkrijgbaar en die hebben daar vaak geen ruimte voor. Voeding voor S. moest ook altijd besteld worden hadden ze nooit op voorraad.
Prima, nog meer onnodige geld- en tijdverspilling. En dan mag je je als moeder ook nog verantwoorden tegenover de huisarts waarom je een recept voor kunstvoeding wilt voordat je je recept krijgt. (dan heb ik het over je eerste recept, niet over een herhaling) Ik dank u hartelijk, geen enkele moeder hoeft zich te verantwoorden over het geven van bv of kv in mijn ogen. Allemaal hele leuke ideeën om de vrouwen daar tot bv te dwingen, het zal voor de nieuwe moeders nu misschien wel een reden zijn om daarmee te beginnen, maar als je baby al een paar maanden is... Maar dit moet geen discussie zijn en worden over bv en kv, het gaat over China en het schandaal rondom vergiftigd kunstvoeding en wat voor gevolgen dat voor sommigen hier heeft. Ik heb weer 3 pakken op voorraad, wat ik altijd al deed, ook voor deze hele heisa. Ik haal ze bij de Jumbo, gezien mijn merk en type daar altijd aanwezig is en het ook nog eens goedkoper is. "Mijn" voeding wordt dan ook niet zo opgekocht door de Chinezen, maar op de een of andere manier is het bijna nooit aanwezig in de drogisterij. Nooit geweest hier.
Dames, wellicht al genoemd, maar Friso heeft nu een webshop geopend...Alleen voor de standaard voeding overigens. Wat een ellende he??!
In België haal je de kunstmatige zuigelingenvoeding toch ook bij de apotheek, en niet bij de supermarkt? Daardoor hebben ze geen last van de Chinezen. Lijkt me hier ook wel een goede oplossing, eigenlijk.
Maar België kun je toch totaal niet vergelijken met NL?! Of moeten jullie ook alles wat te koop is in én de supermarkt én de apotheek zelf betalen ( en heb je dus geen recept nodig? ) Waarom dan de standaard 1 voeding alsnog verkopen bij de apotheek want als je het toch moet betalen kunnen de Chinezen het daar ook halen
Ik lees met verbazing deze discussie. Wat een woorden vliegen er over en weer. Meer verdraagzaamheid kan geen kwaad...
Sophie was toch Agter? Of heeft ze nu ook nog een gespleten persoonlijkheid . En wat als je HA nou heeeeel erg pro BV is en je het recept niet wil uitschrijven? Onder het mom van; Dan relacteer je maar! Uiteindelijk heeft nog steeds iemand anders de ''macht'' in handen over wat jij je kind te eten geeft. Lijkt me ook niet prettig dat je elke keer als je je receptje op komt halen een ''preek'' kan verwachten. Of een l*lverhaal over wat je kan doen om je BV om gang te helpen.
Sophie is ook weer geblokkeerd hè? Dus zou zomaar zo kunnen dat een dag later dit account weer aangemaakt is.. Ontopic: heb van een nu in Nederland wonende Chinese ook gehoord van de fv-problemen daar. Zij heeft een klein neefje en nichtje daar wonen, maar de ouders zijn als de dood om fv vanuit het land zelf te geven. Zij proberen ook alles om hun kinderen de 'goede' fv te geven die wel veilig is vanuit oa Nederland. Begrijpelijk dat je je kindje goede en veilige voeding wilt geven, maar wel een trieste zaak dat er hoe dan ook kinderen de dupe van zijn/worden. Mag toch hopen dat er voor de lange termijn oplossingen komen..
Ach, en het zou met niets verbazen als net aangemelde 'aaipoesje' en 'pauper' ook agter blijken te zijn...
Ot, ik zag vandaag overal praktisch lege schappen, met kaartjes ervoor... Bij het kruidvat mag je zelfs maar 1 verpakking kv per klant per dag halen! Bij de Jumbo stond er nog niets bij de schappen, maar die waren dan ook helemaal leeg... Ik vind het heel erg dat moeders zoveel moeite moeten doen om aan kunstvoeding te komen, wij hebben het 'geluk' (bij een ongeluk natuurlijk) een kma-kind te hebben, dus alles gaat via de apotheek en komt gewoon in grote hoeveelheden binnen, maar je zal maar net bevallen zijn en stad en land af moeten lopen voor wat voedingen... Daarnaast is de situatie in China natuurlijk even zo triest!
Hahahaha, hoe bedoel je wanhopig? Hier staat nog genoeg voeding in de supermarkten, en ook bij het kruidvat. Staat wel een max aan voeding bij gemeld, dus dames als jullie écht geen voeding kunnen krijgen dan op naar het noorden.