Dochter, 5 maanden, krijgt nutramigen 1 (180+6) uit de dr Brown fles. Eerst met jbpm en speen nummer 2. Hiermee deed ze 20 minuten over de fles. Nu zijn we afgestapt van het jbpm, wegens pijnklachten en mogelijke verstopping, maar met de dunnere melk is het gat van de nummer 2 te groot. Ze klokt de fles in 10 minuten naar binnen. Dit vind ik niet wenselijk, omdat ze door de kinderarts wordt verdacht van (verborgen) reflux. Het gat van nummer 1 is weer te klein, ze drinkt gefrustreerd in meer dan 30 minuten de fles leeg. Zijn er spenen (misschien van een ander merk) die qua grootte van het gaatje tussen nummer 1 en 2 inzitten? Hoe doen jullie dat (of ben ik de enige die hier tegenaan loopt)?
Ik heb ook de dr. Browns flessen en vind de spenen van Dr. Browns zelf echt niets. Had exact hetzelfde probleem als jij: het ging of veel te snel of bij ons dan, veel te langzaam. Ik gebruik altijd de difrax spenen. Die zijn wat minder flexibel en de gaatjes zitten precies tussen die van de Dr. Browns in. Je zou een 1-2-3 speen eens kunnen proberen.
Als ik het goed heb begrepen zit de difrax nummer 1 tussen de Dr Brown 1 en 2 in en past deze ook gewoon op de fles.
wij aten juist tussen nr 1 en prematuur in om het op 15-20 min te houden. Wij deden de eerste 8-10 min nr 1, daarna over op prematuur om te voorkomen dat hij teveel dronk. klein beetje gedoe maar dan hoef je niet een heel arsenaal aan niuewe spullen te kopen succes hoe dan ook!
Ja, ik zou ook de Difrax S speen proberen, deze pas ook op de dr. Brown fles en zit tussen de fase 1&2 van dr. Brown in.
Herkenbaar!! Zit met bijna zelfde probleem! Ik ga dan ook maar Difrax nummer 1 halen, als ik het goed begrijp zit die tussen level 1 en 2 in van Dr. Brown en past op de Brown fles??