tekort aan pregnyl!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door me83, 25 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    #41 Katalaya, 27 jul 2012
    Laatst bewerkt: 27 jul 2012
    Ik vind dit een beetje kort door de bocht, hoewel ik je motivatie wel kan volgen. Ik denk eerder dat het doorgeven of zelfs verhandelen verzekeringsfraude in de hand werkt, en daarom verboden is.

Ik heb mijn overgebleven medicijnen gelukkig kunnen weggeven aan mensen die een poging zelf moesten betalen. Er is dan geen sprake van 'zelf dokteren', want de behandeling en controle loopt gewoon via het ziekenhuis.

Als afnemer moet je er wel van op aan kunnen dat de medicatie correct bewaard is, dat is de enige risicofactor.

Het ging in mijn geval letterlijk om duizenden euro's aan medicatie, zo zonde om weg te gooien... En ik heb drie meiden zeer blij kunnen maken. Die kunnen het nu wèl financieel opbrengen om een poging te doen. Uiteraard wilde ik er geen cent voor hebben, dat zou voor mij niet goed voelen. Dat ik in de bevoorrechte positie zit om het te kunnen weggeven, is onbetaalbaar.

Probeer maar eens aan de geholpen meiden uit te leggen dat het doneren van medicijnen 'dom en een slechte zaak' is.

Toen ik afgelopen maart in paniek het hele land doorgereden ben op zoek naar Pregnyl, zou ik zielsgelukkig zijn geweest met een restje van iemand.
    Gelukkig vond ik ergens Ovitrelle, en zie banner voor het resultaat. Zonder dat, zou mijn poging afgeblazen moeten worden...

Ik denk dat als iemand deze stress zelf moet meemaken, men ook niet meer zo nauw kijkt. Dom of niet dom; dat laat ik dan maar even in het midden.

2. happiness

happiness Actief lid

4 jan 2010
    222
    0
    0
    Nederland
    Ik zou zelf ook graag willen meedoen, maar wil eigenlijk wachten op een "goede" echo (met ruim 6 weken). Ben na 3 miskramen erg onzeker of het wel goed blijft gaan.
    Kan dit gewoon na die 6 weken?

Wil heeeeel graag anderen helpen. Weet als geen ander dat zwanger worden/blijven niet vanzelfsprekend maar een groot wonder is!

3. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ja, hoor. Je kunt op elk moment tot 16 weken meedoen.

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap van week 5 t/m 7 meegedaan, maar toen helaas een MA gehad. Ik vond het best confronterend om na de foute echo die flessen te hebben staan...

Mijn tweede zwangerschap zat ik van week 5 t/m 8 in het buitenland, meteen bij terugkomst een goede echo gehad.

Met de dame van MvM afgesproken dat ze de flessen pas na de echo-dag zou brengen. Als ze geen telefoontje van mij zou krijgen, betekende dat goed nieuws, en mochten de flessen komen.

Het intakegesprek heb ik dus al wel eerder gehad. Dat zou jij ook kunnen doen.

Toch heb ik na afloop het cadeautje gekregen wat je krijgt als je de volle periode meedoet. Lief dat de dame blijkbaar alle weken bij elkaar opgeteld heeft.

4. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Check! MvM gaat mij zsm bellen voor een intake.

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik had bij deze zwangerschap zo graag weer willen helpen en langer dan bij de vorige (toen was ik al 12weken zonder dat ik het wist) maar ik heb na mn vorige bevalling een behoorlijke bloedtransfusie nodig gehad dus mocht ik niet meer meedoen!

Meiden ik roep aan al mn vriendinnen die nog zwanger willen worden al heel lang dat ze mee moeten doen en dat blijf ik zeker doen! Ik hoop dat ze naar me luisteren!

Iedereen blijven plassen dus!!!

6. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    Wat een goede oproep! Het kan niet vaak genoeg onder de aandacht gebracht worden! Bedankt!

Ik was altijd al van plan om mee te doen als ik zwanger zou mogen worden, maar nu ik onder andere Pregnyl nodig heb kan ik niet anders vind ik.

7. Donna 24

Donna 24 Actief lid

1 dec 2009
    154
    0
    0
    Ik heb ook weer meegedaan, schrok ervan dat er een
    tekort aan is! De vrouw van MVM vertelde erover.

8. Hoe kan het trouwens dat er een tekort is? Komt dat echt doordat er eigenlijk te weinig urine wordt binnengebracht of door verhandelen ofzo.. (bedoel niet dat mvm dat doet maar je leest er veel over die hcg dieten)

Ik heb 2x meegedaan en deze keer mocht niet ivm bloedtransfusie, vond ik echt wel jammer dat pissen in de kannen maakt mij toch geen zak uit namelijk. Heb ook geen idee waarom het niet mag na een bloedtransfusie :(

9. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Ik heb van week 5 tot week 15 mee mogen doen. Ik heb zelfs geprobeert of ik een week langer mee mocht doen, maar dat kon niet volgens de informatrice.. :(

Ik heb het iedere dag heel graag gedaan. Ook vond ik het niet zo erg stinken.

Al voordat we belsoten hadden om te proberen om een wondertje te maken wist ik al dat ik mee wilde doen. Ik had van een vrouw uit het dorp gehoord wat MvM was. Een lieve vriendin van mij die ik via het internet heb leren kennen en een nichtje van mijn vriend zijn op deze manier erg lang aan het dokteren. Ik voelde me in t begin erg rot dat het bij ons wel zo lukte, dat ik echt heel erg blij was dat ik op deze manier iets kon doen om hun (en alle andere natuurlijk!).

Ik probeer iedereen die zwanger is erop te wijzen dat MvM bestaat en waarvoor het is en dat het heel erg belangrijk is! Ik vind het schandalig dat er zelfs zwangere rondlopen die het bestaan niet eens wisten van MvM :$:( (dit heb ik zelf ondervonden bij een collega die het heel erg vond dat ze er pas na 20 weken via mij achterkwam dat MvM bestaat en dat ze niet mee mee kon doen.

Het is ieders beslissing of ze wel of niet mee willen doen.. Maar ik vind dat iedere zwangere het HOORT te weten!

Meiden die mee doen (of mee willen doen, maar die het niet mogen of kunnen) echt top!!! Want je helpt er echt iemand mee!!!!

10. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Jammer om te lezen dat er nog steeds een tekort is. Ik zat afgelopen maart heel erg in de stress toen bleek dat ik op het moment dat ik Pregnyl nodig had het niet kon bestellen en zelfs de Ovitrelle was toen niet op voorraad. Na heel wat heen en weer bellen heb ik uiteindelijk toch nog Ovitrelle kunnen krijgen gelukkig maar ik had er niet aan moeten denken dat ik de poging af had moeten breken en voor niets mezelf al die prikken had gegeven:(

11. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

21 jan 2010
    1.555
    1
    36
    Wel jammer dat het probleem blijft met een tekort. Had me ook meteen aangemeld. Mocht helaas niet meedoen. Heb zelf meegemaakt dat het op was en dat is gewoon heel erg. Ik mocht niet meedoen omdat ik een bloedtransfusie heb gehad in het verleden. Baalde enorm. En hoop alle vrouwen die het wel kunnen doen het ook doen. Is zo'n kleine moeite.

12. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Om eerlijk te zijn vond ik het nog best een hele opgave. Ik was blij dat ik de laatste kannen aan de deur kon zetten en weer normaal naar de wc kon gaan.

Des te meer respect voor meiden die meedoen!

13. Ik ben er gister achter gekomen dat ik zwanger ben en heb mij wederom gelijk weer opgegeven voor MVM.

Heb zelf ook ervaringen van de pregnyl en weet over de tekorten.

14. HopeFaith

HopeFaith Niet meer actief

Dank jullie wel dames voor het plassen!! Dan hebben ik en andere dames een kans :)

15. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    En zo is het maar net!!!

16. JackyG

JackyG Lid

3 jan 2010
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben net zwanger en heb me gauw opgegeven! Heb het zelf ook nodig gehad, al twee keer zelfs. Hoop dat ik mee mag doen.

17. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Heel goed, zo'n oproep!

Ik heb zelf 3x mee mogen doen met MvM.

Na de laatste bevalling heb ik echter een bloedtransfusie gehad en nu lees ik dat je dan niet meer mag meedoen. Klopt dat? Dat zou ik wel jammer vinden. Iemand enig idee waarom?

Deel Deze Pagina