Ik ben afgelopen woensdag bij de verloskundige geweest. Alles was goed. Alleen liep de groei van mijn baarmoeder iets voor en de vorige keer blijkbaar ook al. Nu heb ik gevraagd of dit met suiker te maken kan hebben, maar dat was niet het geval. Wel willen ze vlg week een extra echo doen. Ik merk dat ik me hier heel druk om maak en me dan afvraag of er inderdaad iets niet goed is. Ik kan ze helaas niet bereiken, maar merk wel dat ik met vragen zit. Want waarom doen ze een echo en wat willen ze erbij ontdekken? Zou jij misschien een evt antwoord weten, zodat ik wat gerustgesteld word?
hoi als je twee keer achter elkaar ontdekt dat de groei iets voorloopt is het gebruikelijk om een groei-echo te laten maken. Je wilt eigenlijk weten of je baarmoeder alleen wat hoger ligt of dat het kindje zelf ook een stuk groter is. Niks om je zorgen om te maken. Soms is het kindje gewoon gemiddeld en ligt het hoog in de baarmoeder, dat kan een vertekend beeld geven. Maar een iets groter kindje is ook niet erg. Als het kindje heel groot blijkt te zijn zal je bloedsuiker wel gecontroleerd worden, en de groei vervolgd worden. Het enige wat dan kan gebeuren is dat ze je niet tot 41 weken door laten lopen maar eventueel iets eerder inleiden. Mirjam