zoals de titel al zegt.. een vraagje over de slijmprop. Toch altijd weer zo een lekker fris onderwerp Ik ben zwanger van ons eerste kindje en ik vraag me af of je het voelt als je je slijmprop verliest. Kijk nu al weken elke keer als ik geplast heb achter me in de wc pot, grin, maar krijg ik een beetje nek kramp van Ik wist intussen wel al dat je hem in gedeelten kan verliezen, lijkt me dat je dat dan niet voelt, ja met afvegen misschien? Alvast bedankt meer ervaren moeders
Ik verlies elke dag echt veel afscheiding. En dan echt van dat taaie slijm wat ik zo van mijn slipje kan trekken (sorry!) Soms denk ik ook weleens dat het stukjes van mijn slijmprop is. Vooral wanneer ik lichte menstruatiekrampjes heb verlies ik meer van dat taaie slijm.
Ik ben mijn slijmprop verloren in zijn geheel op het moment dat mijn vliezen braken en ja dat zag je heel goed, ik weet dus niet hoe het is om hem in stukjes te verliezen.
Hallo ik ben mijn slijmprop tijdens de vorige zwangerschap 10 dagen voor de bevalling verloren. tja een beetje slijmerig met bloedspoortjes.....heerlijk he! Volgens mij merkt niet iedere vrouw het op. Liefs Hanneke
Er zit wel een verschil tussen slijm en de slijmprop. De slijmprop is echt een bloederige klont, die je wel in stukjes kunt verliezen, maar dan altijd met roze/rode sliertjes er doorheen. Daarbij heeft iedere zwangere vrouw zo ongeveer wel rare vieze slijmerige afscheiding, soms wat dikker, soms echt waterig. Zo lang er geen bloed bij zit is het geloof ik niet je slijmprop. Niet iedereen verliest 'em ook zo duidelijk, bij sommigen verdwijntie gewoon. Mijn schoonmoeder vertelde gisteren dat zij hem altijd verloor en meteen daarna weeën kreeg en beviel. Mijn schoonzusje had 'em 2 dagen voor de bevalling. Ik ben benieuwd, bij mij is er nog niets!
grin...alvast bedankt dames, maar nu weet ik nog niet of je het voelt als je hem verliest.. of dat je dus gewoon elke keer goed in de wc moet kijken...
Nee dat klopt want ik heb het nog nooit gezien maar natuurlijk wel verloren maar ik heb het dus idd niet opgemerkt
Volgens mij heb ik niet eens een slijmprop verloren HMMMZ. Ik was 39.4 weken zwanger en wilde voordat ik naar de VK ging nog even een plasje doen en toen verloor ik een beetje rozig slijm dus niet meer naar de VK gegaan maar zij kwam meteen naar mij en 21 uur later was mijn wondertje er : ) Ik heb echt zitten wachten op een prop omdat ik er zoveel over hoorde gheghe
Hier ben ik het niet helemaal mee eens, je hoeft niet persee bloed bij je slijmprop te hebben. Ik ben de prop in delen verloren en er zat geen spatje bloed bij. Bij mij was het dik en een beetje bruinig. Ik moet zeggen dat je wel weet wanneer het de slijmprop is want het ziet er anders uit dan gewoon slijm/afschijding.
Bruin is toch ook een spoor van (oud) bloed? Het was meer dat je slijmprop niet alleen maar helder wit is, dacht ik. Volgens mij merken de meeste mensen het trouwens wel dat ze 'em verliezen. Dat er iets in je slipje zit of dat je het afveegt. Volgens mij zou je het niet zomaar missen in de wc ofzo..
Ik heb het geloof ik gisteren gehad. Ik verlies zoiezo veel (dikke ) afscheiding en gisterochtend zat er ineens een spoor van (oud) bloed in.. Maakte me in het begin best zorgen, maar later verloor ik niets meer. Zou dat dan ook iets van de slijmprop kunnen zijn?
ah..ervaren dames.. alvast bedankt.. Ik weet nu weer wat meer.. namelijk dat het net als met alle andere dingen van de zwangerschap.. per persoon verschilt Weet nu in iedergeval dat het niet erg duidelijk voelbaar is als je hem verliest. Dus bij deze .. mijn dank
Ik heb mijn slijmprop verloren vlak voordat mijn weeen begonnen. Bij het afvegen op het toilet. Ik voelde iets blijven plakken aan mijn vagina. Ik vond het er net uitzien als het eiwit van een rauw ei, dus zonder het eigeel. Zat beetje bloed bij. Je kon het niet zomaar uit elkaar trekken, zoals gewoon afscheiding, het was echt een geheel. Ik voelde het niet uit mij komen, het zat er ineens, ik had toen ook een grote boodschap gedaan op het toilet, dus met persen was het er natuurlijk gelijk helemaal uitgegaan ipv dat het langzaam er uit zou zakken denk ik. Ik heb mijn hele zwangerschap gekeken of ik slijm en of vruchtwater aan het verliezen was. Nu ik het heb meegemaakt kan ik het allemaal goed onderscheiden, maar o wat is het moeilijk als je niet precies weet wat komen gaat. Succes!!!!
Hihi, toch wel raar dat iemand zijn slijmprop op internet zet, maar toch weer voordelig voor ons... Zo hebben we een beetje een idee. Oke het ziet er inderdaad wat bloederig uit. Lijkt wel een stukje kipfilet haha.
Maar ik denk dat ik wel een heel klein beetje van de slijmprop ben verloren.. een heel klein beetje, hoor. Want gister had ik in mijn inlegkruisje slijm met wat roze/roestachtig slijm erin.
Bij is het wat slijmig inderdaad, ik verlies hem namelijk nu...vrijdag gestript en sindsdien verlies ik af en toe wat slijm. In delen dus.