We zijn er ongeveer uit welk geboortekaartje het gaat worden. Nu heb ik altijd gezegd, dat ik niet veel kaartjes zal versturen.Maar toch komen er langzamerhand meer mensen bij die ik toch 1 ga versturen. Sommige mensen zal ik een kaartje sturen,maar die komen hier gewoonlijk niet echt hier over de vloer. Het is meer dat ik het leuk vind om hen een kaartje te sturen. Als ze op kraamvisitie willen komen, zijn ze meer dan welkom,dat wel. Maar hoe kan ik subtiel (met welke tekst) op het kaartje zetten dat bezoek leuk is,maar niet verplicht? Ik wil mensen namelijk niet verplichten om op kraamvisite te komen, omdat ik ze een kaartje stuur. Hoe pakken jullie dit aan??
nou ik voel me nooit verplicht hoor als ik zon kaartje krijg stuur vaak zat een kaartje naar mensen die wat verder weg staan van ons. geen enkele moeite mee. dus echt een tekst heb ik neit voor je zou gewoon doen wat je anders ook zou doen. en het aan de mensen overlaten die je een kaartje stuurt en als je zezelf niet wil hebben dan zou ik persoonlijk ook geen kaartje sturen.
Ik voel me ook nooit verplicht om op kraamvisite te gaan als ik een kaartje krijg. In januari is mijn buurvrouw bevallen en daar hebben we wel een kaartje van gekregen, maar ik ga nooit bij haar op visite, dus ben nu ook niet op kraamvisite geweest, hetzelfde geldt voor mijn neefje en zijn vrouw die in april ouders zijn geworden.
Wij hebben geschreven..... Je bent welkom om ons kindje te ontmoeten maar wij rusten tussen 12-15u en na 21u. Dit sturen wij gewoon naar iedereen toe.
ja wij ook, we voelen ons niet verplicht om te gaan. Gewoon een leuk kaartje terugsturen is voor mensen die verder van je afstaan meer dan voldoende hoor. Niet bang voor zijn!
ja, denk wel dat jullie gelijk hebben. Ikzelf ben ook niet naar iedereen geweest van wie ik een kaartje heb gekregen. Maar idd bang om mensen voor het blok te zetten,maar is dus niet nodig Vind idd een kaartje krijgen van mensen al net zo leuk! Het is idd een beetje raar om er iets van een tekst op te zetten. We hebben nu alleen de tekst: Bel, kom en bewonder!
hallo wij zetten op ons kaartje bezoek vinden we fijn, maar we willen eerst een poosje met zijn viertjes zijn.
Ook ik voel mij nooit verplicht te gaan hoor, en op gedachten-gedichten site heb je wel van die aankondigingstekten die best leuk zijn, de ene leuker dan de ander wij hadden bij colin: "Wilt u beschuit met muisjes komen eten? Laat het dan eerst mn mamma en pappa weten" en bij justin: Wilt u mijn ogen zien twinkelen, laat dan eerst de telefoon rinkelen"
Wij hadden er gewoon op: als u .... wilt zien, graag van tevoren even bellen. Dus ALS ze hem of haar wilden zien, kon dat, maar ALS ze daar geen behoefte aan hebben, ook prima. Ik voel me zelf ook totaal niet verplicht om op kraamvisite te gaan bij kenissen waarvan ik zo'n kaartje krijg.
Bij ons is ook niet iedereen geweest die een kaart heeft gehad. Gelukkig maar, want we zitten niet te wachten op 70 kraambezoekjes . Ik denk dat de meeste mensen zelf wel kunnen inschatten of ze wel of niet verwacht worden op kraamvisite.
Wij zetten er gewoon op "... en mama rusten van 12.00 tot 15.00 Voor bezoek svp even mijn papa bellen." Ik ga er hoe dan ook van uit dat niet iedereen die zo'n kaartje krijgt meteen op de stoep zal staan. Mocht dat toch zo zijn, en het komt me niet uit, dan blijven ze maar lekker op die stoep staan tot het me wel uitkomt
De mededeling van een geboorte zie ik ook niet als een directe verplichting om er langs te moeten gaan. Dat voelt diegene zelf waarschijnlijk ook wel aan, als in wat voor band je met elkaar hebt, hoevaak je elkaar toch al zag/op visite kwam, enzovoort,... Hooguit de "verplichting" om een gehoor terug te geven als in een "gefeliciteerd!"-kaartje, maar inderdaad; 70 (bijvoorbeeld) verplichte kraambezoekjes echt niet hoor haha! denk dat dat heel erg zal meevallen!
Wij proberen het op de volgende subtiele manier: wij zetten bij onze NAW-gegevens geen telefoonnummer of e-mailadres. Ook geen tekst over bezoek op de kaart. Ik hoop dat de mensen die wat verder van ons af staan en ons nummer niet hebben, de hint snappen en alleen een kaartje sturen (of niet)
Hoi, wij hadden bij ons 1ste dochter: Eerst even bellen voordat u vingertjes en teentjes komt tellen. En op deze geboortekaart hebben wij: Wilt u haar oogjes zien twinkelen laat dan de telefoon even rinkelen! Alle bij texten zonder verplichtigen om op bezoek te komen
Wij hadden er niks bijgezet met de vraag om te bellen of wij rustten van.Niemand was onaangekondigd langs gekomen en belde netjes van te voren.