Hallo Ik weet niet of dit hier mag maar onder de rubriek diverse en geboortekaartje reageerd bijna niemand. En ik zag hier al eerder iets over een geboortekaart staan ! Kunnen jullie ons helpen Ik ben druk bezig met de tekst voor op ons geboortekaartje Nu heb ik een aantal gedichtjes gezien Maar ze zijn het allemaal net niet . Ik wil m'n zoontje in het kaartje betrekken maar dan weer niet alsof hij de tekst op heeft geschreven. Verder hou ik niet zo van het woordje wonder in het gedicht weten jullie een woord ter vervanging ? Ik vind een tekst al snel te "zoetsappig" Hier een aantal gedichtjes die het dus net niet worden Ons tweede wondertje Lief en klein Een zusje voor Jayden Vanaf nu zullen we met z'n voeten zijn Of Wat kan je hart beter verwarmen Dan zo'n kleintje in je armen Wij vinden het zo fijn Om nu met z'n vieren te zijn Of Een groot wonder Een mensje teer en klein Zorgt ervoor dat wij Voortaan met z'n vieren zijn Of Zo klein en zo bijzonder Ons meisje, toch weer zo'n groot wonder Ons klavertje kan niet meer stuk Met dit vierde blaadje van geluk Of Opnieuw zo'n groot wonder Zo lief en klein Opnieuw dat heerlijke gevoel Van blij, trots en heel gelukkig te zijn Of Hartenliefje, Hartendiefje, Smoorverliefd op jou Ons lieve tweede liefje. Of Ook voor de tweede keer ontroert het weer Lief nieuw begin Welkom in ons gezin Die laatste vind ik erg leuk Maar ik zoek dan dus weer een ander woord voor begin Bij m'n zoontje hadden we aan de voorkant een foto en dan de tekst Onze grote liefde is geboren Middelste kaart het gedicht Het begin van een nieuw leven Zo heel erg mooi en klein Het is niet te omschrijven Hoe blij we met jou zijn De rechter kant stond Welkom in ons leven Deze indeling en kaart willen we nu weer alleen dan natuurlijk de roze versie Wie kan ons helpen Alvast bedankt
Er is genoeg op internet te vinden: Op mama haar buik een kusje nu ben je op deze wereld welkom lief klein zusje! ------------------------------------ Samen lachen, samen spelen, samen met jou alles delen. ------------------------------------ Een kus van papa, Een kus van mama. De dikste kus is van mij, vanaf nu hoor jij erbij. Niet te zoetsappig en toch erg leuk!
Bedankt voor je reactie maar ik hou er juist niet van als een gedicht door een broertje geschreven lijkt te zijn.
Wij houden niet zo van gedichtjes dus hebben bij onze oudste; Wens,Wonder,Werkelijkheid.... En bij de tweede deze... Gedroomd,Gedragen,Geboren.... Als je via google zoekt kom je er ook heel veel tegen... Succes!
Ik pak eens een stapel geboortekaartjes, misschien zit daar iets tussen. De wind fluistert zacht jouw naam wie goed luistert kan het horen (naam) is niet meer alleen Want zijn zusje is geboren Na negen maanden binnenpret Is (naam)'s zusje eindelijk op de wereld gezet Wij willen u laten weten Dat we beschuit met muisjes gaan eten En laten u daarom horen Dat onze dochter en zusje is geboren Mama blijft nog mama Papa blijft nog papa Maar (naam) is nu extra stoer Want hij is vanaf nu grote broer Hoera Bij ons is het feest Want de ooievaar is geweest En weet je wat hij bracht? Een broertje voor (naam), wie had dat gedacht?
Bedankt voor jullie reactie Het is toch nog net niet wat ik zoek .. Misschien moet ik dan toch voor een zin gaan ...
Bij de oudste -geboren om voor altijd van te houden- Bij de jongste - onbeschrijflijk, hoe warm de winter kan zijn-