Ik zou het er niet op wagen om er niks op te zetten, aangezien sommige mensen rustig onaangekondigd komen. Je stuurt niet alleen kaartjes naar vrienden en familie, ook naar mensen die je iets minder goed kent of niet veel ziet. Dat zijn vaak de mensen die onaangekondigd voor je deur kunnen staan. Om dat te vermijden zou ik er altijd wat op zetten, kleine moeite en gelijk duidelijk. Persoonlijk vind ik het ook altijd fijn als het telefoonnummer er duidelijk staat en tijden van bezoek.
Onze kraamhulp is goed afgericht, zonder afspraak blijft de deur dicht. (vond deze op een andere site).
Heb niet alles doorgelezen, dus weet niet of ik nu iets neerzet dat er al staat, maar aangezien je niet van rijmpjes houdt, is dit misschien wat; Bel, kom en bewonder 06 - xxxxxxxx
Ik wil juist niet dat er gebeld wordt. In de kraamtijd ben je toch gewoon thuis, dan kan iedereen komen. Als het te druk wordt kan je dat toch gewoon aangeven? Gewoon niet zo heel veel stoelen in de slaapkamer neerzetten (als je nog op je bed bivakkeert) Ik vind het zo irritant als je ergens op kraambezoek komt en de kraamvrouw zit continu te bellen met haar agenda op schoot en verlanglijstje. Vaak wordt er ook nog even kort verteld hoe het gaat en hoe de bevalling is gegaan. En dan zit je daar als bezoek dat allemaal aan te horen..... Terwijl je gezellig op bezoek komt.
Hieruit blijkt maar hoe persoonlijk zoiets is! Ik zit er juist écht niet op te wachten dat iedereen maar onaangekondigd aan komt zetten.... Ik hou er normaal al niet van als er ineens mensen voor de deur staan, heb altijd liever dat er even gebeld wordt. Het is ook niet zo dat als ik thuis ben, dat ik dan direct in de gelegenheid ben om bezoek te ontvangen. Soms ben ik ook thuis en heb ik gewoon geen zin in mensen over de vloer.... Omdat je dan een kindje hebt, zou iedereen zomaar binnen vallen... Ik zou gillend gek worden Dus ieder z'n ding!
Ik hou persoonlijk dus echt niet van onaangekondigd bezoek. Ik heb daar normaal al een hekel aan als iemand langskomt zonder dat ik 't weet, en straks wil k dat al helemaal niet. 's Ochtends zijn wij echt niet de snelste/vroegste en overdag liggen we ook vaak graag even op bed of wil je juist even samen zijn. Bovendien weet je dan niet tot hoelaat mensen langs komen en hoeveel... Nee hoor, mij mogen ze gewoon bellen om een "afspraak" te maken.
Wij hadden het bewust niet vermeld en onze ervaring is dat men toch altijd wel belt om wat af te spreken.......
whahaha, die is goed Hehehe weer zo'n goeie Maar denk dat ze beiden net iets te "grof" zijn voor onze familie... Hier waarschijnlijk gewoon lekker simpel: Wij rusten van ... tot ... Bel even als je langs wilt komen
Het 'nadeel' aan die laatste (dus wij rusten van... tot ...) is toch dat je nog helemaal niet weet wat je ritme is/word? vooral niet de eerste weken als je voed op verzoek enzo. Ik denk dat het bij ons ook gewoon bellen word En dan alleen eind van de middag visite (ben echt sochtents liever ongestoord hihi)
Mijn zus heeft bij haar eerste kindje niks over bellen op het kaartje gezet. Ze heeft echt een rotkraamtijd gehad...elke middag en avond had ze visite. Op het laatst zaten ze gewoon in spanning en waren ze steeds bang dat de bel ging. Ook al zijn ze maar met z'n tweeën, ik moet er ook niet aan denken dat er elke dag visite is in het begin. Bij de 2e en 3e hebben ze dit op het kaartje gezet: een bezoekje vinden wij erg fijn, maar mag het na een telefoontje zijn. Ik vind deze heel gastvrij, maar toch prettig dat ze even bellen. Wij gaan hem ook op het geboortekaartje zetten. Liefs
wij hebben erop gezet: Wil je mij komen bewonderen. Bel gerust dan mij ouders even op om een afspraak te maken.
Wij hadden: Wil je de luier komen ruiken, eerst even de telefoon gebruiken! Je moet er van houden, maar het paste uitzonderlijk goed bij ons en we hebben ook echt wel een humoristische kant hihi.
wij hadden de eerste x Voor bubbels en beschuit ....06- Nu doen we op het geboorte kaartje niets ook geen telefoonnummer, maar een apart kaartje met uitnodiging voor kraamborrel, met op de achtergrond een foto van baby...(hoop dat het werkt) hele goede vrienden en ouders zijn natuurlijk wel welkom..
Wij hadden heel simpel 'Beschuitje? 06-000000' En nog stonden er mensen ineens op de stoep hoor. Gelukkig niet in de kraamweek (ik kreeg helemaal geen visite de eerste 2 weken, wat vond ik dat niet leuk!!! haha) maar nog was het echt niet prettig....