Toen mijn zoontje net geboren was, liep en danste ik veel met hem door het huis (hij huilde veel en was dan stil) en ik zette toen altijd het liedje van Bruno Mars op 'Just the way you are' Ik vind dat namelijk een mooi en vrolijk liedje en ik vond de tekst zoooo toepasselijk: When I see your face, theres not a thing that I would change, cause youre amazing, just the way you are And when you smile, the whole world stops and stares for a while, cause youre amazing, just the way you are Toen al had ik me bedacht om 1 van die 2 stukjes bij een volgend kindje op het geboortekaartje te zetten, het omschrijft precies wat je als moeder voelt, je kindje is gewoon perfect zoals hij/zij is! Ik ben nu wel benieuwd of er nog meer van zulke mooie pakkende teksten uit liedjes komen? Iemand een leuk idee?
ik had bij de "digitale" aankondiging van de geboorte van de jongste het liedje "nu dat jij er bent" van Trijntje Oosterhuis (overigens wel de versie van Rosalie de Jong die ze zong tijdens Op zoek naar Mary Poppins, die vond ik veel mooier).. en volgens mij heb ik ook wat regels van de tekst gebruikt voor het doopkaartje... zal het zometeen even voor je opzoeken!
wij hebben die regel toevallig op onze trouwkaarten staan theres not a thing that I would change, cause youre amazing,just the way you are wij vonden het ook een mooie tekst .... en inderdaad ook wel voor een geboorte kaartje
hier de tekst op het doopkaartje: "als je in mijn ogen kijkt lijkt de wereld stil te staan de wind houdt op met waaien en bevroren is de maan je bent stralend als de zon je bent volmaakt, zo naakt en klein en de wereld lijkt voor eventjes perfect te zijn"
"En de grond kust zacht je voeten Ze is met je, elke stap En elke dag zal ze vertrouwd zijn Ze zal je dragen Want de grond kust zacht je voeten Ze is hier en in je dromen Is ze als je wilt altijd Een manier om thuis te komen" Een manier om thuis te komen van Blof: de 1e vier regels hadden we op het geboortekaartje en tot op vandaag moet ik heeeeel hard slikken als ik het liedje hoor, hahaha!
deze vind ik heel mooie: Je bent zo klein, Zo bloot en wit Maar ik voel nou al dat er pit in zit Wij vechten samen, winnen samen Ik zal er zijn, wees maar stil uit tarzan jij woont in mijn hart
Indd ook heel toepasselijk bij een trouwkaart! Leuk! Andere reacties ook erg leuk, als geef ik zelf de voorkeur aan een engelse tekst! Ben benieuwd of er nog reacties komen
Ik heb normaal ook een voorkeur voor engelse teksten, maar hoorde dat liedje bij "op zoek naar MP" en was gelijk verkocht!
wij hebben deze tekst uitgekozen voor het geboorte kaartje van ons eerste kindje, wat we in april verwachten: de tekst komt uit het liedje Love is all van Roger glover en is gezongen door Ronny James Dio: Well all you need is love and understanding, ring the bell and let the people know Were so happy and were celebrating, come on and let let youre feelings show Cause love is all ..love is all.. When your back's to the wall, When you're starting to fall You got something to lean on Love is everything, It can make you sing Love is all
Bij ons stond er op het geboorte kaartje een tekst van Guus Meeuwis: laten we proosten op het leven laat het leven je omarmen sla je armen om de liefste want de liefste dat ben jij! Dit nummer was ook een belangrijk nummer op onze trouwdag en we vonden het leuk om dit bij de geboorte van ons kindje terug te laten komen.
Nu dat jij er bent van Trijntje Oosterhuis heeft inderdaad een prachtige tekst. wat ik mooi vond en overwogen heb voor het geboortekaartje: "...en de wereld lijkt voor eventjes perfect te zijn" Welke ook heel mooi is qua tekst, is Als je slaapt van Glennis Grace. "zo volmaakt, zo veel geluk en toch nog maar zo klein" heb ik ook overwogen voor ons kaartje, maar uiteindelijk is het toch wat anders geworden omdat dat in het Turks heel raar klonk en het kaartje zowel Nederlands als Turks is.
wooow erg mooi wij hadden ook een tekst van blof op ons geboortekaartje van het liedje "het volle licht" zelfs met je ogen dicht, zet je me in het volle licht het volle licht van de dag nog steeds zoooo mooi nummer
Wij zijn ons ook al eens aan het oriënteren, hebben tot nu toe 2 teksten uit leidjes opgeslagen: The first time I ever saw you You had that far away look in your eyes And heaven's eyes shined down upon you And the whole room filled up with light Now and then when I see your face You take me away to that special place And if I stare too long I'd probably break down and cry
Die wilde ik ook op ons kaartje maar mijn man gaf de voorkeur aan een ander gedichtje. Maar als er ooit een tweede komt...
Wij hadden Alles wat wij Zo ongerept en klein Een liefde voor het leven Uit de kracht van jou en mij 'Een liefde voor het leven' van Marco Borsato
Wij hadden een stukje van Creed, with arms wide open. With arms wide open Under the sunlight Welcome to this place I'll show you everything.
Hier nog wat leuke teksten (gedichtjes) uit disney films liedjes: All I Ever Wanted - Amick Byram and Linda Dee Shayne (Moses) This is your home, my son Here the river brought you And it's here the river meant To be your home -------------------------------------------- Aladin I can show you the world Shining, shimmering, splendid Tell me, princess, now when did You last let your heart decide? ------ Unbelievable sights Indescribable feeling Soaring, tumbling, freewheeling Through an endless diamond sky ------ A whole new world That's where we'll be A thrilling chase A wondrous place For you and me ------ A whole new world Every turn a surprise With new horizons to pursue Every moment red-letter I'll chase them anywhere There's time to spare Let me share this whole new world with you
Was zelf ook al aan het orienteren en wij zetten ook een stukje van dit liedje op ons kaartje. Heb naar meer songteksten gekeken, maar nergens vind ik de tekst zo mooi als bij dit liejde.